کد خبر 1292839
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۴
جتور X۹۰ زیلانگ معرفی شد

برند جتور در سال ۲۰۱۸ توسط چری ایجاد و رفته رفته پیشرفت کرد، تا جایی که توانست به یک شرکت جداگانه تبدیل شود.

به گزارش مشرق، برند جتور در سال ۲۰۱۸ توسط چری ایجاد و رفته رفته پیشرفت کرد، تا جایی که توانست به یک شرکت جداگانه تبدیل شود. البته کاملاً وابسته و متعلق به چری بود. در حال حاضر نیز، خط تولید جتور شامل کراس اوورهای جتور X۷۰ و X۹۰ و X۹۵ می‌شود. جتور X۷۰ و X۹۰ تحت یک سری اصلاحات قرار گرفته‌اند اما نسخه‌های قبل از اصلاح نیز هنوز در دسترس‌اند. به همین علت، شاسی بلندهای به روز شده پیشوند پلاس را در نام خود به همراه دارند. به زودی یک کراس دیگر به این گروه خواهد پیوست.

بیشتر بخوانید

نگاهی به گران‌ترین خودروهای جهان +عکس

به طور کلی، جتور این خودرو جدید را عملکردی ویژه از X۹۰ تغییر یافته می‌نامد اما بدون پلاس. نام این مدل به روز رسانی شده زیلانگ Zilong است. با این حال، در واقعیت، این خودرو یک جتور X۹۵ اصلاح شده است. در ماه می-ژوئن، عکسی از ۲ کراس اوور با طراحی جدید به پایگاه وزارت صنعت چین (بر اساس جتور X۹۰ و X۹۵) اضافه شد.

جتور X۹۰ زیلانگ معرفی شد +عکس

با این حال، این مدل‌ها هنوز شباهت بالایی به یکدیگر دارند و پس از به روز رسانی، تنها در طراحی قسمت بیرونی و تا حدودی (شیشه و قفسه) تفاوت خارجی دارند. جتور X۹۰ زیلانگ احتمالاً کمی بزرگ‌تر از جتور X۹۰ پلاس باشد، زیرا طول X۹۵ قبل از اصلاح ۴۸۷۵ میلی متر است که این مقدار در مدل اصلاح شده به ۴۸۵۸ میلی متر می‌رسد.

جتور X۹۰ زیلانگ معرفی شد +عکس

فضای داخلی تقریباً مشابه جتور X۹۰ پلاس است. تفاوت‌های این خودرو با مدل قبلی، مربوط به جوی‌استیک جدید، دریچه‌های هوای مختلف و سیستم تهویه مطبوع می‌شود. اسکوربورد قرار گرفته در زیر یک شیشه و یک سیستم چندرسانه ای صفحه لمسی، در همه مدل‌های خانواده جتور X۹۰/X۹۵ دیده می‌شود.

جتور X۹۰ زیلانگ معرفی شد +عکس

در عین حال، جتور X۹۰ زیلانگ دارای یک صفحه نمایش اضافی است که وضعیت آب و هوا روی آن نمایش داده می‌شود. این در حالی است که در مدل جتور X۹۰ پلاس یک صفحه لمسی باریک، مسئولیت تنظیمات را بر عهده دارد. به احتمال زیاد، این کراس اوور همچنان با یک کابین پنج، شش یا هفت نفره در دسترس خواهد بود.

جتور X۹۰ زیلانگ معرفی شد +عکس

جتور هنوز در مورد موتور حرفی نزده است اما با توجه به پلاک ۳۹۰ TGDI می‌توان گفت که این خودرو به یک موتور ۲ لیتری بنزینی توربو شارژ از چری مجهز شده است که ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور در اسناد سازمان صدور گواهینامه جمهوری خلق چین نیز ذکر شده است. توجه داشته باشید که استفاده از چنین موتور توربویی برای جتور تازگی دارد. مدل‌های جتور X۹۰ و X۹۰ پلاس و X۹۵ شامل توربوشارژهای ۱.۵ TCI (۱۵۶ اسب بخار، ۲۳۰ نیوتن متر) و ۱.۶ TGDI (۱۹۷ اسب بخار، ۲۹۰ نیوتن متر) هستند، موتور اولی با یک گیربکس ۶MKP و یا یک گیربکس رباتیک شش سرعته با دو کلاچ ترکیب شده است. دومی نیز با ۷DCT جفت می‌شود. سیستم تمام مدل‌های برند زیرمجموعه چری به صورت دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود.

جتور X۹۰ زیلانگ معرفی شد +عکس

پذیرش سفارشات جتور X۹۰ زیلانگ در چین، از اول نوامبر آغاز و تمامی مشخصات و قیمت‌ها مشخص خواهند شد. قیمت مدل قبلی جتور X۹۰ از ۸۹,۹۰۰ یوان (حدود ۹۸۰,۰۰۰ روبل با نرخ فعلی مبادله) آغاز می‌شود، جتور X۹۰ پلاس حداقل ۱۰۱,۹۰۰ یوان (۱,۱۱۱,۰۰۰ روبل) خواهد بود و قیمت X۹۵ از ۹۹,۹۰۰ یوان (۱,۹۰۸,۰۹۰ روبل) شروع می شود.

منبع: خودروبانک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جهودشناس IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    0 0
    عالی. اصلاً نیازی به آشغالهای گران قیمت کره نیست. به نظرم کشور باید با محصولات معمولی چینی پر بشه و اگر قرار است چیزی وارد بشه، حتماً از آلمان و ایتالیا و ژاپن باشه. محصولات کره و چین در یک سطح هستند. با این تفاوت که کره محصولات خودش را به قیمت خون پدرش میفروشه
  • حامد IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    1 0
    سازمان تعزیرات حکومتی هیچ توجهی به گرانفروشی خودروسازان چینی ندارد. وقتی قیمت تیگو7 در بازارهای جهانی 16000دلار است، این خودرو توی ایران به قیمت 991میلیون تومن فروخته میشه. یعنی با دلار 27000تومنی چیزی در حدود 36000دلار. کسی نظارتی بر این گرانفروشی ندارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس