ساخت خودروی پرنده توسط چینی‌ها

اکسپنگ در مراسم روز تکنولوژی خودش از مجموعه‌ای از وسایل مفهومی جدید مانند یک خودروی پرنده و یک اسب رباتیک عجیب رونمایی کرد.

به گزارش مشرق، این خودروی پرنده توسط زیرمجموعه حمل و نقل هوایی شهری اکسپنگ به نام HT Aero ساخته شده است.

این شرکت به جزئیات زیادی درباره آن اشاره نکرد، اما گفته است که این مدل در داخل شرکت توسعه‌ یافته است و چندین افزونه امنیتی، طراحی سبک‌وزن و مکانیزم روتور جمع‌شونده دارد. زمانی که خودرو پارک می‌شود، دو درب بال پرنده‌ای باز می‌شوند تا روتورها از داخل خودرو خارج شوند. سپس پره‌ها باز می‌شوند و به خودرو اجازه برخاستن و فرود عمودی را می‌دهند.

بیشتر بخوانید

این خودرو ظاهری شبیه ابرخودروهای آینده‌نگر دارد و دارای طراحی آیرودینامیک و چرخ‌های عقب تا نیمه پوشیده شده است. این خودروی پرنده همچنین یک کابین پیشرفته با یک سیستم سرگرمی رسانه‌ای شفاف و یک نمایشگر دیجیتالی یکپارچه با فرمان دارد. یک تقسیم‌کننده مرکزی و دکمه‌های کنترلی برای پرواز نیز قابل مشاهده هستند.

اگرچه ساخت چنین خودرویی بسیار بعید به نظر می‌رسد، اما اکسپنگ می‌گوید که قصد دارد آن را در سال ۲۰۲۴ عرضه کند. آن‌ها همچنین خاطرنشان کردند که این خودرو قابلیت رانندگی در جاده را خواهد داشت، بنابراین حتما مجوز استفاده در جاده‌های عمومی را کسب کرده است.

اکسپنگ در این مراسم همچنین از سیستم کمک‌راننده اکس‌پایلوت ۳.۵ رونمایی کرد که قصد عرضه آن در اوایل سال ۲۰۲۲ را دارد. این سیستم دارای دو دوربین همراه با لیدار و سنسورهای رادار امواج میلی‌متری است. آن‌ها خودرو را قادر می‌سازند تا محیط اطراف را به صورت سه‌بعدی ببیند و محل قرارگیری اشیا در اطرافش را شناسایی و طبقه‌بندی کند.

تقریبا یک سال بعد، در نیمه اول سال ۲۰۲۳، اکسپنگ سیستم اکس‌پایلوت ۴.۰ را به عنوان یک سیستم کمک‌راننده کامل عرضه خواهد کرد که اجازه رانندگی خودران نقطه به نقطه را فراهم می‌کند. این سیستم قرار است از یک دوربین دوچشمی ۸ میلیون پیکسل در جلو، دوربین‌های جانبی ۲.۹ میلیون پیکسل و دو سیستم روی تراشه خودران اورین-اکس بهره ببرد.

رقیب تسلا همچنین طرح‌هایی برای اولین پلتفرم سیلیسیم کاربیدی در چین با ولتاژ بالای ۸۰۰ ولت را اعلام کرد که در آن ابرشارژرهای اکس‌-پاور قادر به شارژ برای مسافت ۲۰۰ کیلومتری در عرض ۵ دقیقه هستند. همچنین این شرکت ابرشارژرهای ۴۸۰ کیلووات را برای عموم مردم عرضه خواهد کرد.

اکسپنگ همچنین یک اسب رباتیک را معرفی کرد که ظاهر عجیب و ترسناکی دارد. این ربات دارای بدن و صورت و سنسورهای تشخیص صدا برای شناسایی کاربران مختلف است. این اسب همچنین به لطف برنامه‌ریزی مسیر سه‌بعدی و دست و پای پیشرفته می‌تواند راه برود و کودکان می‌توانند بر روی آن سوار شوند.

خودروسازهای چینی به دنبال ساخت خودروی پرنده هستند +عکس

خودروسازهای چینی به دنبال ساخت خودروی پرنده هستند +عکس

خودروسازهای چینی به دنبال ساخت خودروی پرنده هستند +عکس

خودروسازهای چینی به دنبال ساخت خودروی پرنده هستند +عکس

خودروسازهای چینی به دنبال ساخت خودروی پرنده هستند +عکس

خودروسازهای چینی به دنبال ساخت خودروی پرنده هستند +عکس

منبع: خودروبانک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    0 0
    چینیا میتونن الان شیامی بهتر از سامسونگ
  • قریشی IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    0 0
    وقتی از لحاظ قوانین و مقررات هوانوردی و همچنین مشخص شدن مسیرها و مجوزهای پروازی هیچ قانونی وجود ندارد یعنی عملا اینگونه ساخته ها در حد همان کانسپت باقی خواهند ماند
  • Jjxjxxjjxjxxx IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    0 0
    Right

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس