جدیدترین اخبارکرونا در ایران| رشد ۳۷.۵ درصدی شهرستان‌های قرمز نسبت به ابتدای ماه/ نرخ ابتلا دوباره روند صعودی به خود گرفت+ نقشه و نمودار

بررسی آمارهای کرونایی سراسر کشور نشان می‌دهد هر لحظه درحال نزدیک شدن به پیک ششم قرار داریم و رشد ۳۷.۵ درصدی تعداد شهرستان‌هاق قرمز نسبت به ابتدای ماه مهر تاییدی براین مدعاست.

به‌ گزارش مشرق، بررسی‌های‌ آماری نشان می‌دهد اگرچه شرایط همه‌گیری کرونا نسبت به نیمه تابستان ۱۴۰۰ بهبودی چشمگیری داشته و فرآیند واکسیناسیون همچنان قابل توجه است اما شواهد و آمارها حکایت از نزدیک شدن پیک ششم کرونا دارد که باید برای کاهش هزینه‌های احتمالی آن برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.

تغییر رنگبندی شهرستان‌های قرمز نسبت به ابتدای ماه و همچنین فراز و فرودهای آماری عاملی بوده تا بسیاری از کارشناسان شکل‌گیری پیک ششم را در آینده نزدیک پیش‌بینی کنند و نسبت به بروز مشکلاتی احتمالاً سخت‌تر از پیک پنجم هشدار بدهند به این دلیل که هنوز سطح واکسیناسیون سراسر جامعه به ایمنی حدود ۸۰ درصدی نرسیده و در عین حال کاهش قابل توجه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سراسر کشور نگران کننده شده است.

در این زمینه کارشناسان با اشاره به آمارهای رسمی و همچنین تجزیه تحلیل آنها می‌گویند شواهدی که براساس این روند می‌توان احتمال شکل‌گیری پیک ششم را تقویت کند چون در دومین هفته از آبان ۱۴۰۰ شاهد رشد قابل توجه تعداد شهرستان‌های قرمز کرونایی بوده‌ایم و صعود ۳۷.۵ درصدی تعداد آنها حکایت از شکل‌گیری خوشه‌های تازه بیماری در گوشه و کنار ایران دارد.

به گفته این گروه بررسی موشکافانه تغییرات رنگ‌بندی در شهرستان‌ها با استناد به موقعیت و آمارهای موجود کاملاً گواه این است که در آینده نزدیک کدام مناطق کشور با بحران پیک ششم روبرو خواهیم شد.

کارشناسان همچنین تاکید می‌کنند کانون‌های تازه بحران که براساس تغییر آمارهای رسمی درحال شکل‌گیری هستند، هم اکنون شهرستان‌های جلفا، مرند (آذربایجان شرقی)، اشنویه، پیرانشهر، چایپاره (آذربایجان غربی)، چرداول، دره‌شهر (ایلام)، سبزوار (خراسان رضوی)، دامغان، شاهرود (سمنان)، استهبان، سرچهان (فارس)، آبیک (قزوین)، بانه، دیواندره (کردستان)، شهربابک (کرمان)، پاوه، جوانرود، روانسر، سرپل ذهاب (کرمانشاه)، پلدختر (لرستان)، مهریز (یزد) بوده و جابه‌جایی گسترده جمعیت در این مناطق و بی توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نهایتاً این مناطق را به کانون‌های بالقوه بحران برای شکل‌گیری پیک ششم معرفی خواهد کرد.

این گروه با اشاره به اینکه هم اکنون براساس آمارها نزدیک به ۳۰ درصد استان‌های ایران درگیر مناطق قرمز کرونایی هستند احتمال اینکه هفته آینده تعداد کانون‌های بحرانی یا خوشه‌های تازه همه‌گیری گسترش جدی داشته باشد دور از ذهن نیست.

به این ترتیب با درنظر گرفتن تعداد ۲۲ شهرستان قرمز،  ۱۱۴ شهرستان نارنجی،  ۲۰۱ شهرستان زرد،  ۱۱۱ شهرستان آبی به خودی خود گواه این است که هنوز ویروس منحوس در سراسر ایران فعال است و تقریباً نسبت به ابتدای پاییز ۱۴۰۰ روند مشابهی را تجربه می‌کنیم.

از سوی دیگر توجه به آمارهای روزانه نیز در این زمینه می‌تواند شواهدی غیرقابل انکار است که صدای پای پیک‌ششم نزدیک‌تر از گذشته شده است چون رشد ۳۹.۷۱ درصدی نرخ ابتلا نسبت به اول ماه روندی صعودی با شیب بسیار ملایم را نشان می‌دهد که به گفته کارشناسان این روند خزنده در واقع آتش زیر خاکستر ویروس منحوس است که می‌تواند یکباره  مشکل‌ساز باشد.

کارشناسان بهداشت  و درمان همچنین تاکید می‌کنند نگرانی اینجاست که نرخ ابتلا هم روند روبه رشد ۱۹.۲۰ درصدی را ایجاد کرده است که ارتباطی مستقیم با نرخ ابتلا و تغییر معنادار رنگ‌بندی شهرستان‌ها دارد و سینگال‌های بحران را به سراسر کشور مخابره کرده است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,


آذربایجان شرقی/ روند مطلوب واکسیناسیون

عباسعلی درستی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان در حالت بسیار مطلوبی قرار دارد.

وی افزود: ماسک در کنار برقراری تهویه، دوری از تجمع و فاصله اجتماعی اثربخشی زیادی در برابر کرونا دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز تصریح کرد: بیش از ۷۳ درصد دانش آموزان استان و همچنین بیش از ۸۰ درصد جمعیت بالای  ۱۸ سال آذربایجان شرقی واکسیناسیون شده اند.

درستی در ادامه با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا یک مسئولیت اجتماعی است خاطر نشان کرد: تزریق نکردن واکسن کرونا مفهومی ندارد زیرا با نزدن واکسن علاوه بر اینکه جان خود شخص به خطر می‌افتد، دیگران هم در معرض خطر ابتلاء به بیماری قرار می‌گیرند.

وی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از ورود موج جدیدی از شیوع ویروس کرونا به استان آذربایجان شرقی تأکید کرد و گفت: زدن ماسک از خانه تا خانه و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی عموم مردم باید به‌صورت جدی رعایت شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه یادآور شد: واکسیناسیون مسئولیتی فردی و اجتماعی برای رسیدن به سلامتی بوده و مقابله با کرونا نیز نیازمند همکاری و مشارکت تمام اقشار جامعه و نهادها و سازمان هاست و با همت و همکاری همگانی است که می‌توان به ثمربخش بودن تلاش و مجاهدت مدافعان سلامت در راستای مقابله با این اپیدمی،کمک کرد.

درستی در ادامه به وضعیت کرونای آذربایجان شرقی نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه آمار بستری های استان به زیر هزار نفر رسیده است و فوتی ها در حل کاهش است.

وی ابراز کرد: در چند روز گذشته روند بیماری کرونا به شکلی بوده است که باعث نگرانی هایی شده است و متاسفانه برخی از شهرستان‌های استان  در معرض قرمز شدن هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پایان گفت: موارد جدید ابتلا به کرونا در استان آذربایجان شرقی به شکل خفیف در حال افزایش است.

گفتنی است با واکسیناسیون و ایمنی جمعی در مقابل کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی می توان به روزهای بدون کرونا امیدوارتر بود.

ویروس کرونا دارای ابعاد بسیار پیچیده و ناشناخته است و بزرگ‌ترین دانشمندان و متخصصان هم هنوز نتوانسته‌اند دورنما و فرجام این بیماری را تخمین بزنند ولی آنچه مشخص است اگر ملاحظات مؤثر انجام نشود و رعایت پروتکل‌ها مورد توجه قرار نگیرد، افت‌وخیز ویروس به صورت طبیعی گسترش پیدا می‌کند، شرایط ثبات و پایداری که با تلاش فراوان به دست آمده از دست می‌رود و منجر به افزایش مبتلایان و بستری‌ها می‌شود.

استان آذربایجان‌غربی/۵۰ نفر تحت ونتیلاتور قرار گرفتند

جواد آقازاده با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته ۵۰ نفر به علت مشکلات تنفسی به دستگاه ونتیلاتور وصل شده و یک هزار و ۱۵۲ نفر نیز با سندروم حاد تنفسی بستری شدند.

وی تصریح کرد: همچنین ۶۰۳ بستری مشکوک و ۲۴۹ نفر بستری در بخش آی‌سی یو در استان به ثبت رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی از فوت ۱۶ نفر دیگر در شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: با فوت این تعداد، شمار کلی فوتی‌ها به ۶ هزار و ۸۳۷ نفر افزایش یافت.

وی با اشاره به ابتلای ۷۸۵ نفر به بیماری کرونا در شبانه روز گذشته افزود: تاکنون ۳۰۳ هزار و ۲۹۷ نفر به کروناویروس مبتلا شده‌اند.

آقازاده با اشاره به واکسیناسیون ۴۲ هزار و ۷۲۵ نفر در شبانه روز گذشته اظهار داشت: تاکنون سه میلیون و ۳۳۷ هزار و ۵۹ نفر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که شامل دو میلیون و ۱۱۲ هزار و ۶۴۶ دز اول، یک میلیون و ۲۲۱ هزار و ۳۰۲ نفر دز دوم و سه هزار و ۱۱۱ نفر دز سوم بوده است.

استان اصفهان/  شناسایی ۱۱۶ بیمار جدید

پژمان عقدک در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار کرونا در اصفهان از ابتدا تا کنون، اظهار داشت: تعداد کل موارد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا ۱۱۸۲۱۶۹ نفر بوده که از این تعداد ۱۱۸۳۲۳ نفر بهبود، ۱۷۶۳۷۳ بستری و ۱۶۴۹۳ نفر هم فوت کردند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۶  نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری و  همچنین طی این مدت ۱۹۹  بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد ۲۳۱ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

عقدک تصریح کرد: ۱۶  بیمار مشکوک و قطعی به کرونا طی  ۲۴ ساعت اخیر در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی  اصفهان  در اثر ابتلا به کرونا فوت کردند.

استان ایلام|2 فوتی و 92 ابتلای جدید در 24 ساعت گذشته

محمد کریمیان، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد ۶۰ هزار و ۹۳۶ نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی ۹۲ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۱۵۱ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت اخیر ۴۱ بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها ۵۹ هزار و ۶۵۲ نفر بوده است.

کریمیان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دو مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان مربوط به شهرستان ایلام گزارش شده است و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تاکنون یک هزار و ۹۲ نفر بوده است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان بوشهر/ تعداد ۱۰۴ مورد بستری در مراکز درمانی

سعید کشمیری، با بیان اینکه بیماران ابتلا به کرونا در استان روند نزولی دارد اظهار داشت: روز گذشته ۳۵ بیمار مشکوک به کرونا شناسایی شد که ۲۸ نفر بستری شدند و از این تعداد ۶ مورد کرونا مثبت بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به اینکه اکنون ۱۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت درمان قرار دارند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های مراقبت ویژه کرونایی، ۵ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

کشمیری با اشاره به فوت یک بیمار کرونایی دیگر در استان خاطر نشان کرد: در مجموع تاکنون یک‌هزار و ۹۹۸ نفر در استان بوشهر به سبب ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر روند بهبودیافتگان را مورد اشاره قرار داد و افزود: خوشبختانه روز گذشته ۱۹ بیمار در بخش کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد ۸ نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند.

وی روند کاهش ابتلا به کرونا در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با گذر از پیک پنجم و مهار بیمار کرونا شاهد کاهش مبتلایان هستیم ولی رعایت اصول بهداشتی ضروری است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از شهرستان‌های استان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد افزود: از ۱۰ شهرستان این استان ۶ شهرستان آبی و ۴ شهرستان دیگر در وضعیت زرد است.

کشمیری افزود: اکنون شهرستان‌های دشتستان، جم، دشتی، دیر، عسلویه، کنگان در شرایط آبی و شهرستان‌های بوشهر، تنگستان، دیلم و گناوه در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به دریافت واکسن کرونا بیش از ۸۴ درصد گروه سنتی بالای ۱۲ سال استان بوشهر افزود: با این روند پیش‌بینی می‌شود تا پایان آبان‌ماه بیش از ۸۸ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال علیه بیماری کرونا واکسینه شوند.

استان خراسان جنوبی/ روند افزایشی شهرستان‌های نارنجی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه شهرستان‌های پرخطر شیوع کرونا در خراسان جنوبی به ۴ شهرستان افزایش یافت، اظهار داشت: بر اساس آخرین بروزرسانی نقشه کرونایی کشور علاوه بر شهرستان‌های بیرجند، نهبندان و طبس که نارنجی بودند شهرستان قائنات هم از وضعیت زرد به نارنجی تغییر رنگ داد.

کامبیز مهدی زاده افزود: بر این اساس شهرستان‌های بشرویه، فردوس، سرایان، سربیشه، زیرکوه، درمیان در وضع خطر متوسط (زرد) و خوسف در وضعیت کم خطر (آبی) قرار دارند و هیچ نقطه قرمزی (خیلی پر خطر) در خراسان جنوبی وجود ندارد.

وی گفت: روز گذشته ۳۰۶ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۹۰ بیمار جدید شامل ۱۵ بستری و ۷۵ مورد سرپایی، شناسایی شدند که از این تعداد ۳۸ مورد از بیرجند، یک مورد از بشرویه، دو مورد از درمیان، سه مورد از سرایان، ۵ مورد از طبس، ۳مورد از فردوس، ۱۹ مورد از قاینات و ۵ مورد از نهبندان، شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۹بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۷۰نفر کرونا مثبتند، ادامه داد: از این تعداد ۷نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال یک نفر نامساعد است.

مهدی زاده تصریح کرد: همچنین با ثبت یک فوت جدید تعداد جانباختگان بیماری کرونا در خراسان جنوبی به هزار و ۱۹۲ نفر افزایش یافت.

وی افزود: همچنین در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان ۴۹۷هزار و ۴۸۲نفر واکسن نوبت اول، ۳۱۶هزار و ۱۵۴ نفر واکسن نوبت دوم و ۱۰هزار و ۴۰نفر واکسن نوبت سوم را دریافت کردند.

استان خراسان رضوی/ افزایش ۲۲ درصدی میزان بستری در مراکز درمانی

مریم سالاری اظهارداشت: خراسان رضوی در چند هفته اخیر جزو چند استان اول کشور به لحاظ میزان ابتلا، بستری و فوتی کرونایی بوده و در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم شهرستان‌های کوهسرخ، خلیل‌آباد و کاشمر بالاترین آمار را دارند و احتمال شروع رنگ‌بندی قرمز کرونایی در این شهرها بیشتر از سایر شهرهای استان است.

وی افزود: تعداد ۱۲۸ بستری در شبانه‌روز گذشته داشتیم و مجموع بستری‌ها ۵۲۸ نفر هستند که از این تعداد ۱۴۸ نفر آن در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

جانشین مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در آستانه موج ششم بحران کرونا درصد موارد مثبت رپیدها از PCRها بیشتر شده است، خاطرنشان کرد: همچنین در بحث میزان بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌های استان در هفته اول آبان ماه هم افزایش ۲۳ درصدی را شاهد بودیم و تداوم این روند افزایشی برای هفته‌ آینده هم پیش‌بینی کرده‌ایم.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان فارس/ شمار بیماران بستری در مراکز درمانی همچنان ۳ رقمی است

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت هم‌اکنون یک شهرستان از استان فارس در وضعیت قرمز، ۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۷ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

بر این مبنا که شهرستان‌های خنج، آباده، اوز، بختگان، زرین دشت، بیضا و خرامه در وضعیت آبی و شهرستان‌های شیراز، جهرم، فسا، سرچهان، کوار و ممسنی در وضعیت نارنجی قرار دارند و دیگر شهرستان‌های استان به جز استهبان در وضعیت زرد هستند. 

متولیان بهداشت و درمان استان فارس معتقدند که وضعیت کنونی شکننده و ناپایدار است و با توجه به قرمز شدن شهرستان استهبان این شرایط ممکن است دیگر شهرستان‌های استان را نیز درگیر کند. بنابراین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی امری لازم و ضروری است. 

 براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۴۲۵ هزار و ۲۹۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده ۴۲۵ هزار و ۹۶ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۲۱۷ هزار و ۷۶۸ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۰ هزار و ۴۲۳ بیمار مثبت شناسایی و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۷۵ هزار و ۵۱۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

با اعلام جان باختن ۹ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری به ۶ هزار و ۹۵۲ رسیده است. 

بر این اساس با اعلام ۲۱۳ بیمار جدید مثبت و مشکوک دارای علائم کرونا در سطح بیمارستان‌های استان مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند به هزار و ۶۲۶ نفر رسیده که از این تعداد، ۱۸۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

استان قزوین/ نرخ مرگ و میر کرونایی ۳۳ درصد رشد کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین از افزایش ۳۳ درصدی نرخ مرگ‌ومیر کرونایی روزانه در استان خبر داد و اظهار داشت: در ۲۴ ساعت اخیر ۴ بیمار کرونایی بدحال به خاطر شدت علائم تنفسی جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با روز قبل یک نفر افزایش یافته است.

پیمان نامدار همچنین به افزایش ۹ درصدی آمار بستری‌های کرونایی روزانه اشاره کرد و گفت: در شبانه‌روز گذشته ۷۵ بیمار کرونایی جدید با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های قزوین بستری شدند که این آمار در قیاس با روز پیش ۶ نفر بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه موارد قطعی ابتلای به کرونا در ۲۴ ساعت اخیر ۷.۳ درصد کاهش یافته است، اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۳ بیمار کرونایی جدید در آزمایشگاه‌های منتخب کووید استان قزوین شناسایی شدند که این آمار نسبت به روز قبل ۲۰ نفر کاهش پیدا کرده است.

سخنگوی ستاد مقابله با بیماری کرونای استان قزوین در ادامه از کاهش ۸.۷ درصدی آمار بیماران بدحال خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۱ بیمار کرونایی با حال وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های قزوین بستری هستند که این آمار از روز گذشته ۲ نفر کمتر شده است.

نامدار افزود: همچنین آمار بیماران بهبودیافته کرونایی هم از روز گذشته ۵۸ درصد بیشتر شده و در طی ۲۴ ساعت اخیر ۷۶ بیمار کرونایی با علائم قطعی نقاهت و بهبود از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند که این آمار در قیاس با روز قبل ۲۸ نفر افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در نهایت هم آمار کل بستری‌های فعلی کرونایی استان قزوین با ۵ درصد افزایش نسبت به ۲ روز گذشته به ۳۲۸ نفر رسید که در مقایسه با آمار ۲ روز پیش ۱۶ نفر بیشتر شده است.

استان کرمان/ ۵۳ بیمار جدید در مراکز درمانی بستری شدند

روند نزولی کرونا در استان کرمان ادامه دارد و فوتی‌های کرونا در استان کرمان همچنان تک رقمی است با فوت یک بیمار کرونایی دیگر مجموع جانباختگان کرونا در بزرگترین استان کشور به ۴ هزار و ۸۸۸ نفر رسید.

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۲۶۸ مورد است اظهار داشت: از این تعداد ۱۳۹ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۳۸ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۱۹ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۱۶ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۵۶ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۵۳ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۴۱ هزار و ۴۶۷ مورد رسیده است.

وی به فوت یک بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۴ هزار و ۸۸۸ مورد رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان یک میلیون و ۸۹۹ هزار و ۱۹۴ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و ۱۳۵ هزار و ۷۳۹ مورد است.

استان کرمانشاه/۷۱۲  بیمار در مراکز درمانی بستری هستند

براساس رنگ‌بندی جدید کرونا که امروز هشتم آبان ماه اعلام شد همچنان چهار شهرستان در استان کرمانشاه در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و بقیه شهرستان‌ها نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار گرفته‌اند تا رنگ‌بندی استان نسبت به هفته گذشته بدون تغییر باشد.

هم‌اکنون شهرستان‌های پاوه، جوانرود، سرپل ذهاب و روانسر در وضعیت قرمز، شهرستان‌های نارنجی کرمانشاه، هرسین، سنقروکلیایی، کنگاور، صحنه، اسلام‌آباد غرب و گیلانغرب در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های کم جمعیت قصرشیرین، ثلاث باباجانی و دالاهو در وضعیت زرد قرار دارند.

در روزهای اخیر شتاب عبور استان کرمانشاه از پیک پنجم کرونا کم شده و به گفته مسئولان علوم پزشکی ثابت مانده است که شرایط نگران کننده‌ای را برای استان در پی خواهد داشت زیرا کرمانشاه در حال عبور از قله پیک پنجم گرفتار پیک ششم کرونا خواهد شد.

تعداد بیماران کرونای بستری در استان کرمانشاه هم‌اکنون به ۷۱۲ نفر رسیده است و روزانه بیش از ۱۰۰ بیمار کرونایی جدید در بیمارستان‌های استان کرمانشاه بستری می‌شوند که تا روز گذشته ۱۵۸  بیمار در بخش‌های ویژه بستری بودند و حال ۲۷ بیمار نیز وخیم گزارش شده بود.

بی‌توجهی به دستورهای بهداشتی همچون استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و حضور در مجالس سبب افزایش همه‌گیری بیماری در استان کرمانشاه شده است و افرادی که تمایلی به واکسیناسیون ندارند سلامت سایر افراد جامعه را تهدید می‌کنند.

براساس اطلاعیه ستاد کرونا علاوه بر پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون در شهر کرمانشاه، اتوبوس سیار واکسیناسیون نیز در طول هفته در مکان‌های مشخصی همچون مسجد جامع، پارک شرقی، باغ فردوسی و غیره برای واکسیناسیون افراد مستقر می‌شود تا دسترسی به واکسن بهتر شود.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان مرکزی/ ویروس منحوس همچنان فعال است

رئیس علوم پزشکی اراک با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان مرکزی اظهار داشت: رنگ‌بندی جدید شهرستانهای استان مرکزی از سوی وزارت بهداشت اعلام و شهرهای استان از ۸ آبان ماه از وضعیت قرمز خارج شدند و در حال حاضر هیچ شهر استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد.

سیدمحمد جمالیان افزود: براین اساس ۶ شهرستان استان مرکزی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد که این شهرها شامل اراک، آشتیان، تفرش، ساوه، زرندیه و فراهان است.

وی اضافه کرد: همچنین ۶ شهر دیگر در این استان در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار گرفته که شهرهای با وضعیت زرد کرونایی در استان مرکزی شامل محلات، خمین، دلیجان شازند، خنداب، کمیجان است. 

رئیس علوم پزشکی اراک با اشاره به شروع فصل سرما گفت: همزمانی کرونا با فصل سرما نگرانی ها را برای کادر درمان دو چندان کرد زیرا هر ساله با آغاز فصل سرد سال آنفولانزا نیز شلوغی هایی دارد.

وی افزود: شیوع بیشتر آنفولانزا، شروع فصل سرما و کاهش دما و تهویه نامناسب در کنار عادی‌انگاری‌ها نقاط تهدید برای شروع سریعتر پیک ششم محسوب می‌شوند.

جمالیان عنوان کرد: پوشش‌دهی مطلوب واکسیناسیون در سنین بالای ۵۰ سال یک نقطه قوت و فرصت است اما متاسفانه ۱۵ درصد از گروه سنی زیر ۵۰ سال  حتی یک دُز از واکسن خود را تا کنون دریافت نکرده‌اند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    2 0
    امروز رفتم سر کلاس ۱۲ متری که ۲۵ دانش آموز داخلش بود. انتظار دارید روند ابتلای کرونا صعودی نشه؟
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    0 0
    تا زمانی که وزارت بهداشت و رسانه ها مردم را نامحرم بدانند و شبهات را جواب ندهند اصرار بر واکسن زدن جهالت است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس