کد خبر 1291997
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
تمرین هوایی رژیم صهیونیستی با حضور امارات و اردن - کراپ‌شده

پس از گزارش منابع خبری درباره برگزاری یک رزمایش هوایی در اراضی اشغالی با مشارکت چند کشور و حضور امارات عربی متحده در آن، رسانه‌ها از مشارکت غافلگیرکننده جنگنده‌های اردنی در این تمرین هوایی خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع عبری‌زبان امروز (جمعه)،‌ گزارش دادند که تمرین مشترک هوایی آمریکا، آلمان، ایتالیا، انگلیس، فرانسه، هند، یونان، رژیم صهیونیستی با حضور رسمی امارات به عنوان ناظر و مشارکت غیررسمی اردن برگزار شده است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «الهدهد»، «والک بارولد» عکاس نیروی هوایی آلمان در حساب کاربری خود در شبکه اینستاگرام با انتشار تصاویری خبر داد که نیروی هوایی اردن برای شرکت در تمرین هوایی موسوم به «پرچم آبی» جنگنده‌های اف-۱۶ به پایگاه «عوفداه» ارسال کرده است.

تمرین هوایی رژیم صهیونیستی با حضور امارات و اردن

این در حالی است که نام اردن به عنوان مشارکت‌کننده رسمی در این تمرین هوایی اعلام نشده بود و حضور اردن ناظران را غافلگیر کرده است.

«آریئل کاهانا»‌ خبرنگار روزنامه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم» نیز با تعجب در این خصوص گفت:‌ «نیروی هوایی امارات، اردن،‌ اسرائیل و آلمان و پنج نیروی هوایی دیگر در رزمایش پرچم آبی شرکت کرده‌اند!»

جنگنده‌های اردنی در حالی در این رزمایش مشارکت کرده‌اند که امان همواره مخالفت خود را با کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی اعلام می‌کند.

پایگاه خبری «عرب۴۸» نیز چند روز پیش در این خصوص گزارش داد که «ابراهیم ناصر محمد العلوی» فرمانده نیروی هوایی امارات روز دوشنبه برای شرکت در این تمرین هوایی وارد اراضی اشغالی شده است.

بر اساس این گزارش، این تمرین، روز یکشنبه هفته جاری، آغاز به کار کرد و قرار بوده تا روز پنجشنبه (دیروز) ادامه پیدا کند.

تمرین هوایی رژیم صهیونیستی با حضور امارات و اردن

مطابق با بیانیه ارتش تل‌آویو، «عمیکام نورکین» فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی پس از ورود همتای اماراتی به پایگاه هوایی «بلماحیم» از او استقبال کرده است.

بنا بر گزارش عرب۴۸، دو طرف درباره همکاری و توسعه روابط میان نیروهای هوایی رژیم صهیونیستی و امارات گفت‌وگو کرده‌اند و فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی خطاب به همتای اماراتی خود گفته است: «فرمانده نیروی هوایی امارات، از تو به خاطر آمادگی برای ورود به اسرائیل تشکر می‌کنم. این یک روز تاریخی و مهم برای همکاری میان نیروهای هوایی است».

 این تمرین هوایی با مشارکت آمریکا، آلمان، ایتالیا، انگلیس، فرانسه، هند و یونان برگزار شده است و نمایندگان رومانی، فنلاند، کره جنوبی، استرالیا، ژاپن، هلند، کرواسی و امارات به عنوان ناظر در این رزمایش حضور پیدا کرده‌اند.

فرمانده نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین در جریان این رزمایش بیان کرد: «ما در یک محیط بسیار پیچیده زندگی می‌کنیم که در آن، تهدیدات علیه اسرائیل از جانب غزه، لبنان، سوریه و ایران بیشتر و بیشتر می‌شود».

عمیکام نورکین در ادامه اضافه کرد:‌ «اجرای چنین تمرین بین‌الملی در این شرایط با ادامه فعالیت‌های نظامی علنی و محرمانه در تمامی جبهه‌ها، اهمیت راهبردی بی‌نهایت و بر نیروی هوایی، ارتش و اسرائیل تأثیر بسزایی دارد».

این رزمایش هوایی که از سال ۲۰۱۳ آغاز شده، هر دو سال یکبار برگزار می‌شود. طبق گزارش‌ها در این تمرین هوایی اسکادرانی از جنگنده‌های «اف-۱۶»، «اف-۱۵» و «اف-۳۵» نیروی هوایی رژیم صهیونیستی  در قالب تیم دشمن با رنگ قرمز شرکت کرده‌اند.

خبرنگار کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در این  زمینه گزارش داده بود که نیروی هوایی این رژیم قصد دارد جنگنده‌ها و هواپیماهای سوخت‌رسان جدید خریداری کند. آمریکا از جمله تامین کنندگان اصلی تسلیحات تل‌آویو به شمار می‌رود.

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در حالی به این جنگنده‌ها تجهیز می‌شود که  یک مقام ارشد دولت آمریکا بر آسیب پذیری جنگنده‌های گراقیمت اف-۳۵ در تقابل با سامانه‌های پیشرفته دفاع موشکی اشاره کرد.

«آدام اسمیت» رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا  در این باره گفت، برخلاف تصور اولیه، جنگنده اف-۳۵ هواپیمای غیر قابل شکار شدن نیست و این به دلیل نوآوری‌های اخیر در زمینه فناوری موشکی است.

آدام اسمیت از نیروی هوایی خواست تا بیشتر روی سامانه‌های کوچک و بدون‌سرنشین سرمایه گذاری کند زیرا معتقد است که اف-۳۵ آنطور که پیش از این تصور می‌شد لبه برتری فناوری وغیرآسیب پذیر نباشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    3 0
    باید به اماراتی ها تفهیم شود که اگر یک پرنده صهیونیست از سمت انها به سمت ایران بیاید ار صفحه روزگار محو خواهند شد
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 3
    مالی نیستید، وقتی برج مراقبت فرودگاههای صهیونیستها با موشک نقطه زن هدف قرار گرفت، مجبور به فرود اضطراری در ایران می شوید. در ضمن کد فرکانسی اف ۳۵ ها رو داریم. گفتم یهو غافلگیر نشوید سکته کنید. جوجه اید هنوز.
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    اینقدر دوست دارم رژیم صهیونیستی یک غلطی بکنه که حد و حساب نداره... اونوقت ماییم و یک محو سازی از صحنه روزگار.
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    تازه اردن اینو نمیدونید ، اردن از اسرائیل بیشتر حمایت میشه ! تو ناوگان هوایی زده اف ۱۶ و ... اما آمریکا و انگلیس برای اینکه امنیت اردن از طرف حزب الله و حماس مورد حمله قرار نگیره ( راکت های حماس ، در صورت عدم فرود در اسرائیل ، به طرف اردن هدایت می شود ) . ۱ اسکادران جنگنده تایفون نیرو هوایی انگلیس ( متشکل از حداقل ۱۲ تایفون ) + 2 جنگنده اف ۳۵ + حدود ۳۰ اف ۱۶ + چندین پهپاد MQ-9 Raptor + همینطور یک اسکادران جنگنده اف ۱۵ که تو پایگاه هوایی ازراک مستقر هست . همه اینها متعلق به نیرو هوایی آمریکا هست که اونجا مستقر کرده و در کنت ل نیرو هوایی اردن گذاشته ولی خب نظارت داره روش . یا بقول شما بدون اجازه آمریکا نمیتونه استفاده کنه از اون ها برای عملیات های نظامی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس