کد خبر 1291729
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲
روزنامه اسرائیلی از روابط اقتصادی عربستان و رژیم صهیونیستی پرده برداشت

یک روزنامه اقتصادی چاپ سرزمین اشغالی از چندین قرارداد تجاری میان رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی با میانجیگری بحرین و امارات متحده عربی پرده برداشت.

به گزارش مشرق، روزنامه اقتصادی Globes چاپ سرزمین اشغالی نوشت که دولت عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی در ماههای گذشته با واسطه‌گری امارات و بحرین چند توافق تجاری امضاء کرده‌اند.

به نوشته وبسایت سعودی‌لیکس، این روزنامه نوشت که رژیم تل آویو و عربستان سعودی گفت‌وگوهای موفقی تاکنون در خصوص برقراری روابط دیپلماتیک علی رغم موضع ریاض در خصوص حل و فصل مسأله فلسطین برقرار کرده‌اند.

این روزنامه تأکید کرد که باز شدن درهای بازار عربستان به روی کالاهای ساخت رژیم صهیونیستی اهمیت بالایی برای شرکت‌ها و صادرکنندگان اسرائیلی دارد. روزنامه گلوبز، بازار مصرف عربستان با ۳۳ میلیون جمعیت را بسیار عالی و دارای فرصت‌های زیاد توصیف کرد.

روز سه شنبه نیز اولین هواپیمای اسرائیلی در فرودگاه ریاض فرود آمد. روز قبل آن نیز یک اولین پرواز ریاض به تل آویو صورت گرفته بود.

سعودی لیکس در ادامه به نقل از منابع مطلع نوشت که مقدمات افتتاح اولین کنیسه یهودیان در شهر ریاض نیز در حال انجام است و در  این مکان به عنوان مرکز یهودیان عربستان، تمامی مراسمات و آیین‌های یهودی انجام خواهد گرفت.

وبسایت عبری‌زبان واللا نیز اخیرا نوشته بود که «جک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا در ۲۷ سپتامبر گذشته در دیدار با «محمد بن سلمان» در ریاض در خصوص عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل آویو با وی گفت‌وگو کرده بود. به نوشته این وبگاه، ولی عهد سعودی هرچند امکان این امر را رد نکرده، اما گفته است که این موضوع نیاز به زمان دارد.

 روزنامه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم» نیز اخیر خبر داد وزیر امور خارجه عربستان سعودی یک روز پس از دیدار با وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا ریاض روابط خود را با تل‌آویو عادی سازی خواهد کرد، گفته است: «اسرائیل به ثبات منطقه و حرکت به سوی صلح در منطقه کمک کرده است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علی IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    3 0
    ایهالناس! وهابیون همون صهیونیست‌ها هستن در لباس مسلمانی! چرا نمیخواهید بپذیرید؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس