کد خبر 1291549
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
نماز قطر

نماز باران با حضور امیر قطر و شماری از مقامات این کشور در دوحه برگزار شد. در کشورهای حوزه خلیج‌فارس نماز باران حداقل سالی یکبار به جا آورده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    19 3
    زمان حیات امام رضا ع ، خشکسالی پدید امد . فرمودند مردم 3 روز روزه بگیرند و بعدا رفتند برای طلب باران و خواندن نماز . چند تا ابر رد شد و بالاخره ابری که می خواست ببارد ، آمد . چنان باران رحمتی امد که رودخانه ها پرآب و قناتها پرشد . یا امام رضاع ، چرا مردم در مشهد و شهرهای دیگر این حرکت شما را به جا نمی آورند ؟ قطر با این همه ثروت ، ولی برای طلب آب به خدا پناه می برند .
  • عرفان IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    14 11
    یکی از معروف ترین نمازهای باران در تاریخ معاصر ما، نماز آیة الله العظمی سید محمد تقی خوانساری(رحمة الله علیه)است. نوشته اند که در سال ۱۳۶۳ قمری، همان سالی که متفقین، ایران را اشغال کرده بودند، در قم باران نبارید و باغ ها و مزارع خشکید و خطر قحطی و خشکسالی مردم قم را تهدید می کرد. آن مرجع بزرگوار، دو روز متوالی برای نماز باران به بیابان های اطراف قم رفت، این حرکت، گرچه مورد استهزاء غیر معتقدان به امور معنوی و غیبی بود، ولی در روز دوم، چنان باران آمد که سیل ها روان شد و جویبارها به راه افتاد واین از آثار انفاس قدسی آن مرد الهی بود.
    • ایرانی واداده بیکار IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      2 4
      سال ۱۳۶۳ ؟؟؟حتما اشتباه لپی هست!!!
    • ایرانی واداده بیکار IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      1 3
      ایران در سال ۱۳۱۸توسط منفقین اشغال شد که این سال برابر است باسال ۱۳۵۸ قمری و سال ۱۹۳۹ میلادی
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    11 3
    الهی شکر،بالاخره یکی یادش اومدباران هم نمازداره.وقتی کاری کردی آسمون باهات قهرکرده برای آشتی پیشقدم شو،ازچی میترسی؟به خالق اعتمادنداری؟
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      1 9
      ایکاش امیر قطر برا اشتی با خدا پرچم رنگین کمانو طرفدارانش را هم که به دستور اینفانتیوی بی همه چیز موافقت کرد برای جام جهانی در قطر به اهتزار در بیاد میاورد در جلوی صف نماز قرار میداد تا خدا قشنگ ببینه بندگان مومنش را
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      0 1
      مهم مردمش هستند.
  • SE ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    2 2
    ایرانیها نمی خواهید بگویید این حرفها خرافات است؟ نمی خواهید بگویید قطر که بهترین آب شیرین کنها را دارد چرا نماز باران برگزار می کند؟
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      0 0
      فکر می کردیم نیازی نیست بگیم اما ظاهرا امثال شما علاقه ای به اندیشیدن ندارند و فقط باید بشنوند: این حرفها خرافات است . قطر نماز نخوانده، امیر قطر و شماری از مقامات این کشور خوانده اند. برای حل مشکل کم آبی باید از شعور استفاده کرد و به راه های عقلانی مانند مدیریت مصرف (در کنار شیرین کردن آب دریا) روی آورد .اگر باز هم انکار می کنید پس نگاهی به چگونگی حل مشکل کرونا در جهان بیندازید شاید از توهم خارج شوید
  • SE ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    8 1
    «و یقوم استغفروا ربّکم ثمّ توبوا الیه یرسل السّماء علیکم مدراراً و یزدکم قوة الی قوّتکم و لاتتولّوا مجرمین؛ای قوم من،از پروردگارتان، آمرزش گناهان را بخواهید، سپس،با انجام کارهای شایسته، به سوی او بازگردید که در این صورت، ابرهای پر باران، به سوی شما،خواهد فرستاد؛تا باران های سودمندی، بر شما فرو ریزد و نیرویی بر نیرویتان، خواهد افزود.پس، مبادا،با حالت شرک و گناه،از من روی برتابید».(سوره ی هود،آیه ی 52) «فقلت استغفروا ربّکم انّه کان غفاراً یرسل السماء علیکم مدراراً و یمددکم باموال و بنین و یجعل لکم جنات و یجعل لکم انهاراً؛و گفتم:از پروردگارتان،آمرزش بخواهید که او بسیار آمرزنده است،[اگر از خدا آمرزش بخواهید] ابرهای پر باران برای شما می فرستد،تا باران های سودمند بر شما فرو ریزند و شما را با اموال و پیروانی یاری می کند و بوستان های انبوه،از درختان،برای شما پدید می آورد و جویبارهایی،برایتان، قرار می دهد».(سوره ی نوح، آیه ی10ـ 12)
  • محمد IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 0
    انشاا... مجتهدین و ائمه جماعات برای این گونه مصائب مردم را با این برنامه ها بیشتر ارشاد نمایند .
  • ایرانی IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    6 0
    این مردم هرچقدر نماز باران بخوانند باران نخواهد امد چراکه دلهایمان نسبت بهمدیگه خرابه وگناهانمان هم زیاد
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    در ایران هم واجبه بخوانیم وضع آب خوب نیست کار خیر باید زیاد انجام بدیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس