رزمایش دریایی آمریکا و ژاپن به دنبال نمایش قدرت نظامی چین و روسیه

به دنبال رزمایش موفق دریایی چین و روسیه، نیروهای دریایی آمریکا و ژاپن از انجام یک رزمایش خبر دادند.

به گزارش مشرق، به دنبال برگزاری رزمایش بزرگ چین و روسیه در دریای چین جنوبی، نیروی دریایی آمریکا و ژاپن از برگزاری  یک رزمایش  در همین منطقه خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «هابر ترک» در بیانیه ناوگان اقیانوس آرام آمریکا آمده است که ناوشکن بالگرد نشین نیروی دریایی ژاپن و ناو گروه نیروی دریایی ایالات متحده در حال انجام عملیات در دریای چین جنوبی هستند.

در این بیانیه آمده است: «یگان‌های ژاپن و آمریکا عملیات امنیتی دریایی را انجام می‌دهند که شامل عملیات پروازی، آموزش تاکتیکی هماهنگ بین واحدهای سطحی و هوایی، سوخت‌گیری در دریا و تمرین‌های حمله دریایی است.»

دریادار «دان مارتین» آمریکایی در این زمینه گفت: «عملیات دوجانبه یکی از اجزای کلیدی در آمادگی دریایی جمعی است. در آب‌ها و حریم هوایی، ما تعهد تزلزل ناپذیر خود را در رعایت قوانین بین‌المللی در دریا و هوا، و اطمینان از اینکه همه کشورها می‌توانند بدون ترس یا رقابت، همین کار را انجام دهند، نشان می‌دهیم.»

هفته گذشته ارتش چین و روسیه تمرین مشترکی را انجام دادند به دنبال این رویداد، ژاپن نگرانی خود را در مورد آنچه که آن را وضعیت فزاینده  امنیتی در اطراف این کشور خواند، ابراز کرد.

وزارت دفاع ژاپن مدعی شد که پنج کشتی نیروی دریایی روسیه پس از عبور از سواحل این کشور از دریای ژاپن عبور کردند. این وزارتخانه افزود که همان کشتی‌های روسی قبلاً با پنج کشتی چینی که در اطراف بیشتر مجمع‌الجزایر ژاپن حرکت می‌کردند، یک ناوگان تشکیل داده بودند.

علیرغم هشدارهای چین مبنی بر اینکه دریا نباید به میدان جنگ برای قدرت‌های بزرگ تبدیل شود، مطالعات اخیر نشان داد که ایالات متحده در نیمه اول سال جاری به طور روزانه در دریای چین جنوبی تردد داشته است.

کارشناسان درباره رزمایش اخیر چین و روسیه گفتند که رزمایش دریایی مذکور که با هدف تقویت قابلیت همکاری بین دو نیروی دریایی انجام شد، یک پیم سیاسی واضح مبنی بر اتحاد نظامی چین و روسیه و تقویت همکاری های نظامی میان دو کشور  به ایالات متحده و متحدانش در منطقه بود.

کارشناسان نظامی به روزنامه گلوبال تایمز چین گفته ند، چنین رزمایش هایی علاوه بر اینکه سطح بالای اعتماد راهبردی دو طرف را به نمایش می‌گذارد، در بحبوحه تلاش غرب برای ایجاد ائتلاف، توان دفاعی پکن و مسکو در مقابله با تهدیدات امنیتی دریایی و محافظت از صلح و ثبات منطقه را نشان می‌دهد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس