کد خبر 1291456
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴
بیانیه ارتش یمن در ارتباط با جدیدترین تحولات مأرب

پس از گزارش منابع خبری درباره پیشروی نیروهای صنعاء در استان مأرب، سخنگوی نیروهای مسلح یمن رسما اعلام کرد که مرحله دوم عملیات «ربیع النصر» با موفقیت اجرا شده است.

به گزارش مشرق، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، شامگاه امروز (چهارشنبه)،   در خصوص پیشروی جدید ارتش صنعاء در استان مأرب توضیحاتی ارائه کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نیروهای صنعاء مرحله دوم عملیات «ربیع النصر» ‌ با موفقیت اجرا کرده‌اند و ناحیه «الجوبه» و «جبل مراد» در استان مأرب کامل آزاد شده‌ است.

یحیی سریع اضافه کرد که در جریان این عملیات، خسارت‌های سنگینی به مزدوران ائتلاف سعودی وارد شده است.

سریع همچنین با تقدیر و تشکر از نقش بسزای قبایل استان مأرب در این عملیات، از افراد فریب‌خورده در شهر مأرب خواست که از اقدامات رزمی هر چه سریعتر دست بردارند و از این فرصت استفاده کنند که به مدت طولانی ادامه نخواهد داشت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه به مردم شهر مأرب اطمینان خاطر داد که مطابق با مسئولیتشان، برای فراهم کردن امنیت آن‌ها و دارایی‌هایشان تلاش خود را به کار خواهند بست.

یحیی سریع در پایان اظهاراتش اعلام کرد که جزئیات مربوط به این عملیات در روزهای آینده رسانه‌ای خواهد شد.

طی ماه‌های اخیر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دور جدیدی از عملیات آزادسازی استان و شهر مأرب را به عنوان قلب دولت مستعفی آغاز کرده ‌اند.

استان مأرب به علت دارا بودن منابع غنی نفت و گاز، از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و به گفته کارشناسان در صورت آزادسازی کامل این استان، باید پایان کار دولت مستعفی به ریاست «عبد ربه منصور هادی» و حامی آن ائتلاف سعودی در یمن را اعلام کرد.

 سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن، بعدازظهر روز یکشنبه هفته جاری، جزئیات عملیات ربیع النصر در دو استان «شبوه» و «مأرب» که به آزادی ۳۲۰۰ کیلومتر مربع از خاک این کشور منجر شد را تشریح و تاکید کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قول می‌دهند که شهر مأرب را آزاد کنند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن، ۲۰ مهر ماه نیز با ارائه جزئیاتی از عملیات موسوم به «فجر الانتصار» (سحرگاه پیروزی) در استان مأرب از آزادی ۶۰۰ کیلومتر مربع دیگر در اطراف شهر مأرب خبر داده بود.

سریع اعلام کرده بود که پس از موفقیت در عملیات «البأس الشدید»، نیروهای مسلح یمن، عملیات فجرالانتصار را برای آزادسازی مناطق دیگر در استان مأرب آغاز کردند و طی این عملیات مساحت جغرافیایی واقع در حد فاصل میان منطقه آزادشده طی عملیات البأس الشدید تا نزدیکی حومه مشرف بر شهر مأرب آزاد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 0
    باید شهر تعز نیز محاصره شود باید از موشکهای دوش پرتاب ضدهوایی بهره برداری بیشتری نمایند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس