تصویب ساخت بیش از 3 هزار واحد صهیونیست‌نشین در کرانه باختری

به‌رغم مخالفت‌ واشنگتن با ساخت واحدهای مسکونی جدید در اراضی فلسطین، بازوی اجرایی رژیم صهیونیستی ساخت بیش از ۳ هزار واحد صهیونیست‌نشین در کرانه باختری را تصویب کرد.

به گزارش مشرق، منابع عبری‌زبان، بعدازظهر امروز (چهارشنبه)، گزارش دادند که «شورای عالی برنامه‌ریزی و ساخت و ساز» وابسته به «ادراه مدنی» در اراضی اشغالی (از بازوهای اجرایی رژیم صهیونیستی) ساخت بیش از ۳۰۰۰ واحد صهیونیست‌نشین جدید در کرانه باختری را تصویب کرده است.

خبرگزاری فلسطینی «شهاب» به نقل از شبکه عبری «کان» گزارش داد که به طور دقیق، ساخت ۳۱۴۴ واحد صهیونیست‌نشین جدید در کرانه باختری تأیید شده است.

 این پروژه قرار بود بیش از دو ماه پیش به تصویب برسد؛ اما اعتصاب کارکنان اداره مدنی مانع اجرای این طرح شد.

این طرح در حالی تصویب شده است که «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه آن را محکوم کرد.

او دیشب گفت: «ما از طرح کابینه اسرائیل برای ساخت هزاران واحد مسکونی بسیار نگران هستیم و به شدت با این توسعه شهرکی که مطلقا با تلاش‌های صورت گرفته برای کاهش تنش همخوانی ندارد، مخالفت می‌کنیم».

واشنگتن پیشتر نیز اظهاراتی در مخالفت با شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی بیان کرده بود. با این حال، شهرک‌سازی‌ها همچنان ادامه دارد و آمریکا اقدامی تنبیهی علیه تل‌آویو اعمال نکرده است.

 این اولین طرح شهرک‌سازی است که پس از روی کار آمدن کابینه «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصویب می‌شود.

این گزارش در حالی منتشر شده است که منابع عبری‌زبان اخیرا نیز خبر دادند تل‌آویو قصد احداث واحدهای صهیونیست‌نشین جدیدی را نیز در جولان اشغالی سوریه دارد.

شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در دوره ریاست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا شاهد جهش چشمگیری بود بطوریکه تل‌آویو، مطابق با گزارش منابع صهیونیستی، در سال ۲۰۲۰، ۱۲۱۵۹ واحد صهیونیست‌نشین جدید احداث کرد که این تعداد واحد از سال ۲۰۱۲ تاکنون بی‌سابقه بوده است.

شهرک‌سازی‌ها در حالی در خاک فلسطین انجام می‌شود که شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیست و سوم دسامبر سال ۲۰۱۶ قطعنامه‌ ۲۳۳۴ را به‌ منظور پایان دادن به شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در خاک فلسطین تصویب کرد.

در این قطعنامه ضمن تأکید بر عدم مشروعیت شهرک‌های سازی‌های رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷، از تل‌آویو خواسته شده که به شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری از جمله قدس شرقی پایان دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس