استعفای مرکل پذیرفته شد/ صدراعظم پر سابقه آلمان رفت

«فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس جمهور آلمان طی جلسه‌ای رسمی، استعفای «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور و کابینه وی را پذیرفته و نامه پذیرش استعفا را تقدیم وی کرد.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس جمهور آلمان طی جلسه‌ای رسمی، استعفای «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور و کابینه وی را پذیرفته و نامه پذیرش استعفا را تقدیم وی کرد.

در جریان برگزاری این مراسم، اشتاین مایر با تقدیر از مرکل و تلاش‌های وی طی چهار سال گذشته دولت، گفت: اتفاقات زیادی طی چهار سال گذشته رخ داد. اکتفا به گفتن اینکه دوره قانونگذاری قبلی با توجه به موضوعاتی که باید حل می‌شد دشوار بود، به تنهایی وضعیت واقعی امور را منعکس نمی‌کند.

رئیس جمهور آلمان همچنین با اشاره به سختی دوران کرونا که به گفته وی، جهان را زیر و رو کرد، از تلاش‌های مرکل در مقابله با این بیماری تشکر کرده و گفت: تلاش‌های زیادی از جانب شما و تمامی کشور (در این زمینه) انجام شد.

اشتاین مایر همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به تنش‌های بین‌المللی طی سال‌های گذشته صدراعظمی مرکل پرداخت که به گفته وی، موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا از سخت‌ترین آنها بود.

وی در عین حال نسبت به آینده پیش روی اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرده و گفت: پیوستگی داخلی اروپا بی ثبات باقی مانده و کاهش تنش‌ها در کنار ایجاد توازن در منافع اروپا، همچنان از اولویت‌های اصلی دولت جدید در آلمان خواهد بود.

اشتاین مایر در انتهای سخنان خود اعلام کرد که مرکل و کابینه وی، تنها طی چهار سال گذشته، حدود ۶۰۰ قانون وضع کرده و به اجرا گذاشتند.

گفتنی است مرکل تا زمان تشکیل دولت بعدی آلمان، همچنان به وظایف خود به عنوان صدراعظم این کشور عمل خواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    4 3
    تف و لعن ابدی بر تو
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    4 2
    چقدر بدم میاد ازین خپلوی یک دنده ضدایرانی و شدیدا نوکر اسرائیل و آمریکا ... کلمه ای بر نفع ایران صحبت نکرد در مجامع بین الملل حتی 1 کلمه برای رضای خدا
    • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      0 0
      در ایران برای مدح مرکل مقاله ها تحقیقات بسیاری نوشته شده فقط سرچ کنید ببینید چطور فمینیستهای ایرانی و دانشگاهی این حامی اشغالگری یمن رو تقدیر کردن
  • IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 0
    از برم ای بی وفا رفتی ای نامهربان ، رفتی که رفتی لالای رفتی که رفتی
  • فرود IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 1
    مرد بزرگ خانم مرکل
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 0
    بدونین تو آلمان و ژاپن و این کشورهای تحت اشغال آمریکا، رئیس جمهور یا نخست وزیر فقط وظیفهٔ اجرای سیاست‌های کلی یانکی‌ها رو به عهده دارن و خودشون کاره ای نیستن. هر جند وقت یه بار هم یه جنگ. زرگری با آمریکا راه میندازن که بگن ببینین ما مستقل هستیم ولی سال بعد که چک کنی میبینی مسئله به فراموشی سپرده شده و خبری ازش نیست مثل جاسوسی آمریکایی‌ها از گوشی خود همین مرکل و اعضای دولت آلمان از طریق گوشی‌های آیفون!! خوب چی شد؟ معذرت خواستن؟ غرامت دادن؟ هیچ چی.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس