به گزارش مشرق، «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در توییتر نوشت: طالبان از سخنان آیت‌الله خامنه‌ای که خواستار وحدت بیشتر بین سنی‌ها و شیعیان در افغانستان شده‌اند، استقبال می‌کند. ان‌شاءالله توطئه دشمنان برای شکستن وحدت شیعه و سنی خنثی خواهد شد.

استقبال طالبان از سخنان رهبر انقلاب درباره وحدت شیعه و سنی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • دماوند IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    18 8
    این محمد نعیم سخنگوی طالبان هیچ کاره هست. طالبان یک شخصی رو گذاشته که فقط نقش این رو داره که حرف های زیبا و عامه پسند بزنه. این حرف طالبان مثل حرف سعودی هاست که مثلا دو سال پیش میگفتند که از طرح ابتکار صلح منطقه ای ایران استقبال میکنیم ولی در عمل همان کار های خصمانه خودشان را میکردند. زبان فارسی را هم که بزنم به تخته طالبان دارد کامل حذف میکند حتی در توییت هایشان خطاب به ایران هم از زبان پشتونی استفاده میکنند. افغانستان به سرنوشت نابودی زبان فارسی در هند و پاکستان و ازبکستان دارد دچار میشود. مشرق چاپ کن.
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      7 24
      زبان فارسی از آسیای مرکزی اومده و به همونجا باز خواهد گشت . ملت ایران فارس نیستن . کردن لرن گیلکن تالشی اند و بلوچند و اچمی زبانند و راجی زبانند و ... . لعنت به رضا شاه که با زبان افغانی ایران رو به گند کشید
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      2 5
      دماوند تشکیل شده از دو بخش دما + وند . در زبان گیلکی به کوه میگن بند مثل دربند . وند هم احتمالن ورژن متزندرانیش هست . مثلن گیلانی ها میشه رو میگن : بونه و مازندرانی ها میگن : وونه . دما وند هم احتمالن یعنی دما کوه . کوه دما .
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      1 2
      مگر دوره اشرف غنی که رسما استفاده از کلمات فارسی نظیر شهرستان و دانشگاه و دبیرستان جرم و خیانت اعلام شد و دری و فارسی دو زبان بیگانه از هم اعلام شدند ، شما نگران فارسی شدید که حالا با یک توئیت طالبان به زبان مادری خودشان یاد نگرانی برای فارسی افتاده اید؟
    • دماوند IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      4 0
      خطاب به آن شخص مزدوری که یا نادان هست یا جیره خور ترکیه عرض کنم که زبان فارسی هیچ ربطی به رضا خان پهلوی ندارد. در زمان پهلوی زبان کشور فارسی بود. قبل تر از آن در زمان قاجاریه هم تمام مکاتب و نامه های سلطنتی و دارالفنون و اولین روزنامه ی کشور هم زبانش فارسی بود. قبل از قاجاریه در زمان کریم خان زند هم زبان دربار ایران فارسی بود. قبل از زندیه هم نادر شاه افشار بزبان فارسی رسما خود را شاه ایران نامید. قبل از افشاریه در زمان صفویان هم زبان نوشتاری مردم عادی و دربار و علما دو زبان عربی و فارسی بود.قبل از صفویه در زمان ایلخانان مغول هم زبان انها فارسی بود.در همان زمان حمله مغول ها زمانی که چیزی بنام ترکیه و عثمانی نبود. ما شاعری داشتیم بنام شمس تبریزی که از شعرای بزرگ فارسی زبان بود. و این نشان از قدمت تاریخی فارسی در آذربایجان دارد. بازم بگویم یا کافیست ؟ در ضمن قبل از مغول هم زبان رسمی حکومت غزنویان هم فارسی بود
    • قریشی IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      9 0
      در پاسخ به ۱۳:۲۶ : شما دردت از اینه که صحبت از وحدت مذاهب شده زخمت دهن باز کرده ... زبان اصلی ایران و ایرانی فارسیه و زبان رسمیش هم فارسیه، خیلی دل درد داری برو بخش اقلیت کردنشین عراق اونجا تا سرحد جر خوردن کردی صحبت کن! من خودم کرد زبانم ولی زبان رسمی خودم و کشورم رو فارسی میدونم
    • محمد IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      6 0
      آقایون زبون شناس برید نگاه کنید فارسی لری پشتونی کردی و.... همه از زیرمجموعه های زبان آریایی هستن اصلش فارسی هست بقیه اونا لهجه هستن برید دوتا کتاب بخونید بعد بیاید
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    4 13
    آیا این آقا نمی توانست در کنار توئیت پشتونی خود ترجمه فارسی آنرا هم می گذاشت تا وحدت خود با کشورهای فارسی زبان را بیشتر نشان دهد؟
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      7 3
      زبان مادری خودش را نوشته. گناهی نکرده. مگر ما بخواهیم برای کردها پیغام بدهیم به کردی می دهیم؟
    • یک افغانستانی IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      2 9
      پشتون ها هم شبیه عثمانی های ترکیه هیچ تاریخ و تمدنی ندارند. شما اگر توانستید یک آثار تاریخی. فقط یک آثار تاریخی مربوط به 300 سال پیش از پشتون ها در افغانستان بیاورید.جایزه دارید. قبایل پشتون بین 300 تا 250 سال پیش از دشت های پاکستان به سرزمین خراسان قدیم کوچ و مهاجرت کردند.77 درصد مردم افغانستان فارسی زبانند.حتی ترکتبار های افغانستان هم که با پشتون ها دشمنی دارند .غالبا بزبان فارسی و ترکمنی حرف میزنند نه بزبان سخت و پیچیده ی پشتونی.
  • مجید IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    10 4
    اکثر کانالهای ماهواره و حتی یوتیوب هم بیشتر به زبان پشتو شدن (قبلا کاملا یا اکثر به زبان دری بودن). طالبان زبان فارسی، شیعیان و هزاره ها رو داره حذف میکنه. خیلی هم سریع داره اینکار رو میکنه. فقط دعا میکنم.
  • نیما HK ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    4 7
    دم طالبان گرم
  • نیما HK ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    4 11
    به زودی طالبان با حمایت ایران وارد قدس می شود و صهیونیست ها را با حمایت همکاری فاطمیون از وریی زمین ور می دارند بنده قبلا هم گفته بود فتح قدس بعد از فتح پنجشیر رخ خواهد داد
  • نیما HK ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    5 2
    مجاهدین پیروز و منافقین خوارند
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      0 0
      طالبان مگه حرف از نابودی اسرائیل زده؟
  • امیر IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    10 3
    ببینید باید یکم واقع بین باشیم الان دشمنی در افغانستان هستش به اسم داعش خراسان و هدفش هم کشتار شیعیانه حالا به نظرتون ما باید با طالبان بد باشیم یا ارتباط باهاشون داشته باشیم؟ کدومشون به نفع امنیت ایرانه ارتباط با طالبان یا عدم ارتباط با طالبان؟
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    15 8
    درود خدا بر برادران مجاهد قهرمان طالب. زنده باد وحدت امت واحده به کوری لیبرالهای فمینیست و تشیع انگلیسی
    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      0 0
      اگه واقعا باسه
  • US ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    3 1
    خداوند عقل کامل و سلیم به همه مااز دم عنایت فرماید! مشرق گرامی، عزیران دستگاه دیپلماسی و سپاه و ارتش و همه آحاد ملت ایران لطفا مقداری تامل نمایید! طالبان ،داعش و القاعده و دیگر تروریستها مانند جیش ظلم و صحابه، سنی نیستند! اهل تسنن نیستند! گرگ در پوستین میش وارد منطقه شده! اینها مستقیم از مفتی های اعظم خود،که وابسته به دستگاههای اطلاعاتی جهانی و غربی هستند خط و ربط می گیرند! ذبیح الله مجاهد دو سال پنهانی درسوئیس آموزش دیده است! درباطن اینها فرقه سلفی،وهابی و تکفیری هستند! تشنه به خون شیعه و سنی! همه دریک راستای تفکری هدایت می شوند! اگرامروز از رهبر انقلاب درحال تعریف هستند،برای ثبات پایگاهشان در افغانستان و مرزهای ایران است که سالها روی آن کاراطلاعاتی و جاسوسی صورت گرفته است! امروز،تمام منطقه شرقی ایران اسلامی، از سیستان و بلوچستان تا خراسان،چیزی بیشتر از پانزده میلیون اهل تسنن وجود دارد که درخطر قرارگرفته اند از لحاظ استراتژیک طولانی مدت! که دستگاه دیپلماسی ایران و تمام نیروهای نظامی ایران اسلامی به آن بی دقت هستند! منطقه ای اشرار خیز است! مستعد جذب نیرو به تروریستی شدن آن منطقه! به علت محرومیتهایی که درآنجا وجود دارد! سالهاست ایران اسلامی شهید برای همین داده است! این نگاهتان را تغییر دهید که طالبان و دیگران می توانند ابزار دست ما باشند و به مادرنابودی آمریکا کمک کنند! بله اگر درکوتاه مدت نگاه کنیم شاید خوب به نظر بیاید! این مشروعیت بخشی وبه رسمیت شناسی آنها، در طولانی مدت برای کشور و ملت و تمام سرزمین ایران خطری بس بزرگ خواهد بود! شما نگاه کنید،شبکه های وهابی،چه روندی رابعد ازاستقرار طالبان پیش گرفته اند! استقبالی که آنان می کنند،برای براندازی نظام اسلامی است! برای این است که می دانند اگر قدرت به آنها برسد،می توانند درداخل ایران قدرت نمائی نماید! یکی ازخطاهای بزرگ استراتژیک که انجام گرفته،به رسمیت شناختن گروهک مسلح و اپوزیسیونی طالبان است که برای ملت محترم افغانستان، همانند اپوزیسیون منافقین تروریست ایرانی می ماند! شماخوشحال نباشید! بیشتر نفکر کنیم! مسئله کاملا،مسئله مهمی است که اگر استقرارآنها به ثبات و رسمیت برسد، طولانی مدت،تمام شیعیان و تمام منطقه ایران و شهرها واستانهای شرقی ایران مورد تاخت و تاز نفوذ خواهد شد و به علت فرهنگ ضعیف آن منطقه،گرفتارخواهیم شد!
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      0 0
      ...خودتی عزیزم. احمد مسعود که درسخوانده و نمک پرونده انگلیس است جاسوس نیست و ذبیح الله مجاهد جاسوس است؟ بگو دشمن وحدت شیعه و سنی هستی. همین. فرق طالبان و داعش را هم نمی فهمی.
    • KIAN71 IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      0 0
      قابل تأمل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس