کد خبر 1290441
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶
هشدار لهستان به اروپا درخصوص جنگ جهانی سوم

نخست‌وزیر لهستان گفت درصورت مواجه کشورش با اقدامات تنبیهی اتحاده اروپا جنگ جهانی سوم به راه می‌افتد.

به گزارش مشرق، «متیوش موراویکی» نخست‌وزیر لهستان به اتحادیه اروپا درخصوص برانگیختن «جنگ جهانی سوم» از طریق ممانعت از دسترسی ورشو به صندوق‌های مالی بروکسل هشدار داد.

به نوشته روزنامه «لوکزامبورگ تایمز»، موارویکی در مصاحبه‌ای که روز دوشنبه منتشر شده است تهدید کرد دولتش «از حقوق ما با هر سلاحی که در دسترس باشد دفاع خواهد کرد».

نخست‌وزیر لهستان در ادامه گفت، کشورش قادر است با وتوی لوایح پارلمان اروپا، برنامه‌های جاه‌طلبانه اتحادیه اروپا درخصوص کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای را مختل کند.

او در ادامه گفت، تصمیم جنجالی لهستان برای در اولویت قرار دادن قانون اساسی خود دربرابر قوانین اتحادیه اروپا تا پایان سال جاری میلادی تصویب می‌شود.

موراویکی افزود، اتحادیه اروپا باید از اتخاذ اقدامات تنبیهی متقابل صرف نظر کند و «این عاقلانه‌ترین کاری است که می‌توانند انجام دهند زیرا در این صورت در حالی که تفنگ روی سر یکدیگر گذاشته‌ایم گفت‌وگو نمی‌کنیم».

«دونالد تاسک» رهبر حزب مخالف موراویکی و رئیس سابق شورای اروپا در واکنشی گفت، اظهارات او اتحادیه اروپا را «بهت‌زده» کرده است.

از سوی دیگر اتحادیه اروپا نیز در واکنشی به اظهارات نخست‌وزیر لهستان اعلام کرد، در میان کشورهای عضو این نهاد اروپایی «جایی برای لفاظی با اشاره به جنگ وجود ندارد».

این تنش‌ها از ماه گذشته و زمانی آغاز شد که دادگاه قانون اساسی لهستان طی حکمی اعلام کرد، قوانین این کشور بر قوانین اتحادیه اروپا تقدم دارد.

در این حکم آمده است، در صورتی که قوانین وضع شده توسط اتحادیه اروپا با قوانین داخلی لهستان تناقض داشته باشند، قوانین لهستان دارای اولویت خواهند بود.

موراویکی در آن زمان گفت: «ما نیز حقوقی مشابه دیگر ملت‌ها را داریم. می‌خواهیم به این قوانین احترام گذاشته شود. ما مهمانی ناخوانده در اتحادیه اروپا نیستیم و از این رو، موافق نیستیم که ما را کشوری درجه دو تلقی کنند».

علاوه بر او، «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان که سال آینده رقابت انتخاباتی تنگاتنگی را پیش‌رو دارد، بروکسل و واشنگتن را به تلاش برای دخالت در سیاست مجارستان متهم کرده و از حامیان خود خواسته است از دستاوردهای دولت ملی گرای وی دفاع کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سعید IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    1 0
    ر مظلومیت انقلاب و نظام و رهبرم
  • BE ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    2 0
    موش هم خودشو شکارچی حساب می کنه...موشی که از خونه این اون پنیر می خوره تا زنده بمونه...جنگ جهانی سوم نه بگو جنگ جهانی هشتم میشه.. با ماشین حساب هی گفتم بازی نکن وقتی مستی..مستی راستی که میگن همینه..نخور اینجور نشی...آخه عمو خودت فهمیدی چی گفتی...قبل دهه90میلادی از شوروی سابق می خوردید...حالا از اتحادیه اروپا می خورید...حالا شاخ شونه میکشید ...کار لهستانی ها چیه توی کشورهای غربی اتحادیه اروپا اکثراً.کارگری ساختمان..خبر داری یا یادت رفته...نخست وزیر خان..میلیارد ها پول گرفتید از اتحادیه..نگیرید گشنه هستید....وقتی عضو اتحادیه اروپا شدید..می دونستید قوانین اتحادیه اروپا چیه...تازه مد شده هر کشوری که بهش چیزی میگن..درجا میگه به من دست بزنید جنگ جهانی سوم میشه..مگه کشکه جنگ جهانی سوم...واسه منافع گروهی حزبی خودتون..مردم لهستان و اتحادیه رو می خواید دور بزنید..
  • mahdi IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    0 0
    خب بسلامتی امریکا همه چیز رو برای خودش میخواد روسیه هم گفته به اتحادیه به شرط رفع تحریم نفت و سوخت میدهم دوراه بیشتر ندارند حکومت های اروپایی یا برن زیر پرچم روسیه و متحد اون بشوند یا با همین بی سوختی انقدر سرکنند تا مردم اون کشورها بلند بشوند و حکومت ها رو سرنگون کنند و جنگ جهانی سوم دوباره از خود اروپا شروع میشه اگه جنگ شروع بشه بیشترین ضرر رو امریکا و متحدانش خواهند کرد امریکا نابود و همه کشورها می روند زیر پرچم چین و روسیه مثل جنگ جهانی دوم انگلیس نفت رو برای خودش میخواست به هیتلر به بهای سنگینی می پرداخت تمام نفت جهان دست چهار کشور بود انگلیس فرانسه و شوروی و امریکا هیتلر دید داره ضرر میکنه چاره ای جز حمله نداشت جنگ جهانی دوم شروع شد هیتلر با حمله به لهستان تونست نفتش رو تامین کنه با حمله به فرانسه تونست فرانسه رو در شمال افریقا و لیبی و نفی بکنه ولی نتونست به ایران برسه اگه به ایران میرسید پاش در ایران محکم میشد الان هیتلر برنده جنگ میبود نه انگلیس و امریکا چین باعضویت ایران به عنوان عضو اصلی در پیمان شانگهای بعنوان یک شریک استراتژیک از ایران مشاوره میخواد که مشورت های خودش رو به عنوان عضور اصلی ارائه بده با این وجود ایران و چین برای همدیگه پل پیروزی خواهند شد ایران با استفاده از چین میتواند تحریم ها بانکی و اقتصادی رو دور بزنه چین هم میتونه با استفاده از نفت ایران جلوی زورگویی های امریکا بایسته امریکا از ترسش داره یواش یواش منطقه خاورمیانه رو حالا چه با اشتباه یا بی اشتباه ترک میکنه و تمام هم و غمش رو بگذاره برای مهار چین اشتباه بیست ساله روسای جمهور امریکا بخاطر جنگ های طولانی و فرسایشی در منطقه خاورمیانه باعث شد چین در اقتصاد از امریکا دوسال بیافته جلو این زنگ خطری مهلک برای امریکاست دوراه پیش روی امریکاست یا منطقه یا مهار چین اگه از منطقه بره بیرون ایران مثل شیر میافته به جون اسرائیل و دیگر متحدان امریکا در منطقه رو سرویس میکنه یک تنه شر متحدان امریکا رو کم میکنه نمونه اش عربستانه که اگه امریکا از منطقه بره سریع عربستان لنگ هاش سیخ میشه اردن و مصر و اسرائیل و ترکیه امارات و کویت بحرین و پاکستان و اذربایجان و بقیه دوستان که پاچه خواری امریکا رو میکنند هم همینطور اگه نخواد بره بیرون چین بزودی امریکا رو مهار میکنه بعدامریکا میشه مثل انگلیس در جنگ جهانی دوم
  • US ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 0
    لهستان هم فهمیده اروپا و آمریکا دیگر نمیتوانند خودشان را اداره کنند چه برسد به اینکه افکارشان را به دیگران بخواهند دیکته کنند .دنیا در دست بازیگران جدید هست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس