ساختار آموزش و پرورش باید اصلاح شود

رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: نسبت صف و ستاد در وزارت آموزش و پرورش باید اصلاح شود و ادارات و نواحی این وزارتخانه با توجه به توسعه اتوماسیون در کشور باید کاهش یابند.

به گزارش مشرق، میثم لطیفی در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه استعدادیابی مدیران کارآمد (امصاک) به خبرنگاران گفت: آموزش و پرورش مهمترین و سرمایه‌ای‌ترین ساختار کشور است، اما باید در این سرمایه‌گذاری برخی موضوعات رعایت شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به برگزاری چند جلسه با سرپرست این وزارتخانه در یک و نیم ماه گذشته در خصوص اصلاح ساختار این وزارتخانه افزود: مهمترین دغدغه ما در خصوص این وزارتخانه کاهش شاخص نسبت معلم به دانش آموز است تا هر معلم با تعداد کمتری دانش آموز مواجه بوده و فرصت بیشتری برای رسیدن به امور تربیتی داشته باشد.

وی گفت: معلمان حق ویژه‌ای به گردن ما دارند و باید در تعامل سازنده با این وزارتخانه به سمتی حرکت کنیم که معلم فراغت بیشتری داشته باشد.

لطیفی افزود: ادارات و نواحی وزارت آموزش و پرورش باید با توجه به توسعه اتوماسیون در کشور کاهش یابند و نسبت کارکنان صف و ستاد این وزارتخانه به نفع معلمان تعدیل شود.

لطیفی از وجود ۴۰۰ هزار مدیر دولتی در کشور خبر داد و گفت: این تعداد از مدیران عالی و مقامات تا مدیران حرفه‌ای عالی، میانی و پایه را در بر می‌گیرد.

وی افزود: اینکه گفته می‌شود ۸۰ درصد مدیران در مشاغل تخصصی خود کار نمی‌کنند عدد دقیقی نیست و ما در یک ماه و نیم گذشته از همکاران خود خواسته‌ایم اطلاعات مربوط به مدیران را ساماندهی کنند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: در برخی دستگاه‌ها از جمله وزارت آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مدیران در حوزه تخصصی خود مشغول به کار هستند، اما این کافی نیست و باید جلوتر از این حرکت کنیم.

وی گفت: تمام اقداماتی که در کشور شده برغم همه کاستی‌ها نتیجه زحمات همین مدیران است و امیدواریم این میزان بهینه شود چراکه هر یک درصد تغییر در وضعیت توانمندی مدیران اثرات شگرفی بر رضایتمندی مردم و ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی و در نتیجه ادراک عدالت خواهد داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس