مسئولان سعودی: بن سلمان گفت که ما در رابطه با سوریه و بشار اسد اشتباه کردیم

یک رسانه لبنانی گزارش داد مسئولان سعودی به شخصیتهای لبنانی نزدیک به عربستان فاش کردند که بن سلمان گفته است ما در رابطه با بشار اسد و سوریه اشتباه کردیم.

به گزارش مشرق، منابع سیاسی آگاه لبنان ضمن بررسی تحولات منطقه از جمله مذاکرات میان ایران و عربستان سعودی و همچنین از سرگیری روابط عربی و بین المللی با سوریه و «بشار اسد» رئیس جمهوری این کشور اعلام کردند که شماری از مسئولان سعودی به شخصیت های لبنانی نزدیک به عربستان فاش کرده‌اند که «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور به آنها گفته ما درباره سوریه و بشار اسد اشتباه کردیم و روابط میان عربستان و سوریه در حال حاضر برقرار است.

بیشتر بخوانید:

این همه هیاهو در منطقه برای چیست؟

روزنامه الدیار لبنان گزارش داد که مسئولان سعودی سیاست‌های پیشین این کشور در مناسبات با سوریه را اشتباه دانسته و از شخصیتهای لبنانی خواستند تا به سمت سوریه برگردند و بر جنبه‌های منفی مراحل قبلی غلبه کنند.

منابع لبنانی در ادامه گزارش دادند که روابط سوریه و امارات متحده عربی اکنون در بهترین روزهای خود قرار دارد؛ به ویژه بعد از گفتگوی تلفنی اخیر «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی با بشار اسد.

این منابع همچنین به توییت «احمد جارالله» صاحب روزنامه «سیاسه الکویتیه» و عذرخواهی وی از بشار اسد و ملت سوریه و اعتراف او به اینکه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تروریستها را به سوریه فرستاده و از آنها حمایت کردند اشاره نمودند. این روزنامه در خلال جنگ سوریه نقش سنگر اول علیه این کشور و ملت آن را ایفا می‌کرد.

منابع لبنانی همچنین ازسرگیری روابط این کشور با سوریه در همه سطوح را به نفع هر دو طرف به ویژه لبنان دانستند.

کشورهای عربی که از سال ۲۰۱۱ اقدام به قطع رابطه با سوریه کرده بودند، اکنون به دلیل تغییر شرایط سوریه، منطقه و اتحادهای بین المللی خود، در مسیر تسهیل روابط با دمشق گام بر می‌دارند.

این نشان دهنده تغییر در نوع روابط سوریه با کشورهای عربی از سال‌های اولیه درگیری است؛ زمانی که سوریه از اتحادیه عرب خارج شد و کشورهایی از جمله عربستان، اردن و امارات از معارضان سوری حمایت کردند.

پیروزی مجدد «بشار اسد» در انتخابات ریاست جمهوری سوریه همتایان عرب وی را ناچار به پذیرش این واقعیت کرد که «اسد» همچنان قدرت را در دست دارد.

خروج عجولانه آمریکا از افغانستان نیز این باور را در میان سران عرب تقویت کرد که آن‌ها باید مسیر خود را خودشان ترسیم کنند؛ آن‌ها رویکرد و اولویت واشنگتن را که اکنون درگیر چالش با چین و بازسازی اقتصاد تحت تاثیر شیوع کرونا خود است، پیش بینی کرده‌‎اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    0 0
    اشتباه ....
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    1 0
    حقه باز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس