کد خبر 1289963
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
ادعای خلیلزاد در مورد رهبر القاعده

فرستاده پیشین آمریکا برای افغانستان گفت که رئیس گروه تروریستی القاعده ممکن است در افغانستان باشد.

به گزارش مشرق، زلمی خلیلزاد فرستاده‌  پیشین آمریکا در امور افغانستان گفت  که ایمن الظواهری رئیس گروه تروریستی القاعده (ممنوع در فدراسیون روسیه) ممکن است در افغانستان یا در مناطق مجاور باشد.

خلیلزاد   گفت: "طبق گزارشاتی که من دارم، او ممکن است در افغانستان یا در سرزمین‌های مجاور باشد. من نمی‌دانم که آیا طالبان از این موضوع اطلاع دارند. من که از آن‌ها پرسیدم به من گفتند که نمی‌دانند او کجاست".

وی خاطرنشان کرد  که ایالات متحده با طالبان در زمینه مقابله با تروریسم موافقت کرده است  که بر اساس آن طالبان نباید به تروریست‌ها پناهنده شود، باید از تامین مالی، آموزش و جذب تروریست‌ها جلوگیری کند.

فرستاده ویژه پیشین آمریکا برای افغانستان، تحقق این شرایط را "یک وظیفه کلیدی" خواند.

وی همچنین تاکید کرد  که هدف ضد تروریستی عملیات امریکا محقق شده است.

خلیلزاد افزود: "تهدید تروریسم از جانب افغانستان مانند پیش نیست. ما به هدف خود رسیدیم   ما القاعده را در افغانستان شکست دادیم".

نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان در پاسخ به این پرسش که آیا طالبان می‌تواند او را گمراه کند  پاسخ داد که به هیچکس اجازه چنین کاری را نمی‌دهد.  

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده در ۱۸ اکتبر اعلام کرد، که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده در افغانستان، پست خود را ترک می‌کند، این پست به توماس وست، که به عنوان معاون وی کار می‌کرد، می‌رسد.

خلیلزاد گفت  که این تصمیم را گرفته است  زیرا آن را لحظه مناسبی می‌داند که واشنگتن مرحله جدیدی از سیاست خود در قبال کابل را آغاز می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس