کد خبر 1289640
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۸
عکس تکان‌دهنده‌ای که برنده جایزه جهانی SIPA۲۰۲۱ شد

تصویر پدری که یک پای خود را در جنگ‌های داخلی سوریه از دست داده و فرزند معلولش را شادمانه در آغوش کشیده است، برنده جایزه بهترین عکس رقابت بین‌المللی جایزه موسوم به SIPA در سال ۲۰۲۱ شد.

به گزارش مشرق،«سختی زندگی» نام این تصویر کم‌نظیر و تکان‌دهنده است که آن را احمد اصلان، عکاس ترکیه‌ای از این پدر و پسر در منطقه ریحانلی ترکیه در مرز با سوریه در قاب دوربین خود ثبت و ضبط کرده است. پدر پای راست خود را در جنگ‌های داخلی سوریه از دست داده و پسر بدون هر دو پا به دنیا آمده و معلول مادرزاد است.

«سختی زندگی» برنده اصلی و نهایی رقابت بین‌المللی موسوم به SIPA شد که هر سال هزاران عکاس از سراسر جهان در آن شرکت می‌کنند. این رقابت عکاسی در ۱۲ بخش برگزار می‌شود و برندگان هر بخش به اندازه ۱۵۰۰ یورو تجهیزات و ابزار عکاسی جایزه می‌گیرند. نمایشگاه عکس‌های برگزیده از امروز شنبه ۲۳ اکتبر در شهر سیه‌نا در ایتالیا برپا شده که بخشی از جشنواره هنرهای تصویری جوایز سیه‌ناست.

تصویر تکان‌دهنده شادی پدر و پسر معلول سوری

تصویر تکان‌دهنده شادی پدر و پسر معلول سوری

منبع: همشهری آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    2 3
    لعنت بر خردوغان تروریست
  • عماد FR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    1 0
    پروردگارا، تو چقدر بزرگی که شادی را به بندگان خود در هر حالی هم که باشند عطا می فرمایی و خوشا آنان که در هر شرائط سخت زندگی خود همواره این رحمت تو را می بینند و هم آن را با اطرافیان خود تقسیم می کنند.
  • IR ۰۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    2 0
    مرگ بر امریکا اسرائیل عربستان و داعش و تمامی جنایتکارانی که ملتهای مسلمان و غیره رو به این روز انداختند
  • IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    0 0
    حالم گرفته شد. خدایاااااا
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    1 0
    خدا باعث و بانیاشو یعنی کشورهای غربی و در رأسشون آمریکای تروریست رو به خاک سیاه نشونده و بدتر ازین سرشون بیاره بفهمن چه مزه ای میده، الهی آمین!!!!!
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    1 0
    لعنه الله علی القوم الظالمین!.
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    0 0
    لا اله الا الله
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    1 0
    سلام.عاشق این کلمه هستم،که غربی ها درست کردن! جنگ ها داخلی(!). یعنی القاعده و داعش و النصره و ... اینا سوری هستن؟! خوب باشه شما درست می گید! بگید الان ترکیه در ادلب و شمال سوریه اومده! این مربوط به جنگ داخلیه؟! عکاس هیچ اشاره به این نکرده،که خود امریکا و غرب ! به عنوان عامل اصلی باعث شدن این بچه اینطور مظلومه بی دست و پدر نیز پا نداشته باشد؟! امریکا و غربی،تا به امروز بی نهایت ادم کشتن و الان سرزمینشون با کشتار و غارت به اینجا رسیده! (از افغانستان بگیر تا ایران و تا افریقا و ..) و اگر بازم به سرشون بزنه! و موقعیت اماده باشه! مثل جنگ جهانی! دوباره 100 ها میلیون انسان رو در عرض مدت زمان کوتاه قتل عام میکن! .. این اندیشه یک کافر و محلد و منافق است! که هر وقت قدرت بگیرد و تواناگری بدست بیاد اورد،انسانیت و کل انسان ها رو میخواهد از روی زمین نابود کند! .. لعنت بر غرب وحشی،که همیشه حقایق رو جهل میکند! و دیر یا زود نیز تمدش نابود خواهد شد..سرنوشت قوم ظالم جزء نابودی نیست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس