کد خبر 1289105
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
راه‌اندازی سامانه شفافیت زکات کشور تا پایان سال

رئیس کمیته امداد گفت: سامانه شفاف‌سازی منابع و مصارف زکات در کشور، تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش مشرق، سیدمرتضی بختیاری در جلسه شورای زکات استان هرمزگان که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان برگزار شد، زکات را یکی از راه‌های جلای جسم و روح دانست و افزود: زکات در واقع طهارت مال است؛ در روایات آمده است که افرادی که برای طهارت مال خود تلاش کنند، خداوند به صورت مضاعف به او مال خواهد داشت.

وی با اشاره تفاهم‌نامه میان کمیته امداد و سازمان تبلیغات اسلامی، خاطرنشان کرد: حدود پنج هزار طلبه در قالب این تفاهم‌نامه برای ترویج و تبیین زکات تلاش می‌کنند چراکه روحانیت مورد اعتماد و اطمینان مردم است و می‌تواند نقش مهمی در ترویج زکات داشته باشد.

دبیر شورای عالی زکات کشور با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما در حوزه زکات، شفاف‌سازی منابع و مصارف است، تصریح کرد: سامانه‌ای طراحی خواهد شد و پس از اطلاع‌رسانی گسترده، مردم می‌توانند با ورود به سامانه، مشاهده کنند چه اتفاقاتی در حوزه زکات رخ داده است.

رئیس کمیته امداد به محرومیت‌های شرق استان هرمزگان اشاره کرد و ادامه داد: امیدوارم در دولت سیزدهم با همکاری فرهیختگان استانی و خیران، یک عزم جدی برای محرومتی‌زدایی ایجاد شود. اطمینان دارم که این مهم در استان هرمزگان تحقق خواهد یافت.

دبیر شورای عالی زکات کشور عنوان کرد: سال گذشته پیش‌بینی می‌شد که حدود ۱۷ میلیارد تومان از محل زکات در استان هرمزگان جمع‌آوری شود که بیش از ۲۱ میلیارد تومان جمع‌آوری شد.

بختیاری ادامه داد: برای سال جاری نیز جمع‌آوری حدود ۳۰ میلیارد تومان زکات پیش‌بینی شده بود، که تنها در شش ماهه اول ۳۰ میلیارد تومان زکات در هرمزگان جمع‌آوری شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس