کد خبر 1288998
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
هوای تهران در وضعیت قابل قبول

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران صبح امروز (۳۰ مهرماه) در بیشتر مناطق برقراری وضعیت قابل قبول کیفیت هوا مورد انتظار است.

به گزارش مشرق، براساس پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز (۳۰ مهرماه) در بیشتر مناطق برقراری وضعیت قابل قبول مورد انتظار است که ناشی از کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته و پراکندگی آلاینده‌ها است. ناپایداری جوی در طول روز ادامه خواهد داشت و در نتیجه با وزش باد مؤثر، شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول باقی می‌ماند.

بیشتر بخوانید:

دمنوش‌هایی که موقع آلودگی هوا باید بنوشید

با کاهش نسبی تندی باد تا اواخر وقت امروز (۳۰ مهرماه) همراه با ترافیک شامگاهی احتمال افزایش غلظت ذرات معلق وجود خواهد داشت و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد را به‌دنبال دارد.

افزایش تندی باد تا صبح فردا (اول آبان) از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل قبول قرار خواهد گرفت. حاکمیت جو نسبتاً آرام در طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود می‌کند. با تداوم این شرایط جوی تا ساعات پایانی شنبه بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۹ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۴ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس