کد خبر 1288910
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۹
آزمون: مسئله اسکوچیچ و طارمی یک سوءتفاهم است/ نباید خودزنی کنیم و آرامش تیم ملی به هم بخورد

سردار آزمون مهاجم تیم ملی کشورمان می‌گوید اختلافی که بین دراگان اسکوچیچ و مهدی طارمی به وجود آمده سوءتفاهم است و نباید آرامش تیم ملی به هم بخورد.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال کشورمان در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نتایج خوبی کسب کرده و صدرنشین گروه A است. با این حال همچنان برخی اختلاف‌نظرها درباره تیم ملی وجود دارد. گروهی نتایج اخیر را فقط به توانایی بازیکنان تیم ملی ربط می‌دهند و برخی هم نقش دراگان اسکوچیچ و کادر فنی را بی‌ارتباط با این نتایج نمی‌دانند.

اخیراً و پس از مصاحبه‌ای که دراگان اسکوچیچ با یکی از رسانه‌های کرواسی درباره بحث تاکتیک‌پذیری بازیکنان ایرانی انجام داد و واکنش مهدی طارمی به این مصاحبه شرایط روانی تیم ملی را دستخوش تغییر کرده است. سردار آزمون که از ستاره‌های تیم ملی و زوج مهدی طارمی در خط حمله است نسبت به این اتفاقات واکنش نشان داده که مشروح این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانید:

صحبت‌های دراگان اسکوچیچ و بعد از آن واکنش مهدی طارمی درباره تاکتیک‌پذیری بازیکنان ایرانی حسابی جنجال‌آفرین شد.

چقدر خوب که در این باره می‌پرسید، چون فکر می‌کنم موضوع آنطور که بازتاب پیدا کرد، نبود. متأسفانه این مسئله همیشه دردسرساز می‌شود که یکی از عواملش ترجمه مصاحبه‌های بازیکنان و مربیان در رسانه‌های غیرفارسی است. به طور مثال خود من هم بارها در روسیه به انگلیسی مصاحبه کردم که صحبت‌ها به روسی منتشر شده و بعد از ترجمه به زبان فارسی، می‌بینم اصلاً کلماتی که من گفتم در مصاحبه نیست و برگردان مصاحبه به سه زبان، می‌تواند گاهی باعث سوءتفاهم شود. اسکوچیچ هم با رسانه‌های کروات مصاحبه کرده و فکر می‌کنم ترجمه آن به فارسی سوءتفاهم ایجاد کرده است.

یعنی صحبت‌های اسکوچیچ درباره تاکتیک‌پذیری بازیکنان آن چیزی نبوده که منتشر شده و مهدی طارمی هم دچار سوءتفاهم شده است؟

پس از انتشار این صحبت‌ها، اسکوچیچ با من تماس گرفت و گفت مصاحبه‌ای که انجام داده، آن چیزی نبوده که بازتاب داشته و گفت اتفاقاً صحبت‌های مثبتی انجام داده است. شاید در رسانه‌های کرواسی صحبت‌های او طور دیگری منتشر شده و ترجمه صحبت‌های او از زبان کروات به فارسی و جابجایی چند واژه باعث این سوءتفاهم شده است. در هر صورت، با چهار پنج بازیکن تیم ملی که اکنون در تیم نقش لیدر را دارند، باید به حفظ این آرامش کمک کنیم.

دراگان اسکوچیچ , سردار آزمون , تیم ملی فوتبال ایران , مهدی طارمی ,

در هر صورت خیلی‌ها می‌گویند اسکوچیچ نمی‌تواند با این بازیکنانی که در تیم ملی هستند کار کند و تکرار همین صحبت‌ها هم می‌تواند روی ذهنیت بازیکنان و حتی هواداران تیم ملی تأثیر بگذارد.

ببینید این صحبت‌ها همه به ضرر تیم ملی است و ما نباید خودزنی کنیم. ما همه ایراد داریم و بدون ایراد نیستیم. پس نباید آرامش خودمان را با این صحبت‌ها از بین ببریم. ما یک تیم هستیم و اکنون نیز همه باید برای صعود به جام جهانی تلاش کنیم و به هر شکل اکنون نیز در گروه‌مان صدرنشین شدیم ‌که نباید این فرصت را از دست بدهیم.

پس تو فضای فعلی در تیم ملی را خوب می‌بینی و می‌گویی نباید این وضعیت را خراب کرد.

من به تنها چیزی که فکر می‌کنم، موفقیت تیم ملی است. اینکه اکنون انتقاد می‌شود، نباید باعث شود که گذشته را فراموش کنیم. کسانی که می‌گویند کادر فنی تأثیری ندارند، فراموش نکنند ما، همین بازیکنان بودیم که زمان مارک ویلموتس به آن شکل نتیجه گرفتیم و تا آستانه حذف قرار گرفتیم. اینکه اکنون ۱۰ امتیاز گرفتیم و صدرنشین جدول گروه‌مان هستیم، یعنی کادر فنی تأثیر خودش را گذاشته است. بازیکن و مربی ابزاری هستند که باید مکمل هم باشند و هیچکدام بدون هم موفق نمی‌شوند. همانطور که گفتم ما زمان ویلموتس همین نفرات بودیم که موفق نمی‌شدیم.

 برخی با توجه به اینکه در چهار بازی اخیر گل نزدی، نسبت به عملکردت نقد داشتند، در حالی که در بازی با سوریه محروم بودی، اما در هر سه بازی که در ترکیب بودی مقابل عراق، امارات و کره جنوبی پاس گل‌های مهمی دادی که برای تیم ملی امتیاز به دنبال داشته است. خودت این انتقادها را ناشی از چه چیزی می‌بینی که تأثیرت با سه پاس گل را ندیده‌اند؟

معمولاً آنهایی که این انتقادها را می‌کنند، فوتبال را بهتر از من درک نمی‌کنند. به همین دلیل توجهی به این صحبت‌ها نمی‌کنم. آنهایی که این نقطه نظرات را دارند، بهتر است از پیروزی‌های تیم ملی لذت ببرند.

از عملکردت در تیم ملی با توجه به سه پاس گلی که دادی، دفاع نمی‌کنی؟

وظیفه من بوده که برای تیم ملی مؤثر عمل کنم و هر زمان که برای تیم ملی بازی کنم، تلاشم برای رسیدن به موفقیت است.

 تیم ملی در ۱۰ بازی متوالی به برتری رسید که رکوردی منحصربه‌فرد و شگفت‌انگیز بود، اما با تساوی مقابل کره جنوبی نوار پیروزی‌ها پاره شد. خودت فکر می‌کنی در بازی برگشت بتوانیم کره را شکست بدهیم؟

برای صحبت کردن درباره بازی با کره جنوبی کمی دیر شده، اما ما همیشه مقابل کره جنوبی که رقیبی تراز اول است، کار سختی داریم. مقابل کره جنوبی باید با تمام تمرکز را داشته باشیم، اما مجموعاً بازی سختی است.

دراگان اسکوچیچ , سردار آزمون , تیم ملی فوتبال ایران , مهدی طارمی ,

درباره شرایطت در تیم زنیت هم صحبت کن. چهارشنبه شب مقابل یوونتوس بازی کردید و با حداقل اختلاف شکست خوردید، خودت هم زمان کوتاهی بازی کردی.

بازی سختی بود و همانطور که گفتید، یوونتوس با حداقل گل به برد رسید. من هم از وقتی وارد زمین شدم، تلاشم را کردم برای زنیت مثمرثمر باشم، اما خب در نهایت بازی با همان یک گل یوونتوس تمام شد.

 سرمربی زنیت علت قرار نگرفتن تو در ترکیب اصلی بازی با یوونتوس را دور بودن از آمادگی پس از مصدومیت عنوان کرده بود. مشکل مصدومیت داشتی؟

نه، مشکلی نداشتم و همه چیز روبه‌راه بود. هم از نظر آمادگی بدنی و هم از نظر ذهنی آماده بودم. در هر صورت تصمیم مربی این بود از ابتدا در ترکیب نباشم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • بوسجين IR ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    30 7
    ضمن احترام به بازيكنان ولي بازيكن حق توهين به مربي كشورش را انهم در مواقع حساس ندارد بازيكن بايد مانند سرباز با تمام وجود در خدمت تيم مليش باشد ما زمان كيروش و زمان ويلموتس را ديديم بلاخره در شرايط حذف و وا نفسا ايشان مربي شدند و نتيجه بدي هم نگرفتند نبايد با حرف هاي مديريت خوب و برنده اي كه تاكنون تيم داشت به هم زد و اقتدار مربي راكاهش داد كيروش ها كدامين نتيجه مطلوب را در تيم داشت ايران هر چه نتيجه گرفته با حربيان گم نام است از مايلي كهن تا ويرا و از او تا اسكوچيچ و اما پر مدعا ها امدند رفتند و فثط با خود پول بردند ما همان بوديم كه هستيم پس در اين شرايط بگذاريد امور به جريان عادي خودش ادامه دهد اين بهتر از جوسازي است
  • IR ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    14 1
    اتسان و عاقل است‌
  • محمد IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    47 2
    بازیکن پخته یعنی این درود بر تو شیر مادر حلالت
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    12 3
    اولا این نظر اسکوچیچ است و نظر هر کس برای خودش محترم است درثانی بازیکنان تیم ملی ایران قبل از هر گونه اظهار نظر بهتر است فقط نیمه اول بازی با سوریه و امارات و کره جنوبی خود را با دقت نگاه کنند و ببیند که مردم چقدر حرص خوردند از این نوع بازی تیم ملی! تیمی که مدت هاست در کنار هم هستند.
  • محمد IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    9 2
    قطعا این اختلافات وجو دادن ها بار منفی به تیم ومربی میاره که ما را از رسیدن به جام جهانی محروم میکنه... اشتباه محض است اگر کاری بلدید انجام دهید... در زمین بازی انجام دهید... مربی یک راهنماست.. مجری بازیکن است...بازیکن با خلاقیت مانع میشه تیم ببازه..
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    3 16
    تو باید حرفها را ماست مالی بکنی تویی برای نود دقیقه بازی نفس نداری و در فوتبالت برای تیم ملی کم فروشی میکنی چون خیالت راحت است در حالیکه بازیکنهای در پست مهاجم بالاتر از تو در فوتبال ایران هستند ولی به خاطر رانت تو دیده نمی شوند
    • آرش IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
      2 0
      حتما تو میخوای بری بجاش بازی کنی سردار هم بازیش خوبه هم اخلاقش .طارمی حق توهین به مربیش رو نداره .اگه هر بازی کنی بخواد نظر بده که دیگه سنگ رو سنگ بند نمیشه
  • Javad IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    9 7
    کلا فوتبال ایران و باید ی سیفون کشید بده پایین...حقیقتا مفت خور تر از فوتبال وجود نداره بخدا...از بازی پرسپولیس و تیم عربستانی فهمیدم..فقط برادر جان سیفون و سلام.
  • علی IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    15 4
    کاش اینبار دعوت نکنه طارمی رو تا بفهمه بازیکن هرچه قدر بزرگ باشه، نباید رو حرف مربی حرف بزنه....عوضش کریم انصاریفرد هست، کاوه، صیادمنش، زاهدی، قدوس
    • حامد IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      2 0
      عالی گفتی آفرین ، بازیکن سالاری ممنوع
    • حامد IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      1 0
      آفرین عالی گفتی ، بازیکن سالاری ممنوع
  • مصطفی IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    5 2
    بازیکن تراز اول آینه نه طارمی که هر روز یک حاشیه داره
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    8 3
    دیگه طارمی خیلی دور برداشته
  • Amir IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    6 2
    طارمی وباید دعوت نکنه
    • ی طارمیستی IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      1 4
      خب ببینید طارمی بر اساس گفته ی دروغ این حرف ها رو زده طارمی تو بازی ها نباشه که کلا همون اول باید فاتحه ی تیمو خوند درمورد سردار هم بگم که عالی بازی کرد و پاس گل های خوبی داد
  • سیداحمد IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    5 3
    ترجمه بد گاهی درتاریخ باعث جنگهایی ناخواسته شده است ، یادم نمی‌رود اسکوچیچ در برنامه فوتبال برتر از شخصیت بازیکنانش تعریف کرد که باتمسخر ضمنی آقای میثاقی روبرو شد ، او می‌گفت بازیکنانی مثل امیری یا ... آنقدر شخصیت دارند که او بعنوان یک دوست حاضر به مسافرت رفتن با آنهاست . من تردید داشتم بنابراین صبرکردم تاحقیقت روشنتر شود و قطعا بازیکنی مثل مهدی طارمی که دوستش دارم و فکر میکنم او با اراده میتواند رونالدویی بهتر باشد چون آینده از آن اوست وفروتنی اش باعث میشود بااراده بالا در زدن ضربات ایستگاهی ، استپ شوت‌های ناگهانی ، ضربات سر ، انواع شوت بخصوص شوت بازوی پا « ضربه به توپ با روی پا - مفصل مچ پا ، درهمه گلها این نقطه ازپا هدفش باشد . پیش بینی چندثانیه بعد از صحنه حرکت مثلاً بال چپ ، ......مهدی عزیز هرکس فکری میکند اما من حاضرم نقاط طلایی ضربات را باهم کارکنیم ‌‌..من ۵۴ سالمه وبقول یکی ازدوستان که کسی بودم که یازده نفردنبال گرفتن توپ ازیکنفر بودند ! بقول او من بهتراز رونالدو بودم حقم خورده شد و من واقعا متعجب بودم ف _ پ تیم ملی بود امامن نه ! راستش بردرام شهید وجبهه رو بودند وکاهی مادر خانه باید یکی مان بود . خلاصه حقم هست تحربیاتم رابه کسی بدهم که فکرمیکنم درتاریخ فوتبال ایران آینده اش شگفت انگیز تر از دایی هاست . دوست من ، کسانی هستند که میخواهند بگویند اسکوچیچ هیچه حتی با آرزوی شکست تو وتیم ملی. !! آنهاقلم داران خودخواهی هستند که قبول ندارند مربی شگفت انگیزهم درایران ساخته شده است ‌.
    • IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      2 0
      استاد شما روبرتو باجو بودی که از ف پ بالاتر بودی یعنی از فرشاد پیوس ؟ بعد شما کجای فوتبال ایران توپ می زدی که دیده نشدی ؟ در مورد مطلب دیگه ترجمه بد کدومه ؟ یارو تو تیم های باشگاهی هم نتیجه نمی گرفته عیار تیم در چند بازی آینده مشخص می شود ، کسی که تعویض بلد نیست ، از بازیکن ها نمی تونه بازی بگیره ، قبل از بازی هم که مشتش پیش رقیب بازه ،سوریه و لبنان و عراق جنگنده کاری نداره ، ژاپن و کره است که تیم و مربی خودشون رو نشون می دن ، بعدشم فقط نتیجه مهم نیست بازی خوب و زیبا و با برنامه مردم انتظار دارن ، یه تا بازی زمان کی‌روش در جام جهانی انجام شد نتایج هم باعث صعود نشد ولی مردم واقعا لذت بردن با این اقای سرمربی تشک نوشابه نصیبمون می شه ,
  • علی IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    0 7
    طارمی خیلی دوربرداشته الان زمان این حرفا نیست این کارطارمی یک نوع دشمنی باتیم ملی وکشورایران است من ارزو می کنم که طارمی مسدوم شود به بقیه بازیها نرسد درنبوداو این مسایل پیش نماد ازقدیم گفته اندهرچه درخت باربیشتربیارد سربه زیرمیشوداما طارمی عکس این قضیه است نه احترام خودش راداردونه احترام ملت ایران را
    • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      1 0
      جناب طارمی مثل خیلی ها جوشی نیست او برداشتش این است که آقای اسکوچیچ به عدم تاکتیک پذیری بچه های ایران اشاره کرده وطبعا هیچ کس با ایشان موافق نیست اگر منظورش همین باشد اما آقای آزمون گفتند مربیشان گفته این سخن من نیست و مامیدانیم اکثریتی موافق ایشان نیستند و ترجمه بد یاتعمدی این بلوا را درست میکند . شک ندارم مهدی نظرش احترام به هویت بازیکنان ماست ولی اسکوچیچ رد کرده و مهدی اصلا تند نرفتند . الان همه حتی ما دوستداران سردمداری فوتبال ایران حتی درجهان نمی خواهد تیم ازهم بپاشد . آرامش ، اعتمادبه‌نفس ، تکنیک و تاکتیک عالی باعث شد دراوج ناامیدی ما عراق را با آرامش تمام سه تایی کنیم . الان هم گرفتن توپ ، نبض بازی و اطمینان به برد حربه ماست . به نظر من ما دوره قبل بدشانس بودیم واین گفته بزرگان فوتبال جهان بود که اسپانیا واقعا شانس آورد نباخت و پرتغال ترسید بدهم ترسید ولرزید ، ما فراتراز ظن و وهم بعضی یااکثریتی هستیم ما باید و حتما صعود کنیم و مثل گربه کوهی تندو تیزی دور دوم جام جهانی راهم ردکنیم وگرنه فوتبال دروغ بزرگی است چراکه پیکه ترن رد کن شد و دنیا دید اسپانیا چگونه شانس آورد وقبل ازآن فقط یک شوت اتفاقی به مسی رسید واین شانسشان بود . من آینده ایران را قدرتی برتر مثل فوتسال میدانم بلکه بهتر ما جام جهانی را خواهیم گرفت واین اصلا عجیب نیست اگر القاگران ناتوانی بگذارند اگر عقده نباشد که کمی دیرتر میشود ‌‌ .طارمی باید دوساعت اضافه تمرین کند من گل‌های اورا در جام جهانی میبینم ....تیم ما تیم احساس نیست تیم تواناییهاست .
  • افشین IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    2 1
    ، طارمی رو غرور برداشته بدم برداشته آدم نباید یادش بره کجا بوده قبلا. راست گفته تاکتیک پذیر نیسین
    • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
      0 1
      شما اول برو مطلب طارمی را بخون بعد نظر بده
  • احد IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    4 1
    قربون دهنت سردارجان بهتره اختلافات وکناربذاریم بعدش که انشاالله صعودکردیم جمع شیدرختن همدیگروتیکه پاره کنیدخدالعنت کنه بدخواه تیم ملی و...
  • احمد IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    4 1
    طارمی بازیکن خوبی هست ولی زیادی دارد مغرور می شود ، بهتر است جو تیم ملی را خراب نکنند و به بردهای بعدی فکر کنند
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    3 0
    آیا این بازیکن‌ها در دوره کیروش جرات داشتن به سرمربی انتقاد کنن!؟ متاسفانه این دو دستگی بازیکنان به تیم ضربه می‌زنه... همه باید گوش به فرمان مربی تیم باشن...
  • محمد FI ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    0 0
    طارمی حالا ی خورده فوتبال بلد است نباید واکنش منفی گرایی میکرد ارامش بچه های تیم ملی را بهم میزد
  • عع IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    0 0
    بازیکن مغروربایدبره خونش تاکتیک نیست درست گفته هرجایی مدیریت میخواد کسی که دنبال اختلافه نباشه بهتره
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    0 0
    حالا خوبه طارمی علاوه بر تاکتیک ، تکنیک هم نداره. فقط شم گلزنی داره. یه دریبل ساده هم بلد نیست. جام جهانی هم که یادمونه چه جوری ......
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    0 0
    درودبرسردار واقعا دمت گرم
  • تورج IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    0 0
    طارمی کلا جو گیر شده
  • امین IR ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    0 0
    دمت گرم سردار ایرانی
  • هادی IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    0 0
    اسکوچیچ بیاد بگه چه تاکتیک پیچیده ایی به بازیکنا داده که نتونستن اجرا کنن؟اگه تاکتیک پذیریشون خوب نیست باهاشون کار کنه یاد بگیرن..کیروش به بازیکنامون بغل پا زدن یاد میداد..
  • شاهین IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    0 0
    ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ آزمون با آنکه جوان‌تر است ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌پخته‌تر از طارمی حرف می‌زند ‌‌
  • ایرانی IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    0 0
    آقای سردار ازمون خواهشا این ریش و سیبل اتو بزن اصلا بهت نمیاد قیافتو بد نشون میده چون کامل در نیومده صورتتو بد جلو میده
  • سيدمحمدحسين مجيدی درچه IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    0 0
    باسلام. و احترام.حواسمان باشد اگر اختلاف نداشته باشیم و هم صدا باشیم همه را می‌بریم ولی همین مسائل‌ باعث شکست‌های بعی ما میشوم و مقصر هم خودمان هستیم احترام مربی همه جا واجب است قدر بازیکن‌های خوب را هم باید بدانیم. همه کمک‌کنید و بحث را به ارشاد تبدیل کنید.ممنونم
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    0 0
    سردار عالی حرف زد آفرین به سردار کارلوس کیروش هم سردار را دوست میداشت باید همه بچه های تیم ومربی و کادر فنی همه با هم متحد وهمدل باشند تا انشاالله بازیها راببریم
  • حسین موسوی RO ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 0
    كريم انصاريفرد بهتره طارميه ولي زياد بهش بازى نميدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس