سازمان جهانی بهداشت: همه گیری کرونا یک سال دیگر ادامه دارد

سازمان جهانی بهداشت در هشداری اعلام کرد همه گیری کرونا یک سال دیگر نیز ادامه خواهد یافت.

به گزارش مشرق، سازمان جهانی بهداشت در هشداری اعلام کرد همه گیری کرونا یک سال بیشتر از زمان مورد نیاز ادامه خواهد یافت، زیرا کشورهای فقیر واکسن مورد نیاز خود را دریافت نکرده اند.

بیشتر بخوانید:

عبور کرونایی‌های آمریکا از ۴۶ میلیون نفر +جدول

بر اساس این گزارش، دکتر بروس آیلوارد، مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که بحران کرونا می‌تواند تا سال ۲۰۲۲ ادامه پیدا کند.

دکتر آیلوارد از کشورهای ثروتمند درخواست کرد که به تعهدات خود مبنی بر اهدای واکسن به کشورهای کم درآمد پایبند باشند تا شرکت‌های دارویی بتوانند کشورهای کم درآمد را در اولویت قرار دهند.

این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت ادامه داد: «من باید بگویم که ما در مسیر درست نیستیم. ما باید فرایند واکسیناسیون را تسریع کنیم.»

طبق آمارهای جدید، تنها یک دوز از هر هفت دوز تولیدی شرکت‌های دارویی کشورهای ثروتمند به کشورهای فقیرتر می‌رسد. اکثر واکسن‌های تولید شده در این شرکت‌ها در کشورهای ثروتمند تزریق شده است. این درحالی است که آفریقا تنها ۲.۶ درصد از دوزهای تجویز شده در سطح جهان را دریافت کرده است.

کمتر از ۵ درصد جمعیت قاره آفریقا واکسینه شده اند، در حالی که در قاره‌های دیگر به طور متوسط ۴۰ درصد جمعیت واکسن دریافت کرده اند. این توزیع ناعادلانه واکسن، انتقاد گروه‌های خیریه را به همراه داشته است.

گفتنی است تا کنون بیش از ۲۴۲ میلیون و ۸۴۸ هزار نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از ۴ میلیون و ۹۳۸ هزار نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    4 13
    در کشورهای فقیر خبری از کرونا نیست چون به حرفهای سازمان کشتار جهانی گوش نمی دهند
  • DE ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 0
    هرساله همین جمله رو میگن و در پایان سال تمدیدش میکنن‌. اسیر شدیم به خدا. خدایا بسه
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    1 0
    واقعیت سازمان مثلا بهداشت جهانی ، سازمان کشتار صهیونیستی است که کاملا از منشا و هدف ویروس کرونا و ... خبر دارند و خودشان از ارکان اصلی شیوع بیماری و مرگ ومیر انسان ها هستند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس