کد خبر 1288736
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
اخبار رزمایش هوایی ارتش| انهدام اهداف دشمن با بمب «یاسین ۹۰»/ تمرین رهگیری هوایی در ارتفاع پست

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: در مرحله اصلی و فاز عملیاتی اهداف حیاتی دشمن فرضی با استفاده از بمب بومی و دورایستای یاسین ۹۰ منهدم و همچنین شکاری رهگیرهای نهاجا نیز در ارتفاع پست به تمرین پرداختند.

به گزارش مشرق، در مرحله اصلی و فاز عملیاتی دهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، اهداف حیاتی دشمن فرضی با استفاده از بمب بومی و دورایستای یاسین ۹۰ منهدم و همچنین شکاری رهگیرهای نهاجا نیز در ارتفاع پست به تمرین رزم هوایی پرداختند.

بیشتر بخوانید:

آغاز دهمین رزمایش فدائیان حریم ولایت با رمز یا محمد رسول الله

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش درباره این رزمایش، اظهار داشت: در اولین روز از آغاز فاز عملیاتی رزمایش فدائیان حریم ولایت هواپیماهای بمب افکن سنگین اف ۴ و اف ۵، مجهز به موشک‌های نقطه‌زن، هوشمند و هدایت شونده و هواپیمای اف ۷ مجهز به بمب بومی دورایستا یاسین ۹۰ و راکت‌های ساخت داخل و با تکنیک‌های ابتکاری و خارج از رینگ پدافندی توسط خلبانان شجاع و جوان نیروی هوایی ارتش، اهداف حساس و حیاتی دشمن فرضی را در زمین و دریا با موفقیت منهدم کردند.

فرمانده نهاجا افزود: همچنین جنگنده بمب‌افکن‌های راهبردی سوخو ۲۴ نهاجا نیز با اجرای عملیات برد بلند و با استفاده از اصل غافلگیری، اهداف حیاتی و همچنین رادارهای زمینی دشمن را با استفاده موشک‌های بهینه‌سازی شده لیزری و راداری مورد اصابت قرار دادند.

وی ادامه داد: همچنین ماموریت تاپ کاور و عملیات سوخت گیری هوایی از تانکر سوخت رسان بوئینگ ۷۰۷، به منظور اجرای پوشش هوایی در ارتفاع پست، توسط جنگنده‌های اف ۱۴ با موفقیت انجام شد و در سناریوی دیگری از رزمایش نیز هواپیماهای میراژ اف-۱ و بمب‌افکن اف-۴ با پرواز در ارتفاع پست و با همراهی جنگنده‌های اف-۱۴ عملیات رهگیری هوایی را با موفقیت تمرین کردند.

امیر سرتیپ واحدی ادامه داد: همچنین جنگنده‌های اف ۵ و میگ ۲۹ اقدام به عملیات و رزم هوایی در شرایط درگیری در صحنه واقعی نبرد کردند که در این رزم هوایی، موشک شلیک شده از سوی هواپیمای دشمن فرضی با موشک هوا به هوا، رهگیری و منهدم شد.

فرمانده نهاجا به اجرای عملیات بارریزی توسط هواپیماهای سی ۱۳۰ در این رزمایش اشاره کرد و گفت: کلیه مراحل این رزمایش که به صورت متمرکز از ستاد نهاجا فرماندهی و راهبری می‌شود با نظارت ناظران و ارزیابان ستادکل نیروهای مسلح و قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) در حال برگزاری است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    2 4
    جنگنده هایی که در خارج کشور در موزه میزارنشون ما باهاش بمب سقوط ازاد پرتاب میکنیم
    • افشین IR ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      5 2
      شما و امثال شما مریض شخصیتی هستید و از خود تحقيري لذت میبرید و نشئه می شید. در زندگی شخصی هم صد درصد همین مشکل را دارید و حداقل تو سری خور خوبی هستید.تا اوج نگرفته درمان کنید. اما اولا با یک سرچ کوچیک ميشه فهمید که چند کشور در دنیا از همین جنگنده ها استفاده میکنند.اونم کشورهایی که دسترسی به جنگنده خیلی راحت دارند.مثلذکره جنوبی و ژاپن و ترکیه. بقیه را هم سرچ کن ببین که البته میدونی ولی همون مرض باعث دروغگویی میشه. دوما این هنر هستکه از تجهييزاتي که داری نهایت استفاده را بکنی چرا که اینها براش پول ملت هزینه شده. سوم هم باز هنر هستکه از سلاحهای پیشرفته در این جنگنده ها استفاده بشه . استفاده از،سلاح دور ایسنا یعنی پایین آوردن خطر برای جنگنده . یعنی خارج از رینگ پدافندي بودن. و خیلی از مزایای دیگه از جمله شلیک ضد کشتی و ضد رادار و شلیک کروز. پس برو خودت رو درمان کن.
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 3
    ایران باید فقط میگ 29 بخرد یا فقط هواپیماهایی که چین آنها را قادر به ساخت است نه چیز دیگر همان جی 17 برای ایران بسیار به صرفه تر است
    • افشین IR ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
      6 1
      فکر نمی کنید اینکارها و پیشنهادها برای دهن من و شما خیلی زیاد گنده هست؟؟ یعنی نیروی هوایی و ستاد مشترک و وزارت دفاع کارشناس ندارن که تو باید نظر بدی چی بخرن؟؟ اونم این پیشنهاد مضحک. چرا در کشور ما همه در همه چيارشناس هستند؟؟
    • علیرضا IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      1 0
      سلام اقا افشین گل این بنده‌ی خدا نظر خودشو گفت الان کسی هم نمیاد به حرفش گوش بده فقط نظر شخصی خودشه ممکنه کسی اطلاعات مثل شما زیاد باشه یکی هم مثل ایشون کمتر اما با نظرشما در مورد کامنت قبلی موافقم که نباید خودتحقیری کنیم کاملا درست میفرمایید
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    1 0
    جنگنده های قدیمی ، تکنیک های قدیمی! حداقل چیزی که ما میبینیم اینه! حالا هی فرمانده نیرو هوایی بیاد به جای گزارش دادن از نیروی هوایی و پیشرفت هاش از حجاب و فرهنگ حرف بزنه
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      0 0
      از کجا میدونی قدیمیه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس