کد خبر 1288731
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
کدام رشته‌های ورزشی تیم ملی زنان دارند؟

هاکی روی یخ، کیک بوکسینگ، راگبی از جمله رشته‌های ورزشی هستند که ما در آن رشته ها، تیم ملی بانوان داریم.

به گزارش مشرق، تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی قرقیزستان که برای نخستین بار به آن راه یافتند، شگفتی‌ساز شده‌اند. این اتفاق بهانه‌ای شد تا به معرفی ورزش‌هایی بپردازیم که شاید فکر کنید در آن کمتر خانمی موفق می‌شود یا آن را به عنوان رشته ورزشی‌اش انتخاب می‌کند، ولی ما در آن رشته‌ها، تیم ملی بانوان داریم.

هاکی روی‌یخ

شاید با شنیدن اسم هاکی روی یخ، یاد چند بازیکن مرد تنومند بیفتید که روی یخ در کشوری سرد مثل کانادا در حال اسکیت‌کردن هستند باید به شما بگوییم در ایران هم تیم‌ملی بانوان هاکی روی یخ داریم که بسیار هم موفق است. تیم‌ملی هاکی روی یخ زنان ایران نزدیک به یک سال پیش تشکیل شده و بیشتر بازیکنان این تیم در یک باشگاه ورزشی با هم آشنا شدند. تیم ملی هاکی روی یخ زنان ایران در اولین دیدار رسمی خود در دبی موفق شد ۳ بر صفر، امارات میزبان را شکست دهد و باعث تعجب همگان شود. بعد از آن هم توانست تیم قدرتمند روسیه را با نتیجه ۴ بر ۲ شکست دهد تا یک قدم به مسابقات جام‌جهانی قرقیزستان که قرار است اسفند امسال برگزار شود، نزدیک‌تر شود. ستارگان این سری مسابقات، عسل حیدری و الهام مدیردهقان هستند.

کیک بوکسینگ

کیک بوکس از آن ورزش‌هایی است که از نظر خیلی‌ها مناسب زنان نیست، اما جالب است بدانید این ورزش در ایران تیم‌ملی بانوان دارد و افتخارات زیادی را هم کسب کرده‌است. برای مثال از افتخارات این تیم می‌توان به کسب ۲۸ مدال طلا، ۲۳ نقره و ۱۰ برنز و قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۸ اشاره کرد. از افراد سرشناس این تیم هم می‎توان سوسن رشیدی دختر عشایری را نام برد.

راگبی

راگبی ۱۵ نفره یک ورزش گروهی است که در یک زمین چمن مستطیل با دروازه‌های H شکل در دو سوی زمین و با یک توپ تخم‌مرغی شکل بازی می‌شود. در ایران، تیم ملی راگبی ۱۵ نفره بانوان داریم که بارها از طرف ایران در مسابقات بین‌المللی شرکت کرده و به طور مثال در آذر ۱۳۸۷ قهرمان مسابقات آسیایی لائوس شده است. همچنین به تازگی مسابقات راگبی غرب آسیا در شهر دوحه پایتخت قطر برگزار شد و تیم هفت نفره بانوان ایران هم در بخش زنان به عنوان سوم دست یافت.

سپک تاکرا

سپک تاکرا ورزشی شبیه والیبال است که به‌جای دست از پا برای گذراندن توپ از تور استفاده می‌شود. این بازی از ورزش‌های بومی جنوب شرق آسیا و در تایلند، مالزی، لائوس و اندونزی بسیار محبوب است. تیم‌ملی سپک تاکرای بانوان از سال ۱۳۹۰ به طور رسمی شروع به کار کرد و مقام سومی جهان را هم در کارنامه خود دارد. علاوه بر مسابقات جهانی، مسابقات جام پادشاهی تایلند که یکی از مسابقات معتبر سپک تاکرا در سطح جهانی محسوب می‌شود و تیم بانوان ایران از سال ۲۰۱۰، هر دو سال یک بار در این مسابقات شرکت می‌کند، جزو دستاوردهای این تیم محسوب می‌شود. یکی از بازیکنان معروف این ورزش معصومه بهزادی است که توسط تیم استعدادیابی در مدارس، جذب این ورزش نسبتا ناشناخته شده است.

اسکواش

اسکواش ورزشی راکتی است که به صورت تک‌نفره (۲ بازیکن) و دونفره (۴ بازیکن) در زمینی کاملاً احاطه‌شده با دیوارهای معمولاً شیشه‌ای بازی می‌شود. این ورزش هیجان‌انگیز، لیگ و تیم ملی بانوان دارد. درحالی‌که تمرینات دختران اسکواش‌باز ایرانی به دلیل محدودیت در اعزام‌های بین‌المللی دست‌وپاشکسته برگزار می‌شود، اما حالا رقابت‌های قهرمانی ۲۰۲۱ آسیا موجب شده تا فدراسیون اسکواش هرطورکه شده است، مقدمات اردوی این تیم را مهیا کند. این مسابقات قرار است آذرماه پیش‌رو با میزبانی مالزی برگزار شود. دختران اسکواش باز ایرانی مقام ششمی آسیا را سه سال پیش به دست آوردند و امسال هدف‌های بزرگ‌تری را دنبال می‌کنند.

سنگ نوردی

«سنگ‌نوردی» نوعی فعالیت ورزشی است که فرد با استفاده از طناب و ابزار فنی مخصوص روی صخره‌های طبیعی یا دیواره‌های سالنی به صورت عمودی یا افقی حرکت می‌کند. اسم سنگ‌نوردی بانوان با اسم الناز رکابی گره خورده است. شاید، چون این بانوی زنجانی، اولین زن ایرانی بود که توانست در مسابقات جهانی این رشته مقام کسب کند. سنگ نوردی مثل خیلی از رشته‌های دیگر دارای چند شاخه متنوع است که شامل بولدرینگ، سرطناب و سرعت می‌شود که بر خلاف تصور عموم نه تنها دستان ظریف زنان ایرانی دراین مسیر جا نزده‌اند بلکه علاوه بر مقام سومی جهان مقام‌های شایسته و در خور دیگری در مسابقات آسیایی را هم کسب کرده‌اند.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمدجواد IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 0
    ورزش مایه دارهاست
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 1
    هرسه اینها ورزشهای سخت و پر آسیبن و برای بانوان نامناسب، بیشتر ورزشهایی مناسبن که با ویژگی های بارز یک خانم همسو هستن مثل دقت ظرافت عمل و مدیریت، مثلا تیراندازی با کمان یا تپانچه و ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس