به گزارش مشرق، کانال تلگرامی روزمرّگی های یک محیط‌بان نوشت: مادر خانواده هرب امسال هم دو توله به طبیعت ایران هدیه کرد.

اگر اخبار یوزپلنگهای توران را دنبال کرده باشید حتما با خانواده هرب آشنا هستید. خانواده موفقی با مادر هشت ساله که سال گذشته سه توله خود را به سلامت به بلوغ رسانید و از آنها جدا شد.

بررسی دوربینهایی که با مشارکت انجمن یوزپلنگ ایرانی در منطقه نصب شده پس از مدتها بی خبری از مادر این خانواده بالاخره تصاویر بسیار امیدبخشی را تقدیم علاقمندان به این گونه محبوب کرد. تصاویری از او و دو توله امسالش که در ساعت هشت و نیم صبح هشتم مهرماه امسال در یکی از آبشخورهای پارک ملی توران به ثبت رسیده است.

خوشبختانه توله های امسال هرب از آب و گل هم درآمده اند و انشاءالله در آینده نزدیک پس از بلوغ به جمعیت پارک ملی توران افزوده خواهند شد.

بنابراین این یوزپلنگ ماده موفق طی دوسال اخیر مجموعا پنج توله به طبیعت ایران هدیه کرده است و با احتساب پنج توله مادر خانواده تلخاب مجموع یوزپلنگهایی که طی دو سال گذشته به یوزهای توران افزوده شده اند به عدد ده رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید ۱ IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 1
    به سلامتی، خدا زیادشون کنه، فقط مادرشون یادش نره برای یارانشون ثبت نام کنه .
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 0
    ننه نمونه سال باید انتخاب بشه .....ایرانی باشی و منقرض بشی .....فکر نکنم ....یه دست مرموز مقدس به نظر میاد مانع اینکاره ....البته اگر باز سازمان های اطلاعاتی مملکت خوابشون نره و از سمت دانشگاه امام صادق بهمون شبیخون نزنن......تمام گله های گوسفند را از مناطق حفاظت شده و پارک ها جمع کنید که بخش مهمی از مشکل هستن .....علوفه ای هم اگر در این مکان ها تولید میشه سهم حیات وحش همون منطقه است .....بسیاری از دعواهای محلی و قتل ها در گذشته ایران بخاطر مرتع بوده ....چرا ما نباید جا پای اجدادمون بگذاریم .....باید بریم دعوا....
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    0 0
    خداوند حافظ و نگهدار یوزهای زیبای ایرانی💖💖💖 و هرب زیبا و فرزندانش💖💖💖

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس