تبدیل نیسان لیف به کراس‌اووری الکتریکی در سال۲۰۲۵

گیوم کارتیه رئیس نیسان اروپا در مصاحبه با اتوکار تأکید کرده لیف در نسل سوم خود بجای یک هاچبک الکتریکی شکل کراس اووری الکتریکی را به خود خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، سومین نسل نیسان لیف خودرویی کاملاً متفاوت خواهد بود. گیوم کارتیه رئیس نیسان اروپا در مصاحبه با اتوکار تأکید کرده لیف در نسل سوم خود بجای یک هاچبک الکتریکی شکل کراس اووری الکتریکی را به خود خواهد گرفت. این اتفاق در سال ۲۰۲۵ رخ خواهد داد و بنابراین احتمالاً نسل جدید لیف هم‌اکنون در حال طی کردن مراحل توسعه خود است.

اتوکار می‌گوید این کراس اوور جدید از پلتفرم CMF-EV مشترک با محصولات اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی استفاده خواهد کرد. این پوست‌اندازی ماحصل برنامه نیسان برای سرمایه‌گذاری ۱ میلیارد پوندی در کارخانه ساندرلند بریتانیا بوده جایی که کراس اوور جدید نیسان در آن تولید خواهد شد. کارخانه یاد شده هم‌اکنون به تولید مدل‌های جوک، لیف و قشقایی مشغول بوده و با سرمایه‌گذاری انجام شده ۱۰۰ هزار دستگاه از کراس اوور جدید نیسان در آنجا تولید خواهد شد.همین امر به نیسان کمک خواهد کرد تا برنامه‌های الکتریکی خود را محقق سازد.

این برنامه شامل تولید خودروهای تمام الکتریکی و هیبریدی است. البته هدف بزرگ‌تر نیسان دستیابی به سهم فروش ۸۰ درصدی خودروهای الکتریکی از سبد این برند تا سال ۲۰۳۰ بوده و می‌خواهد ۴۰ درصد این میزان فروش در آمریکا باشد. کراس اوور جدید ژاپنی‌ها محصولی جهانی خواهد بود و بنابراین تنها اروپایی‌ها از جانشین قدبلند لیف لذت نخواهند برد. شایان ذکر است پلتفرم این خودرو در نیسان آرییا نیز بکار رفته است.هنوز جزئیات زیادی از جانشین کراس اووری لیف در دست نیست.

نیسان تصویری تیزری از یک کراس اوور را در زمان اعلام سرمایه‌گذاری خود در ساندرلند منتشر کرده بود و این خودرو شباهتی به لیف کنونی نداشت. لیف برای اولین بار در یک دهه پیش پدیدار شد و زمانی که خودروهای الکتریکی در آغاز راه خود بودند شعاع حرکتی نسبتاً مناسبی داشت. در طول این ۱۰ سال تغییرات زیادی در صنعت خودرو رخ داده است…

تبدیل نیسان لیف به کراس‌اووری الکتریکی در سال۲۰۲۵ +عکس

تبدیل نیسان لیف به کراس‌اووری الکتریکی در سال۲۰۲۵ +عکس

تبدیل نیسان لیف به کراس‌اووری الکتریکی در سال۲۰۲۵ +عکس

تبدیل نیسان لیف به کراس‌اووری الکتریکی در سال۲۰۲۵ +عکس

منبع: پدال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 0
    هیچی پراید نمیشه
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    1 0
    چه بد هیبت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    2 0
    نیسان مگه آبی رنگ نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس