کد خبر 1288306
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
کوچک زاده

شبکه رادیویی گفت وگو به مناسبت هفته وحدت با استفاده حداکثری از نخبگان و کارشناسان شیعه و سنی ویژه برنامه هایی را تدارک دیده است.

به گزارش مشرق،«رضا کوچک زاده» تهمتن مدیر شبکه رادیویی گفت وگو در خصوص برنامه های این شبکه در هفته وحدت گفت: این شبکه رادیویی همچون سنوات گذشته برای ایام هفته وحدت تدارک ویژه ای را دیده است. تقویت همدلی و اتحاد میان مذاهب، معرفی حضرت رسول اکرم (ص) به عنوان اسوه در جامعه و ترویج سبک و سیره اهل بیت (ع) اهداف این برنامه هاست.

وی ادامه داد: «مرزهای همدلی» یکی از ویژه برنامه های رادیو گفت وگو است که یکشنبه دوم آبان به مناسبت میلاد پیامبر مهربانی ها از ساعت 15 تا 17:30 پخش خواهد شد. در این برنامه گزارشگر در سطح شهر از مردم می خواهد که خوش اخلاق ترین فرد از نظر خودشان و ویژگی های او را معرفی کنند. علاقه مندان نیز می توانند خوش اخلاق ترین فردی که می شناسند را به سامانه پیامکی شبکه معرفی کنند.

تدارک رادیو گفت و گو برای هفته وحدت

مدیر رادیو گفت و گو افزود: از دیگر بخش های این برنامه می توان به مستندی خاص با سوژه ای ویژه درباره فردی که 40 سال با حضور در حجاز به پی گیری و بررسی همه مناطقی که پیامبر اعظم(ص) در آنها حضور یافته بودند اشاره کرد. ارتباط با علما و روحانیون اهل تسنن و همچنین گفت وگو با عوامل و بازیگران فیلم محمد رسول الله(ص) به کارگردانی مجید مجیدی نیز از دیگر آیتم های این برنامه است. همچنین خبرنگارما در افغانستان به خاطر شرایط خاص حاکم بر آن کشور بین مردم افغانستان حضور می یابد و گزارش ویژه ای را از حال و هوای بین شیعیان و اهل تسنن ارائه خواهد داد.

کوچک زاده از گفت‌وگو با دانشمندان و اندیشمندان اهل تسنن در برنامه «حیاط خلوت» خبر داد و افزود: این برنامه به مرور زندگی و خاطرات اساتید، نخبگان و مشاهیر اختصاص دارد و از شنبه تا چهارشنبه ساعت 6:30 به مدت 25 دقیقه به روی آنتن رادیو گفت‌وگو می رود. «حیاط خلوت» به مناسبت هفته وحدت طی شش قسمت با توجه به نخبگان و دانشمندان اهل سنت پخش خواهد شد.

همچنین ویژه برنامه «ایران همدل» عنوان دیگر برنامه ای است که مدیر شبکه رادیویی گفت و گو به معرفی آن پرداخت و بیان کرد: این برنامه به مناسبت هفته وحدت هر روز از ساعت 8:30 تا 9:30 به‌صورت زنده با هدف تبیین آداب و رسوم، مفاخر، اندیشمندان و دانشمندان استانها و شهرهای سنی نشین پخش می شود. در این برنامه هر روز یک یا چند شهر سنی نشین معرفی شده و با آداب و رسوم آنها آشنا می شویم؛ گزارش های مردمی و دعوت مردم برای حضور در این شهرها و همچنین گفت‌وگو با نماینده های مجلس، مفاخر علمی، پزشکی، ورزشی، فرهنگی و ... استان و شهر مذکور از دیگر آیتم های برنامه «ایران همدل» است.

کوچک زاده گفت: برنامه گفت‌وگوی سیاسی که از شنبه تا چهارشنبه ساعت 17:30 به مدت 60 دقیقه روی آنتن رادیو گفت‌وگو می رود، در هفته وحدت با موضوع چالش های جهان اسلام و اهمیت وحدت بین جوامع اسلامی طی چهار قسمت روی آنتن این شبکه رادیویی خواهد رفت.

وی ادامه داد: برنامه گفت‌وگوی علمی نیز از دیگر برنامه های اصلی و ثابت رادیو گفت‌وگوست که در هفته وحدت با موضوع توفیقات علمی در جهان اسلام طی چهار برنامه از ساعت 21 به مدت 60 دقیقه پخش می شود.

مدیر رادیو گفت وگو همچنین از پخش ویژه برنامه گفت‌وگوی فرهنگی ویژه سبک زندگی نبوی در چهار قسمت و پخش گفت‌وگوی اقتصادی با موضوع اهمیت همگرایی اقتصادی در کشورهای اسلامی در تاریخ دوم آبان خبر داد.

وی اضافه کرد: برنامه انعکاس، با موضوع از اسلام گرایی تا اسلام هراسی روز 28 مهر پخش می شود. و مجله های خبری تحلیلی «رویداد» و «بدون خط» هر کدام یک بخش 10 دقیقه ای را به موضوع وحدت بین شیعه و سنی در این هفته اختصاص می دهند.

این شبکه رادیویی روی موج اف ام ردیف ۱۰۳.۵ مگاهرتز و برنامه کاربردی ایران صدا قابل دریافت و شنیدن است. و علاقه مندان می توانند نظرات خود را از طریق سامانه ۳۰۰۰۰۱۰۳۵ به اشتراک بگذارند. و با مراجعه به سایت رادیو گفت و گو به نشانی radiogoftogo.ir فایل صوتی و مکتوب برنامه های این شبکه را دنبال کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس