کد خبر 1288250
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
فیس بوک ۱۴.۲۵ میلیون دلار غرامت می‌دهد

فیس بوک برای تسویه شکایات دولت آمریکا درباره تبعیض علیه کارمندان آمریکایی در این شرکت و نقض قوانین استخدام فدرال ۱۴.۲۵ میلیون دلار غرامت پرداخت می کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، تسویه دو شکایت مذکور توسط وزارت دادگستری و وزارت کار آمریکا اعلام و فیس بوک نیز آن را تأیید کرده است.

در دسامبر سال گذشته میلادی وزارت دادگستری آمریکا با ثبت شکایتی فیس بوک را متهم کرد در استخدام کارمندان پاره وقت، شهروندان خارجی از جمله افرادی که ویزای H-۱B دارند را ترجیح می‌دهد. به این ترتیب شرکت کارمندان خارجی را به طور پاره وقت برای سمت‌های شغلی خاصی استخدام می‌کند. البته شرکت‌های فناوری به طور گسترده کارمندانی با این نوع ویزا استخدام می‌کنند.

این پرونده به طور کلی روی استفاده از یک گواهینامه کار دائمی به نام طرح PERM متمرکز بود. دولت آمریکا اعلام کرد فیس بوک از استخدام کارگران آمریکایی برای مشاغلی سرباز می‌زند که تحت برنامه PERM آنها را برای دارندگان ویزاهای موقت حفظ کرده است.

درهر حال این شرکت طبق شرایط تسویه ۴.۷۵ میلیون دلار غرامت پرداخت می‌کند. علاوه بر آن فیس بوک ۹.۵ میلیون دلار به قربانیان واجد شرایطی غرامت می‌دهد که در استخدام آنها تبعیض رخ داده است.

فیس بوک در حالی این شکایات را تسویه می‌کند که با فشار روزافزونی از سوی دولت روبرو است. از سوی دیگر در ماه جاری یک کارمند سابق این شرکت افشاگری‌هایی علیه آن انجام داد و در کنگره نیز حاضر شد.

کریستن کلارک دستیار دادستان کل آمریکا در بخش حقوق مدنی توافق با فیس بوک را امری تاریخی اعلام کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس