سخنگوی کمیسیون مشترک مجلس: آماده دریافت نظرات کارشناسی درباره طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی هستیم

سخنگوی کمیسیون مشترک «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» مجلس شورای اسلامی گفت: مردم به اظهارات ضدونقیض پیرو این طرح در فضای مجازی توجه نکنند و منتظر تصمیمات نهایی باشند.

به گزارش مشرق، لطف‌الله سیاهکلی، با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی»، اظهار داشت: ممکن است در زمان بررسی این طرح مواردی به آن الحاق و اضافه شود و یا اینکه این طرح مورد اصلاح قرار گیرد.

وی افزود: بنابراین آنچه که در این طرح گنجانده شده است به معنای آن نیست که این موارد مصوب شده و از کمیسیون مشترک «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» بیرون خواهد آمد.

بیشتر بخوانید:

آغاز بررسی محتوای طرح حمایت از کاربران در کمیسیون ویژه

وی با اشاره به اینکه باید منتظر تصمیمات در صحن کمیسیون باشیم، بیان داشت: باید منتظر بمانیم و ببینیم که نمایندگان مردم پیرو این طرح چه تصمیمی در کمیسیون خواهند گرفت و  بعد از آن است که می‌توان در رابطه با این قانون اظهار نظر کرد.

سیاهکلی تاکید کرد: در حال حاضر صحبت در زمینه برخی مسائل این طرح همواره پیش فرض‌های غلط است که بر اثر تفاسیر مختلف بیرون می‌آید.

وی تصریح کرد: مردم به اظهارات ضدونقیض پیرو این طرح در فضای مجازی توجه کنند و منتظر تصمیمات نهایی باشند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کارشناسان باید نقطه نظرات خود را پیرو این طرح به کمیسیون مربوطه منعکس کنند، اظهار داشت: به عنوان مثال ممکن است در کمیسیون بحثی صورت گیرد و ممکن است جمعیتی از کارشناسان نظر بهتری پیرو موضوعی ارائه دهند لذا اگر این نظرات به کمیسیون منعکس شود، ما این مسائل را در کمیسیون مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی تاکید کرد: هدف این کمیسیون آن است که ظرفیت اصل ۸۵ را که توجه تخصصی به موضوع هست، مد نظر قرار دهد.

سیاهکلی با بیان این که این طرح به چکش‌کاری زیادی نیاز دارد، اظهار داشت: این کار، کار حساسی است و بسیار تخصصی است لذا محیط، محیط فراری است، محیط پر تغییر با تکنولوژی لحظه‌ای است؛ بنابراین قانون در این بخش بسیار مهم است.

وی بیان داشت: قوانینی که در این بخش مصوب می‌شود باید بسیار هوشمندتر از قوانین واقعی خارج از فضای مجازی باشد به همین دلیل هم این طرح اصل ۸۵ شد لذا در صحن مجلس نمی‌شد این قانون را با تمام جزئیات تخصصی‌اش دید؛ ضمن اینکه این قانون بخش کوچکی از فضای مجازی است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم دولت لایحه‌ای در این بخش بیاورد و فضای مجازی قانونمند شود تا مردم بتوانند با خیال راحت در فضای مجازی زندگی کند و کسی نتواند حقوقی از آنها را در فضای مجازی ضایع کند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس