اگر مقاومت نبود اسرائیل تمام لبنان را اشغال کرده بود

کشیش کلیسای مسیحیان کاتولیک در دمشق از مقاومت و ایستادگی آن در مقابل تکفیری ها و رژیم صهیونیستی تمجید کرد.

به گزارش مشرق، کشیش کلیسای مسیحیان کاتولیک در دمشق گفت اگر مقاومت و ایستادگی آن در کنار ارتش سوریه نبود اسرائیل امروز تمام لبنان را اشغال کرده بود.

«مکاریوس قلومه» در گفتگو با شبکه خبری المیادین تاکید کرد: من علیه مسیحیانی هستم که خواستار حکومت تکفیری‌ها هستند و از شیعیان که از معلولا و کل سوریه دفاع کردند، حمایت می‌کنم.

وی افزود: اگر جانفشانی حزب الله و ارتش سوریه و نیروهای متحد آنها نبود امروز معلولا (شهری مسیحی نشین در اطراف دمشق) وجود نداشت. اگر مقاومت و ایستادگی آن در کنار ارتش سوریه نبود اسرائیل امروز تمام لبنان را اشغال کرده بود.

بیشتر بخوانید:

شکایت علیه سمیر جعجع و قاضی پرونده انفجار بیروت

قلومه ادامه داد: جنگ و آتش و گلوله چیزی به غیر از مرگ با خود ندارد و ما خواستار دوستی و کنار آمدن و پذیرش دیگران هستیم.

از سوی دیگر، کشیش کلیسای القاع هم بر حمایت از سخنرانی دوشنبه شب سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد.

بیشتر بخوانید:

حزب‌الله لبنان چگونه فتنه اخیر «جعجع» را خنثی کرد؟

«الیان نصرالله» در گفتگو با المیادین گفت: طرحی برای ایجاد خلافت تروریستی در لبنان و سوریه وجود داشت. بزرگترین نیرویی که با طرح تکفیری ها مقابله کرد مقاومت تحت رهبری سید حسن نصرالله بود. اگر طرح تروریست ها پیروز می شد آنها امتداد می یافتند و به اروپا می رسیدند.

وی افزود: رابطه ما با حزب الله قدیمی و تاریخی است و هیچ نگرانی نداریم و بین ما دوستی و احترام برقرار است.

لازم به ذکر است که شخصیت‌های مسیحی مختلف در لبنان از رویکرد «حزب‌الله» لبنان در قبال مسیحیان و نیز مواضع دوشنبه شب «سید حسن نصرالله» اعلام حمایت کردند.

به گزارش المیادین، شخصیت‌های مسیحی مختلف به سخنان سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص رویکرد برادرانه حزب الله با مسیحیان، واکنش نشان دادند و از این سخنان حمایت کردند.

بر اساس این گزارش، «امیل رحمه» نماینده مسیحی سابق پارلمان لبنان در این زمینه گفت: اگر حزب الله نبود من امروز نمی‌توانستم به روستای محل زندگی خود در البقاع بروم. ابراهیم نعمو، از شخصیت‌های مسیحی رأس بعلبک هم تأکید کرد: حزب الله فداکاری‌ها و جانفشانی‌های زیادی را برای مناطق مسیحی ما انجام داده است.

وی همچنین عنوان کرد: ما در بعلبک بر اساس معادله طلایی ارتش، ملت و مقاومت توانستیم به صلح و ثبات دست پیدا کنیم. در همین حال، الیان نصرالله از دیگر شخصیت‌های مسیحی لبنان هم عنوان کرد: آنچه که در الطیونه رخ داد یک خسارت بزرگ برای تمام لبنان بود.

این شخصیت مسیحی گفت: روابط ما با حزب الله همواره مبتنی بر احترام، همکاری و اعتماد متقابل بوده است. یک شخصیت مسیحی دیگر به نام غدیر ابراهیم نیز گفت: حزب الله در حفاظت و حراست از جامعه مسیحی در لبنان به ویژه در ربله و القصیر نقش مهمی ایفا کرده است.

گفتنی است، سید حسن نصرالله دوشنبه شب با تشریح روابط و مناسبات حسنه میان این گروه مقاومتی با جامعه مسیحیان در لبنان، تأکید کرد که حزب القوات اللبنانیه به ریاست سمیر جعجع بزرگترین تهدید برای مسیحیان لبنان محسوب می‌شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 1
    الان هم لبنان و ایران توسط مشکلات اقتصادی اشغال شده است
  • پاپک میهنم iran IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 0
    اگر حزب الله و جبهه مقاومت لبنان نبود بدون هیچ شک و تردیدی امروز کشوری با نام لبنان هم در جغرافیای منطقه نبود و این کشور صنینه خاک اسرائیل غصبی ده بود و ما امروز در کنار فلسطین اشغالی باید از لبنان اشغالی هم صحبت میکردیم ! رژیم اسرائیل رویای حکومت بر کل منطقه رو دارد ، صهیونیست ها به آنچه که تا کنون از فلسطین اشغال کردند راضی و خشنود نیستند رویای حکومت نیل تا فرات یهود را در سر دارند یعنی کل منطقه !!! حکایت : موش به لونه نمی‌رفت جارو به دمش می‌بست !!! تنها چیزی که سد راه و مانع پیشروی بیشتر رژیم غاصب و جعلی اسرائیل شده ایران بزرگ و جبهه مقاومت یاران ایران عزیز .. شیر خاورمیانه است ایران زمین باید به ایرانی بودن خویش ببالیم و افتخار کنیم ، امروز دشمنان ایران با تحریم و ترور ... سعی در تسلیم ایران و ایرانیان دارند ولی زهی خیال باطل ... جانم فدای ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس