افزایش ۵۶ درصدی مالیات مسافران در فرودگاه اصلی انگلیس

فرودگاه بین المللی هیترو انگلیس قصد دارد تا بخشی از خسارت مالی ناشی از کسادی بازار سفرهای هواییِ دو سال گذشته را با افزایش ۵۶ درصدی مالیات مسافران تامین کند.

به گزارش مشرق، سازمان هواپیمایی کشوری انگلیس با این پیشنهاد موافقت کرده است و به این ترتیب مالیات هر مسافر از ۲۲ پوند در سال ۲۰۲۰ به حدود ۳۴ پوند و ۴۰ پنس در سال آینده جهش خواهد کرد.

تصمیم‌گیری درباره میزان دقیق این مالیات قرار است دو ماه دیگر به شور گذاشته شود تا از تابستان سال ۲۰۲۲ عملیاتی شود. این مالیات از طریق خطوط هواپیمایی روی قیمت بلیت مسافران اضافه و به فرودگاه پرداخت می‌شود.

نشریه تایمز چاپ لندن گزارش داد که هیترو قصد داشت تا مالیات ها را ۹۰ درصد افزایش دهد و با سرعت بیشتری خسارت سنگین ناشی از همه‌گیری کرونا را جبران کند. در آن صورت مالیات مسافران به رقمی معادل ۸۳ پوند می‌رسید.

این درحالیست که افزایش ۵۶ درصدی هم با انتقاد و مخالفت گسترده مدیران و روسای خطوط هواپیمایی مواجه شده و آن را اقدامی شرم‌اور خوانده‌اند. آن‌ها مدیران هیترو را افرادی دندان‌گرد و انحصار طلب نامیده‌اند.

هیترو اعلام کرده که این افزایش به صورت موقت اجرا خواهد شد تا زیان مالی فرودگاه جبران شود؛  اما منتقدان نگرانند که این تصمیم به یک رویه غیر قابل بازگشت تبدیل شود.

هیترو در یک سال گذشته ۲.۸ میلیارد دلار بر اثر کاهش شدید مسافرت‌های هوایی زیان کرده است. تا پیش از شیوع کرونا سالانه حدود ۸۱ میلیون مسافر از فرودگاه هیترو جابه‌جا می‌شد. اما امسال پیش‌بینی می‌شود که بین ۱۳ تا ۳۶ میلیون نفر از طریق این فرودگاه مسافرت کنند.

این درحالیست که دولت انگلیس برای تقویت صنعت ‌گردشگری این کشور، هشدار کرونایی درباره سفر به ده‌ها کشور جهان را حذف کرده و فقط ۷ کشور در فهرست کشورهای پرخطر کرونایی باقی‌مانده‌ که مسافرت به‌ آن ها توصیه نشده است.

بحران کرونا برای صنعت هواپیمایی اروپا، از سال ۱۹۵۵ به این سو سابقه نداشته و به گفته کارشناسان انتظار نمی‌رود این صنعت تا سال ۲۰۲۳ احیا شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس