کد خبر 1287976
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳
اتصال یک تریلیون شی به اینترنت تا سال ۲۰۳۰

رئیس هیئت مدیره انجمن بهره وری ایران، با بیان اینکه در حال حاضر ۸ میلیارد شی در جهان به اینترنت متصل است، از افزایش این عدد به ۸ تریلیون شی تا سال ۲۰۳۰ خبر داد.

به گزارش مشرق، نصرالله جهانگرد رئیس هئیت مدیره انجمن بهره وری ایران، در حاشیه دومین روز از یازدهمین همایش ملی بهره وری که از سوی انجمن بهره‌وری ایران در حال برگزاری در سالن شیخ بهایی صندوق شکوفایی ونوآوری است به «نوآوری و دیجیتالی سازی، ارتقای بهره وری و رشد اقتصادی دانایی محور» اشاره کرد و با تاکید بر محورهای کلیدی در برنامه‌های توسعه ملی گفت: امنیت، سرمایه انسانی، زیست محیطی، اقتصاد، فرهنگ و فناوری از مهمترین محورهای کلیدی در تحول و رشد هر کشوری است.

وی افزود: برای اجرای برنامه‌های توسعه ملی، نیازمند مولفه‌هایی، چون سرمایه گذاری، داشتن سرمایه انسانی ماهر، فرهنگ و سرمایه‌های اجتماعی، دیجیتالی سازی، ضوابط و مقررات و زیست محیطی مدون هستیم.

رئیس هئیت مدیره انجمن بهره وری ایران در ادامه با اشاره به اثرات ترکیب فناوری و بهره وری گفت: کاهش هزینه‌های فناوری پیشرفته یک شاخصه معرف انقلاب دیجیتال است. این امر نقش عمده‌ای در شتاب دهی به نوآوری ایفا می‌کند. ضمن آنکه با کاهش زمان انجام فعالیت‌ها سرعت دستیابی به نتایج نیز افزایش می‌یابد.

جهانگرد با بیان اینکه فناوری ارزان و بهتر در حال خلق جهانی متصل‌تر است، افزود: اکنون ۸ میلیارد شیء به اینترنت متصل است و پیش بینی می‌شود این عدد تا سال ۲۰۳۰ به یک تریلیون برسد.

وی اضافه کرد: مساله نوآوری فراتر از تحقیق و توسعه است و نیازمند رویکرد سیستمی و همه جانبه است، لذا باید با تسهیل از توسعه و رشد نوآوری با توسعه بازار کالاها و محصولات نواورانه در داخل و خارج زمینه‌های حمایت از این مساله را فراهم اوریم و هر چه بیشتر به سمت شبکه سازی عوامل با گسترش بستر شبکه، تعامل دانشگاه صنعت و خدمات با نواوری، تعامل بازار و صنعت با استارت اپ‌ها گام برداریم.

جهانگرد گفت: باید به سمت دیجیتال سازی کلیه فرایندهای کشور و دسترسی داده‌های بزرگ نهادهای دولتی و عمومی برای نوآوران، حرکت کنیم. همچنین گسترش ارتباطات دیتا و تنظیم بازار و مقررات به نفع افزایش سهم بازار محصولات دانش بنیان در دستور کار قرار گیرد.

وی در این همایش افزود: ارزش گذاری اجتماعی و فرهنگی و تکریم نوآوری بهره ورانه در سطوح مختلف بسیار مهم است و باید نوآوری در تمام محورهای اقتصادی و اجتماعی رو به توسعه باشد.

رئیس هیئت مدیره انجمن بهره وری ایران همچنین پیشنهاد کرد: باید دیجیتال سازی کلیه فرایندهای کشور و دسترسی داده‌های بزرگ نهادهای دولتی و عمومی برای بنگاه‌ها فراهم شود.

به گفته جهانگرد، آموزش نگرش و مهارت الگوریتمی در حل مسائل و مهارت اموزی از دبستان برای همه آحاد کشور یک الزام است و باید سرمایه گذاری در نوآوری و بهره وری و متقابلاً نوآوری در سرمایه گذاری با تصویب قوانین مشوق اقتصادی از جمله کاهش هزینه‌های مالیاتی و هزینه‌های سرمایه گذاری گسترش پیدا کند.

وی با تاکید بر تسهیل قانونی روش‌های مشارکت و سرمایه گذاری مشارکتی Crowed soursing و حذف محدودیت‌ها برای ورود سرمایه گذاری غیر دولتی به بخش‌های انحصاری گفت: باید از فناوری‌ها، نوآوری‌های منجر به بهره وری عوامل پایه توسعه مثل آب، انرژی، خاک، هوا، سرمایه و زمان بصورت ویژه حمایت شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس