ویژه ها

دولت سیزدهم در پی آن است تا سفره مردم و اقتصاد کشور را از مذاکرات هسته ای و برجام جدا کند. این اقدام بسیار مهم و کارشناسی، با سنگ اندازی و مانع تراشی بانیان وضع موجود مواجه شده است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** رئیسی باید پشت میز خود بنشیند و به میان مردم نرود

«اسماعیل گرامی مقدم» فعال اصلاح طلب و سخنگوی حزب اعتماد ملی در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «اگر آقای رئیسی سفرهایش بدون برنامه ریزی و محاسبه زمان باشد در آن صورت وقت زیادی از عمر رئیس جمهور به جای تفکر، اندیشیدن و تصمیم گرفتن به این خواهد گذشت که یا در پرواز باشد یا ساماندهی کند هیاتی را که سفر می‌کنند. افراط و تفریط در هر اقدامی به آن آسیب می‌زند».

گرامی مقدم در ادامه گفت: «اینکه رئیس جمهور به استان‌ها سفر نکند، حتما خسارتی به کل کشور وارد می‌کند و اگر هم در سفرها زیاده‌روی کند، باعث می‌شود در راس مدیریت اجرایی کشور حتما خللی ایجاد شود که معاون اول و وزرا نمی‌توانند آن را جبران بکنند. حضور رئیس جمهور در پایتخت و اخذ تصمیمات کلیدی اهمیتش بسی بیشتر از سفرهای استانی است، اگرچه سفرهای استانی هم لازمه برقراری مناسبات بین ملت و حاکمیت است».

همچنین «محمد هاشمی رفسنجانی» فعال اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «سفرهای استانی به این صورت و شکل در دولت‌های گذشته چندان سابقه‌ای ندارد و در دولت‌های مرحوم آیت‌ا... هاشمی  و آقای خاتمی سفرهای اینگونه به استان‌های کشور مرسوم نبود. بلکه روال به اینگونه بود که در یک دوره چهار سال به هر استان یک بار سفر می‌کردند... با این روشی که آقای رئیسی در پیش گرفته  و هر هفته به یک استان می‌رود در شش ماه اول ریاست جمهوری خود یک دور همه کشور را سفر خواهد کرد».

در ادامه این یادداشت آمده است: «اگر بعد از شش ماه نتایجی که باید از این سفرها گرفته نشود و مصوبات دولت در این استان‌ها به بار ننشیند این موضوع بیشتر باعث رنجش و نارضایتی مردم می‌شود و تاثیر منفی این سفرها ممکن است بیش از گذشته در اذهان افکار عمومی نقش ببندند... گفته می‌شود در شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی لزومی به سفرهای استانی نیست، چرا که سفرهای استانی برای حل مشکلات استان‌ها و شهرستان‌هاست و جنبه داخلی دارد اما بحث تحریم و مشکلات اقتصادی جنبه ملی و کلی دارد که باید در جای خود مورد بحث، بررسی و حل و فصل قرار گیرد».

رئیسی باید پشت میز خود بنشیند و به میان مردم نرود/ جداکردن مسیر اقتصاد کشور از برجام، به شوخی شبیه است!

چندی پیش «محمد هاشمی رفسنجانی» فعال اصلاح طلب گفته بود: «مدیری که اطلاع ندارد و می خواهد به صورت میدانی کسب اطلاع کند مدیر نیست اگر هم اطلاع دارد و می رود و هزینه گزاف روی دست مردم و بیت المال می گذارد در علم مدیریت، محبوبیتی ندارد».

از نگاه بخش قابل توجهی از جریان اصلاح طلب، یک دولتمرد باید در هیات مدیره دهها شرکت خصوصی حضور داشته باشد و در ویلای هزار و چندصد متری ساکن باشد و سرمایه چند صد میلیاردی داشته باشد.

یک دولتمرد واقعی باید میکروفون خبرنگار خانم را پرت کند، به نساختن مسکن برای مردم افتخار کند،  با کفش وارد چادر زلزله زدگان شود، با توهین و تحقیر به طرف مقابل بگوید «خودت بمال»، به کشاورز زحمت کش با توهین بگوید «سبوس بخور»، مسافر فرودگاه را با تکبر، تحقیر کند.

خوی اشرافیگری و نگاه ارباب- رعیتی به مردم، یکی از مصادیق بارز رفتار بخش قابل توجهی از اصلاح طلبان است. این طیف پیش از این نیز بارها سفرهای استانی و دیدارهای مردمی مقامات ارشد کشور را مورد تمسخر و توهین قرار داده است.

حمله حامیان «مدیریت اشرافی و مردم گریز» به دولت رئیسی در حالی است که این طیف در دولت روحانی، خاطره خوبی از نحوه مواجهه با مردم در افکارعمومی به جای نگذاشته اند.

برای نمونه، حسن روحانی رئیس جمهور سابق- خرداد ۹۸- در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود: «نیازی نیست روزنامه‌ها از مشکلات مردم بنویسند. من خودم روزانه از داخل ماشین با دیدن تمام چهره‌های مردم، نظرسنجی می‌کنم. من روزانه نظرسنجی می‌کنم؛ یعنی در خیابان وقتی با ماشین می‌روم تمام چهره‌های مردم را نگاه می‌کنم؛ اینکه چند نفر لبخند دارند، چند نفر عصبانی‌اند و چند نفر قیافه‌شان گرفته است».

** جداکردن مسیر اقتصاد کشور از برجام، به شوخی شبیه است

«جاوید قربان اوغلی» فعال اصلاح طلب و دیپلمات سابق در یادداشتی در روزنامه شرق نوشت: «تصمیم دولت سیزدهم در پرهیز از "شرطی‌کردن اقتصاد" و جداکردن مسیر اقتصاد کشور از مذاکرات هسته‌ای از موارد مطرح‌شده وزیر خارجه در نشست غیرعلنی مجلس بود... اینکه آقای امیرعبداللهیان شرطی بگذارد که محقق نشود و شعری بگوید که در قافیه‌اش درماند، مشکلی از کشور را حل نخواهد کرد. جداکردن مسیر اقتصاد کشور از مذاکرات نیز در شرایطی که چه بخواهیم و چه نخواهیم اقتصاد ما به‌صورت کامل تقریبا به مسائل بین‌المللی و به‌ویژه برجام گره خورده و در واقع گروگان آن است، بیشتر به یک شوخی شباهت دارد که در حد همان آرزوهای ایشان باقی خواهد ماند».

این فعال اصلاح طلب در ادامه نوشت: «مشروط‌کردن توافق به "لغو همه تحریم‌ها اعم از هسته‌ای، موشکی، تروریسم و حقوق بشر" که در بند هفتم قانون(هسته ای مجلس) ذکر شده، چشم‌انداز روشنی برای موفقیت مذاکرات ترسیم نمی‌کند».

رئیسی باید پشت میز خود بنشیند و به میان مردم نرود/ جداکردن مسیر اقتصاد کشور از برجام، به شوخی شبیه است!

دولت سیزدهم در پی آن است تا سفره مردم و اقتصاد کشور را از مذاکرات هسته ای و برجام جدا کند. این اقدام بسیار مهم و کارشناسی، با سنگ اندازی و مانع تراشی بانیان وضع موجود مواجه شده است.

جماعتی که در سال 92 مدعی بودند که اگر رئیسی یا قالیباف رئیس جمهور شود، دلار 5 هزارتومان شده و شرایطی کشور بحرانی و بغرنج می شود، در ادامه دلار 32 هزارتومانی را به مردم تحمیل کرد. حالا همان طیف، جداکردن سفره مردم از برجام را به شوخی تشبیه کرده است.

نکته قابل تأمل اینجاست که این طیف نه تنها معیشت مردم را به مذاکرات هسته ای گره زده است، بلکه در پی تعمیم این مسئله دیگر حوزه ها و از جمله توان دفاعی و قدرت منطقه ای ایران است.

یک سوال؛ آیا وضعیت تاسف برانگیز مسکن در دولت روحانی به دلیل تحریم ها بود، یا به دلیل خط مشی غلط و خسارت بار شخصی همچون آخوندی؛ وزیری که بعد از 5 سال از عمر دولت روحانی گفته بود «به خانه نساختن برای مردم افتخار می کنم»!

جریانی که با سوءمدیریت و قصور و تقصیرهای فراوان، تورم افسارگسیخته مسکن و گرانی دلار و خودرو و مرغ و تخم و مرغ و لوازم خانگی و ...را به مردم تحمیل کردند، در حال حاضر نیز با تمسخر ایده های کاربردی و راهگشا، همچنان در پی استمرار وضعیت خسارت باری است که خود نسخه آن را پیچیده است.

** اصلاح‌طلبان اگر در 92 و 96 با نامزد اختصاصی وارد می‌شدند قطعا شکست می‌خوردند

روزنامه اعتماد در مطلبی نوشت: «اصلاح‌طلبان چه در سال 92 و چه در سال 96، اگر با نامزد اختصاصی‌شان وارد می‌شدند قطعا شکست می‌خوردند و آنچه در سال 1400 بر سرشان آمد در سال 1392 می‌آمد و افسردگی‌شان از هشت سال قبل شروع می‌شد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «سال 92 اصلاح‌طلبان بوق برداشتند که...اگر روحانی بیاید همه جا گلستان می‌شود و بهشت برین از هفت آسمان به زمین می‌آید. روحانی را روی سرشان گذاشتند و حلواحلواکنان تا پاستور بردند. سال 96 هم دوگانه رییسی-روحانی ساختند و پیروزی شیخ را تکرار کردند».

رئیسی باید پشت میز خود بنشیند و به میان مردم نرود/ جداکردن مسیر اقتصاد کشور از برجام، به شوخی شبیه است!

«صادق زیباکلام» فعال اصلاح طلب چندی پیش گفته بود: «حضور افرادی چون جهانگیری و محسن هاشمی که جای خود، حتی اگر خود خاتمی هم در انتخابات ریاست جمهوری تایید صلاحیت شود آن ۲۴ میلیون پای صندوق های رای نخواهند آمد».

همچنین «حسین مرعشی» سخنگوی حزب کارگزاران پیش از این گفته بود: «در جبهه ما از ۲۴ میلیون رأی آقای روحانی در دوره گذشته، اگر رأی آقای همتی را در نظر بگیریم به ۲ و نیم میلیون رسیده است، ‌ یعنی ما ۸۵ درصد رأی از دست داده‌ایم و اگر آن رأی سفید را هم به‌عنوان یک رأی اعتراضی در نظر بگیریم و با رأی آقای همتی جمع کنیم، ۸۰ درصد از رأی ما افتاده است که این قابل‌مطالعه است یعنی باید دلایل آن را بررسی کنیم».

«محمدعلی وکیلی» نماینده فراکسیون امید در مجلس دهم نیز چندی پیش گفته بود: «اگر برای ریاست جمهوری بهانه رد صلاحیت آورده شود، برای لیست جمهور چه بهانه‌ای داریم. سخن این نیست که ردصلاحیت‌ها، حذف‌ها و تبعیض های سیاسی واقعی نیست؛ اما چرا این همه بهانه را می‌آوریم تا با واقعیت روبرو نشویم؟ مردم، شعارهای اصلاح طلبی را از زبان حریف بیشتر باور کردند تا از زبان ما...اگر این جریان می‌خواهد همه لکنت تاریخی زبانش و همه عقیم بودگی اش را به تبعیض‌های شورای نگهبان و سخنان امثال من در نشان دادن ادبارِ خودی‌ها، تخفیف دهد، این یعنی خود انتخاب کرده‌اند که اصلاح‌طلبی را بر دوش دیگران بگذارند».

همچنین «علی صوفی» وزیر تعاون دولت اصلاحات پیش از این گفته بود: «سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان آسیب جدی دیده است و در همین انتخابات اخیر مشخص شد که علی‌رغم دعوت آقای خاتمی از مردم به رأی دادن و باوجوداینکه همه احزاب اصلاح‌طلب پشت آقای همتی آمدند اما مردم استقبال نکردند».

صوفی تاکید کرده بود: «اصلاح‌طلبان به بازبینی در رویکردهای اقتصادی خود و در نتیجه توجه هر چه بیشتر به عدالت اجتماعی نیاز دارند».

جریان اصلاح طلب با ترفند نخ نمای حمله به شورای نگهبان، بر نقاط ضعف اساسی خود سرپوش می گذارد. مشکل اصلی جریان اصلاح طلب، فقدان پایگاه اجتماعی قابل توجه و فقدان برنامه کاربردی برای اداره کشور و رفع مشکلات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حیدر صالح IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    10 5
    فقط این اصلاحاتچی ها دهانتان را ببندید
    • حجت MD ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      3 3
      دروغ وابستگی اقتصاد کشور به برجام را حتی خودتان هم قبول کردید اقا این فریبه دروغه شماها برای ارتباط با امریکا این دروغ را ساختید حالا هم خودتان باورتان شده داستان ملانصرالدین است
    • سعید MD ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      3 3
      اقایان اصلاحطلب اگر شما پیش بینی بلد بودید برای بیچارگی خودتان پیش بینی می کردید که به این روز سیاه نیافتید
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      3 3
      ظاهراً دیپلمات های سابق مانند فریدون مجلسی و علی بیگدلی و جاوید قربان اوغلی که سوابق بس درخشانی در خودباختگی دارند برای مواجب در دوران بازنشستگی که بتواند کمک خرج شان باشد ناچار شده اند به توجیه برجام بپردازند! همان برجامی که واضع آن متنش را نخوانده امضاء کرده بود و اکنون اذعان به اشتباهش دارد!
  • DE ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    4 3
    اقای اسماعیل گرامی مقدم شما درچه جایگاهی هستید که بخواهید برای رئیس جمهور منتخب مردم ایران تعیین تکلیف کنید ؟ که چه بکند یا نکند! بهتره بشینی سرجات و اگه راست میگی شجاعت دارید برید سراغ دوستان بی کفایت تون که از اینهمه مشکلات برای مردم ایران درست کردند. حالا حداقل بهتره دست از پررویی نجومی بردارید و از خودتون خجالت بکشید. اقای محمد هاشمی رفسنجانی همه نباید طبق رویه اشرافی و خودپسندانه خاندان شما رفتار کنند و مثل خاندان شما خود را تافته جدابافته از مردم بشمارند. اتفاقا خیلی خوبه رئیس جمهور عزیز ما مثل شهید رجایی به میان مردم میره و بعنوان خدمتگزار صدیق و صمیمی مردم ایران اراده نموده تا مشکلات مردم رو حل و فصل بنماید. این همان مشی است که امام(ره) بامردم عزیز ایران داشتند. شما درجایگاهی نیستید که برای رئیس جمهور محترم کل ایران تکلیف تعیین کنید. برای امثال شما جای نگرانیه که یواش یواش رفتارهای اشرافی مضر و مخرب،کبر و نخوت تون بوی شیطان ازش میاد و این رفتارهاتون نه تنها مطابق با اسلام و انقلاب و سیره ائمه نیست بلکه شما خاندان هاشمی دارید مثل خاندان منحوس پهلوی و معاویه با نخوت و کبر با مردم ایران رفتار میکنید. که این اصلا برای شما پسندیده نیست. درحالی که رئیس جمهور محترم مطابق با سنت جد بزرگوارشون امام علی (ع) و بقیه ائمه باروی خوش با مردم می نشینه تا حرفها و دردهاشون رو بشنوه و بعنوان نماینده و حاکم اجرایی مردم براشون چاره اندیشی و مشکلاتشون رورفع نمایند. شما اقای محمد هاشمی رفسنجانی بهتره برید با خاندان تون ده دور دیوار دور خود بکشید تا مبادا صدای مردم به گوشتون برسه و زندگی لوکس و اشرافی تون رو خراب کنه !
  • DE ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    3 4
    اقای محمد هاشمی رفسنجانی این نسخه های تقلبی نئولیبرالی شکست خورد رو بهتره برای خود و دوستانتون بپجید! چرا اینقدر بخیلید؟ فراموش نفرمائید اقای رئیسی وکیل و نماینده قانونی کل مردم ایرانه که مردم انتخاب اش کردند و هر لحظه و هر روز میتونه بین موکلین اش در هر استان حاضر و ناظر کارکرد دستگاههای دولتی باشه! شما چرا ناراحتید وخودتون رومی خورید. این حق قانونی رئیس جمهور عزیزه. دم از بیت المال نزنید و برید ببینید دوستان محترم میز نشین سابق شما بعنوان راندخوار چطورتیشه به ریشه انقلاب و اسلام و نظام زدند! اولا ایران تولید کننده بنزیه ورئیس جمهور اتفاقا باید بین مردم استانها باشه تا بساط و دستگاه راندخوارها و ناکارامدها برای همیشه برچیده بشه. اقای رئیسی ممنون. به این سفرها و نظارت وکنترل ها لطفا ادامه بدید تا دماغ راندخوارها و بی کفایت ها حسابی بسوزه! اتفاقا اقای محمد هاشمی رفسنجانی یکی از اصول مهم مدیریت که معلومه شما اصلاحاتچی ها توش مردود بودید ! اصل نظارت وکنترل و پیگیری است که شما ازش متنفرید. زیرا به نفع قبیله اصلاحاتچی اصلا نیست!
  • DE ۰۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    2 1
    اصلاحاتچی ها دراینهمه سالها برای مردم تره هم خوردنکردن! ولی توقعات و میزهای خیالی طبق طبق! اینو تو کله شون کنن. جنس قلابی هیچوقت خریدار نداره!
  • يحيا IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    2 2
    ميز رئيسي را فلان کليدساز به رنگ مو آلوده کرده نميشه نشست. ثانيا عصر ارتباطات است لازم نيست براي اگاهي و ارتباط با بخشهاي مختلف پش ميز نشست.
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    3 2
    باور کنیم که کسانیكه با بی تدبییری های دولت مورد حمایت خودشون برای کشور و مردم هزینه و خسارت ببار آوردند ، حالا نگران هزینه به بیت المال و نارضایتی مردم از سفرهای استانی ی رئیسی هستند !؟ / اصلاح طلب هایی که بقول خودشون سرمایه اجتماعی شون رو از دست دادند و ۳ بار در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری و شورای شهر از مردم سیلی محکمی دریافت کردند آیا اینها نگران سرمایه اجتماعی جناح رقیبشون هستند !؟ / این جماعت پشت میز نشسته اصلاح طلبی که دولتشان از داخل ماشین نظر سنجی میکرد و اخم و خنده مردم در خیابان را نشانه رفاه یا بدبختی مردم میدانست !! و مرتب به قول دادن های توخالی و کذب متوسل می شد و با دروغ میخواست در دل مردم امید !! ایجاد کند نگران قیاس مردم هستند نگرانند که مردم عملکرد اونها رو با عملکرد دولت ی رئیسی مقایسه کنند و برای همیشه سبد انتخاباتی شان خالی بماند و نتوانند در دل مردم جایی پیدا کنند / اینها بارها با عملکرد دولت نهم و دهم مقایسه شدند و ضرر کردند و هنوز هم دارن ضرر میدن / یکی از این دلایلی که مسکن مهر را میکوبیدند و کارت سوخت را حذف کردند هم همین بود و نمیخواستند مسکن مهری که مردم ازش رضایت داشتند ، کارت سوختی که قاچاق سوخت رو تقریبا صفر کرده یود به نام دولت احمدی نژاد تمام شود / یکی از دلایل دیگرش منافعی بود که از قبل حذف کارت سوخت و قاچاق سوخت و متعاقبش واردات سوخت نصیب نورچشمی های وارد کننده سوخت می شد ووووو.... / کسانیکه با بی تدبیری دولتشون ۶۰ تن طلا و ۱۸ میلیارد دلار از سرمایه های کشور و مردم رو به باد فنا دادند و در ماحرای فساد کرسنت خسارت ببار اوردند نگران هزینه های سفرهای استاتی ی رئیسی نیستند / سفرهای استانی اقای رئیسی همونطور که خودشان فرمودند با برنامه ریزی قبلی (قبل از سفر و چه بعد از سفر ) انحام میشه که برکاتی رو داشته و داره که این حضرات اصلاح طلب رو نگران کرده / این حضرات اصلاح طلب نگران مقایسه کردن عملکردها (عملکرد روحانی و ی رئیسی ) توسط مردم هستند و دارن از این سفرها ایراد و اشکال میگیرن /ی قالیباف یا ی رئیسی قبل از مسئولیت جدیدشون هم سفر استاتی داشتند منتها این اصلاح طلب ها بدروغ اون سفر ها رو انتخاباتی جلوه میدادند؛ ادامه پیدا کردن این سفرها بعد از انتخابات کذب بودن ادعای اصلاح طلبان را ثابت و اونها رو عصبانی کرده و به انتقاد واداشته ؛))
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    5 2
    درست در زمانیکه ی روحانی کرونا رو بهانه کرده بود برای فرار از پاسخگویی به نمایندکان و حضور نیافتن در مجلس و مردم ، ی رئیسی سفر استانی داشت و ثمره اون سفرها یازگشایی ۲۰۰۰ بنگاه و کارخانه تعطیل شده بود / منتها اون زمان این حضرات اصلاح طلب اون سفرها(سفرهای استانی ی قالیباف و ی رئیسی) رو سفرهای انتخاباتی جلوه میدادند ، خوب حالا بعد از انتخابات اگر ی رئیسی سفرهای استانی اش رو ادامه بده دروغ اصلاح طلبان راحع به انخاباتی بودن سفرهای استانی ی قالیباف و ی رئیسی که قبل از مسئولست جدیدشان داشتند رو می شود و رو شده و اصلاح طلبان رو رسوا کرده بخاطر همینه که این حضرات اصلاح طلب عصبانی هستند و دارن ایراد میگیرن از سفرهای استانی ی رئیسی
    • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      1 2
      کاملا حرف درستی است
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    4 1
    باید به جناح اصولگرا گفت: اگر ۴ سال وقت بدهیم هرکاری دوست دارید بکنید کافیه؟ می خواهی ۴ میلیون مسکن بساز، ارز ۴۲۰۰ تومانی را هدفمند کن، تحریم ها را بی اثر کنید، معشیت مردم را درست کنید و… فقط بگو ۴ سال کافیه تا دست از شعار دادن بردارید؟ با تشکر ملت … ایران( جای نقطه چین، هرچی میلتان بود بگذارید)
    • DE ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      0 1
      اشتباه شما اینه که جناحی فکر می کنید. مسئله اصول گرا نیست ، بلکه مسئله اینه دلسوزانی امدند هدفشون اینه گره از کار مردم بگشایند و عقده جناح بازی ندارن. هدفشان رفع همان گره هایی که اصلاحاتچی های بی کفایت برای همه درست کردند هست. همانطور که رئیس جمهور محترم اقای رئیسی بیان فرمودند. ایشان بعنوان رئیس جمهور همه مردم ایران بعنوان خدمتگزار مردم دارند کار میکنند و از همه کسانی که کارامد و لایق هستند تقاضای کار و همکاری فرمودند. اگر راست می گید شما هم بعنوان یک شهروند به سهم خود قدمی برای رفع مشکلات بردار و نمیخواد خودت رو هشتاد میلیون مردم ایران فرض بفرمائی که حرف کاملا اشتباه و مطابق با واقعیت نیست. اینکه بشینی دور گود و بگی لنگش کن حرف حساب نیست. حداقل اگر بعنوان یک ایرانی احساس مسئولیت می کنی به اندازه توان خودت یک قدم در جهت سازندگی ایران قدم بردار. حتی شده یک قدم برای پیشرفت ایران بردار تا پیش خدا روز قیامت رو سفید باشی. زیرا روز قیامت از اعمال و نیات هرکس سئوال خواهد شد و جناح بازی و رندبازی دیگه اونجا جواب نمیده. اگر اصلاحاتچی هااز خیانت در امانت ها و اشتباهات نسبت به مردم ایران بیان توبه کنند و تغییر رویه داده و دلسوز مردم ایران بشن و گوش به بیانات مقام معظم رهبری بسپرن و عرق دینی وملی پیدا کنن ودست از حمایت غرب و سران امریکا بردارند و با تمام وجود بشکل خالصانه خدمت به مردم ایران و استقلال ایران از هر نظر هدف اصلی شون باشه .همه ازشون بعنوان ایرانی های فهیم استقبال میکنن. ولی افسوس که اصلاحاتچی ها هنوز در دوره کودکستانی بسر می برند و یک عده شون تازه مزه فساد راندخواری رو چشیدن و مسموم و الوده شدند . هنوز این دسته به عزت مندی جمعی ، بلوغ سیاسی وبه این خرد جمعی نرسیدند، زیرا تاوقتی که اصلاحاتچی ها خود الوده به نئولیبرالیسم و سکولاریسم و فسادهای منشعب از این دو هستند تفیلی غرب هستند و استقلال اندیشه و فکری و رفتاری ندارند. نمیتوانن ازاده منش باشند ، قادر به نقد غرب و نئولیبرالیسم و مفاسد ان نیستند . انحراف بزرگ و نابخشودنی اصلاحاتچی ها اینه برخلاف خواست مردم و قانون اساسی مطابق با اصل مهم نظام جمهوری اسلامی در جهت تقویت استقلال ایران قدم برنمیدارن . بلکه برعکس درجهت تضعیف استقلال سیاسی ، اقتصادی ایران حرکت می کنند. مسیری که قابل قبول برای هیچ ایرانی نیست.
  • حسن IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    1 0
    بله ظلم بد است مخصوصا در حق کسانی که هیچ وهیچ حامی یاوری ندارند به جز خداوند متعال
  • حمد IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    3 2
    به نظر می رسد بعضی ها هنوز به دنبال دوجناحی نشان دادن کشور هستند که باید گفت مردم نان می خواهند ودرهر مقطع زمانی بایک ترفند جدید نمی توان حقوق حقه عموم مردم را نادیده گرفت.
  • DE ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    2 3
    رئیسی باید پشت میز خود بنشیند و به میان مردم نرود باور کنید ما همین کار رو کردیم نشستیم ۳۲ سال پشت میز شاهنشاهی کردیم حقوق و مزایا و سنوات و عیدی و جشن و سرور رانت برو بچ و ویلا استخر و جککوزی و سونا..... همه چیز جور بود تازه رای هم میاوردیم والا کی به کیه. خب پس چرا ۱۴۰۰ رای نیاوردین آبروی نداشته تون هم برای همیشه رفت؟ خب دیگه شورش رو در آورده بودیم فک کردیم تا ابد مورو ثیه ملت هم نمیفهمند.//جداکردن مسیر اقتصاد کشور از برجام، به شوخی شبیه است .نه بابا شوخی میکنی!بگو جانِ جان کریه بزن دستت رو به تنت بگو این تن بمیره .
  • كريم IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    2 1
    آي آدمهاي افساد طلب اگر آقاي رئيسي به سفرهاي استاني نمي رفت اين دفعه مي گفتيد: رئيسي بايد به سفرهاي استاني برود. اصلا به تو چه ربطي دارد كه آقاي رئيسي چكار مي كند و چكار نمي كند. چرا اين توصيه ها را به روحاني نمي كرديد. سرجايتان بنشينيد كما اينكه شما منافقين مي خواهيد هميشه مطرح باشيد و اسمي از شما هميشه باشد ولي بدانيد كه با اين كارها شما از ليست وفاداران به آمريكا و ديگران كه اربابان شما هستند حذف نخواهيد شد.
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    1 0
    آقایان از سفر استانی کیفیت سفره ای روحانی در ذهن دارند که نوع خوش خواب باید چنین و چنان باشد تا حالات طی طریق روحانی به هم نریزد خیر سفر میتواند کم هزینه باشد و از سفره ای خارجی و خسارت فرجام و گرسنه و... هم کمتر به بیت المال فشار میآید.
  • ر-خ IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    1 1
    جناب هاشمی طبا لازم نیست تودیگه نظر بدی فقط آیه یآس نخون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس