کد خبر 1287598
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۴

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: تارنمای اندیشکده «کارنگی» در گزارشی به اهمیت نبرد مأرب برای انصارالله و نقش تعیین‌کننده این شهر در آینده اقتصاد دولت انصارالله پرداخته و معتقد است به دلیل جایگاه ویژه اقتصادی مأرب برای آینده انصارالله، در نهایت این شهر توسط آن‌ها تصرف خواهد شد. در ادامه بخش‌هایی از گزارش می‌آید. 

 تلاش‌های جدی نیروهای انصارالله برای تصرف مأرب نشان از اهمیت این شهر برای حکومت آینده این جنبش بر شمال یمن دارد. مأرب علاوه بر موقعیت بی‌نظیر ژئوپلیتیکی، شاهراه بسیاری از خطوط تجاری منطقه‌ای است و دارای بزرگترین نیروگاه برق یمن و ذخایر فوق‌العاده منابع طبیعی است که ۹۰ درصد ذخایر نفت و گاز یمن را شامل می‌شود. این ویژگی‌های ممتاز موجب شده این شهر به برگ برنده‌ای تبدیل شود که هم انصارالله و هم دولت منصورهادی به دنبال حفظ و تثبیت آن باشند. به همین سبب است که انصارالله با همه توان طی ماه‌های اخیر به دنبال تصرف این شهر است تا بتوانند جایگاه خود را در آینده یمن به عنوان یک بازیگر اصلی تضمین نماید. 

 در سال ۲۰۲۱ و دور جدید حملات به مأرب که این بار از دفعات قبل بسیار شدیدتر نیز بود، مجموعه‌ای از مذاکرات به منظور ایجاد آتش‌بس با محوریت نماینده ویژه آمریکا و سلطان عمان انجام شد ولی همچنان نبرد در مأرب ادامه داشت زیرا انصارالله به صراحت با عمل خود نشان داد که منافع اقتصادی را به نگرانی‌های بشردوستانه ترجیح می‌دهد. از جمله خواسته‌های انصارالله واریز سهمی از سود نفت و گاز مأرب به حسابی ویژه در بانک مرکزی یمن در صنعا بود تا برای پرداخت حقوق معوق کارکنان دولت مورد استفاده قرار گیرد.  

 رهبران انصارالله بر این باورند که برای ایجاد یک دولت مستقل و کامل در منطق تحت تسلط خود همه ملزومات را در اختیار دارند. آن‌ها موفق به تأمین کامل امنیت بر مناطق تحت سلطه خود شده‌اند و بدون نگرانی از شناسایی بین‌المللی اقتدار کامل خود را به عنوان یک دولت مشروع اعمال کرده‌اند. با این حال آن‌ها بر این موضوع نیز واقفند که منابع مالی لازم برای اداره مناسب دولت خود را ندارند و بر این اساس به دنبال دستیابی به مأرب و درآمدهای نفت و گاز آن هستند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آواره IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    13 0
    پیروزی نزدیک است
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      2 0
      إن شاء الله
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    0 0
    از چه موقع امریکاییان و سعودی ها بشر دوست و طرفدار صلح شده اند در حالی که خودشان متجاوز واشغالگر هستند وجنایتکار وقتی عرصه برانها تنگ میشود خود را دلسوز غیرنظامامیان و طرفدار صلح معرفی میکنند واگر دست برتر داشته باشند از هیچ جنایتی رویگردان نیستندواز طرفی انشالله با ازاد شدن هر چه سریعتر مارب توان اقتصادی انصارالله بیشتر شده و مقاومت به پیش خواهد رفت و ازادی خواهان جهان چشم انتظار این پیروزی هستند به امید پیروزی روز افزون ازادی خواهان همه جهان انشالله وبا تشکر از شما برای ایجاد این فرصت
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 0
    "انصارالله به صراحت با عمل خود نشان داد که منافع اقتصادی را به نگرانی‌های بشردوستانه ترجیح می‌دهد"!!؟ عجب رویی دارن این آمریکایی ها، فقط باید با زبان زور واقعیت ها رو بهشون تحمیل کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس