گفت‌وگوی تلفنی رئیس مجلس و رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه/ تاکید بر تشکیل کمیسیون‌های مشترک عالی پارلمانی

رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه در گفت‌وگویی تلفنی بر ضرورت تشکیل کمیسیون‌های مشترک عالی پارلمانی و اقتصادی میان دو کشور تأکید کردند.

به گزارش مشرق،  محمدباقر قالیباف طی تماس تلفنی با ویاچسلاو والودین رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه گفت‌وگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تبریک به مناسبت انتخاب مجدد ویاچسلاو والودین به عنوان رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه بر تقویت و تحکیم ارتباطات پارلمانی میان مجلس شورای اسلامی و فدراسیون روسیه تأکید کرد.

وی با اشاره به نقش کمیسیون مشترک عالی پارلمانی در پیشبرد اهداف اقتصادی و رفع موانع احتمالی میان دو کشور افزود: مجلس شورای اسلامی برای حفظ و تداوم همکاری‌های اقتصادی و تجاری از برگزاری جلسات کمیسیون مشترک اقتصادی و کمیسیون مشترک عالی پارلمانی فیمابین استقبال و حمایت می‌کند.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود بر نقش مجالس جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در تسهیل و تسریع همکاری‌های دو دولت در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تأکید کرد.

ویاچسلاو والودین نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تشکر از تبریک رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم توسعه و گسترش همکاری‌های پارلمانی در سطوح مختلف تأکید کرد.

رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه در ادامه با اشاره به روند رو به رشد مناسبات فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: روابط دو کشور مبتنی بر احترام متقابل بوده و هدف ما در پارلمان روسیه توسعه و تقویت تعاملات و اجرایی شدن توافقات فی‌مابین  است.

وی در پایان این گفت‌وگوی تلفنی ضمن استقبال از پیشنهاد رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص تشکیل کمیسیون‌های مشترک عالی پارلمانی و اقتصادی میان دو کشور، بر لزوم برگزاری هرچه سریعتر نشست بعدی این کمیسیون‌ها تأکید کرد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس