کد خبر 1286627
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸
برنی سندرز: نظام سیاسی آمریکا فاسد است

عضو برجسته مجلس سنای آمریکا با انتقاد از نظام سلامت و توزیع دارو در کشورش، نظام سیاسی ایالات متحده را «فاسد» خواند.

به گزارش مشرق، «برنی سندرز»، نماینده مجلس سنای آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر از نظام سلامت و توزیع دارو در کشورش به شدت انتقاد کرد و آن را فاسد خواند.

بیشتر بخوانید:

واشنگتن تایمز: تورم چالش اساسی در آمریکاست

سندرز در این ارتباط نوشت: «به عنوان بخشی از نظام سیاسی فاسد و تحت سلطه پول‌های کلان، مافیای دارو صدها میلیون دلار برای لابی گری، کارزارهای تبلیغاتی و تبلیغات تلویزیونی هزینه می‌کنند، چرا که می‌خواهند آمریکایی‌ها همچنان جزو کسانی باشند که بالاترین قیمت دارو در جهان را می‌پردازند».

پیش از این نیز، «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت آمریکا در پیامی به انتقاد از نحوه رسیدگی این کشور به بهداشت و درمان پرداخته و گفته بود: «این غیرقابل قبول است که بسیاری در آمریکا پولدار و پولدارتر می‌شوند و خانواده‌های کارگران در تقلا هستند. ما اقتصاد همراه با رنج نمی‌خواهیم بلکه نیازمند اقتصادی برای همه جامعه هستیم».

سناتور ایالت ورمونت آمریکا سپس آماری از این کشور ارائه داد و نوشت: «۱۴۰ میلیون آمریکایی جز قشر کم درآمد هستند و ۹۲ میلیون قادر به پرداخت هزینه‌های خود نیستند. ۵۰ میلیون آمریکایی نمی‌توانند خوراک خود را تأمین کنند و ۴۰ میلیون نفر نیز احتمال دارد بی‌خانمان شوند».

او در ادامه با انتشار تصویری بیان کرد: «این در حالی است که ۶۵۰ میلیاردر در آمریکا ۱ تریلیون دلار به ثروتشان افزوده شده است».

شایان ذکر است، آمریکا در حال حاضر همانند سایر کشورهای جهان با بحران کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و از سوی دیگر بیمارستان‌های این کشور هشدار دادند که با کمبود شدید تجهیزات حفاظت شخصی مواجهند و موجودی این تجهیزات به کمترین میزان خود ظرف یک سال اخیر رسیده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • JP ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    1 0
    برنی سندرز حامی مستضعفان تو حساب بانکی اش 4 میلیون دلار پول هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس