کد خبر 1286535
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۰
رسانه عبری: سفر لاپید به واشنگتن شکست خورد

به اعتراف یک رسانه اسرائیلی، سفر یائیر لاپید وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که با هدف متقاعد کردن دولت بایدن جهت در دستور کار قرار دادن پلان شماره ۲ علیه ایران در صورت شکست مذاکرات وین بود، با شکست مواجه شده است.

به گزارش مشرق، یونی بن مناخیم تحلیل‌گر امور خاورمیانه در پایگاه اطلاع رسانی نیوز وان با اعتراف به این مسئله افزود: لاپید بعد از ملاقات با مسئولین مختلف آمریکایی معاون رئیس جمهور گرفته تا وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی دست خالی به اسرائیل بازگشت.

بن مناخیم افزود: یائیر لاپید به آمریکا رفت و در آنجا ثابت کرد که اسرائیل قادر به متقاعد کردن ایالات متحده جهت تقابل نظامی با ایران نیست، حتی اگر ایران هم به مذاکرات هسته‌ای بازگردد بازهم هیچ اطمینانی وجود ندارد که نتایج این مذاکرات به نفع اسرائیل بوده باشد.

به اعتقاد این تحلیل‌گر اسرائیلی، گرچه ایالات متحده حاضر به پذیرش پیش شرط حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در رابطه با آزاد سازی منابع ارزی ایران نشد اما دست ایران هم در این مسئله باز شده است (بعد از امضای توافقنامه اقتصادی با چین) و در حال امضای توافقنامه مشابهی با روسیه است امری که می‌تواند گزینه‌های بیشتری را پیش روی ایران قرار دهد، از این رو در چنین شرایطی شکست مذاکرات وین زیان سنگینی برای ایران نخواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس