کد خبر 1286516
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳
لجین الهذلول از شکنجه در زندان‌های سعودی سخن گفت

یکی از فعالان زن مخالف سیاست‌های محمد بن سلمان از شکنجه‌هایی که در زندان‌های سعودی متحمل شده سخن گفت.

به گزارش مشرق، لجین الهذلول که بعد از ماه‌ها زندان و شکنجه با وجود آزادی همچنان تحت فشار سرویس‌های امنیتی سعودی قرار داشته و ممنوع الخروج است در گفتگویی با وال استریت ژورنال تاکید کرد، بازجویان تا آستانه تجاوز به وی هم پیش رفتند اما دخالت یکی از زندانبانان او را نجات داد و مانع از وقوع این جنایت علیه وی شد.

موسسه (Freedom First) هم در گزارشی در رابطه با شرایط این بانوی سعودی تاکید کرد، بر خلاف ادعای مسئولین سعودی لجین آزادی کامل خود را باز نیافته است و به رغم آزادی از زندان اما در زندان و محدودیت های نامحسوسی قرار دارد.

این زن که بعد از یک هزار روز زندان با فشار محافل بین المللی مدافع حقوق بشر آزاد شد همچنان توسط سرویس‌های امنیتی سعودی احضار و مورد بازجویی قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر سازمان اروپایی ـ سعودی حقوق بشر اعلام کرد، در عربستان سعودی طی ۱۱ سال گذشته ۲۹ زن را گردن زده شده‌اند.

به گفته این سازمان این رقم آمار رسمی اعلام شده است اما باید انتظار داشت که تعداد زنان اعدام شده در این مدت بسیار بیشتر از این رقم باشند.

براساس آمارهای این سازمان ۳ زن در سال ۲۰۱۶، دو زن در سال‌های ۲۰۱۷ و به همین تعداد در سال  ۲۰۱۸، شش مورد در سال ۲۰۱۹، دو زن در سال ۲۰۲۰ و تاکنون یک زن در سال ۲۰۲۱ گردن زده شده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    3 0
    این که از لاکچری ها هم لاکچری تره کجاش نشانی از شکنجه دیده میشه اهان حتما فیلم دوربین مداربسته های زندان اونها بود هک شده بود چند وقت پیش!!!
  • رامیین IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    0 0
    از زندانهای وطن چیزی نمیگن این رسانه های مزدور خارجی ؟ امیدورام فیلمی چیزی دستشون نیفته از زندونهای وطن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس