نماینده سابق پارلمان سوریه

رسانه‌های اسرائیلی تلویحا به ترور یکی از نمایندگان سابق پارلمان سوریه در جولان اشغالی اعتراف کردند.

به گزارش مشرق، روزنامه هاآرتص دقایقی پیش اذعان کرد، مدحت صالح نماینده سابق پارلمان سوریه که سابقه اسارت در اسرائیل را دارد، در منطقه‌ای در موازات جولان (اشغالی) به ضرب گلوله جان خود را از دست داد.

این رسانه اسرائیلی که سعی داشت اطلاعات خود را به رسانه‌های سوری از جمله خبرگزاری این کشور (سانا) منسوب کند، اعلام کرد مدحت صالح نماینده پیشین پارلمان سوریه در منطقه "عین اثینه" در نزدیکی مجدل شمس (یکی از شهرهای جولان اشغالی) کشته شده است.

روزنامه عبری زبان هاآرتص به نقل از شاهدان خبر داد، در زمان وقوع این حادثه بالگردها و پهپادهای اسرائیلی در منطقه حضور داشتند از این رو مشخص نیست مدحت صالح با آتش یک تیرانداز (اسرائیلی) کشته شده یا این ترور از طریق دیگری (از طریق هوا پهپاد یا بالگرد) انجام گرفته باشد.

صالح ۵۴ ساله در سال ۱۹۹۸ و بعد از گذراندن ۱۲ سال اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیست به وطن خود بازگشت.

او سال ۱۹۸۵ به دلیل انجام عملیات ضد صهیونیستی در بلندی‌های جولان توسط نظامیان اسرائیلی دستگیر شده بود.

وی پس از مدتی کوتاهی از آزادی به عضویت مجلس این کشور انتخاب شد و پس از پایان دوره عضویتش در سال ۲۰۰۵ به عنوان مدیر دفتر امور جولان در نخست وزیری سوریه منصوب شد.

به اعتراف هاآرتص، سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل به شدت از فعالیت صالح نگران بوده و به گفته برخی از اطرافیانش چند بار هم در گذشته مورد سوء قصد قرار گرفته است.

مدحت صالح خانه‌ای در نزدیک‌ترین نقطه به بخش اشغال شده توسط رژیم صهیونیستی از جولان ساخته و در آن زندگی می‌کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس