تلاش تایوان برای دستیابی سریع‌ به ۶۶ جنگنده اف-۱۶

همزمان با افزایش پروازهای جت‌های چین به منطقه پدافندی تایوان، وزارت دفاع تایوان رایزنی برای دسترسی سریع‌تر به جنگنده‌ها و موشک‌های پیشرفته ساخت آمریکا را آغاز کرده است.

به گزارش مشرق، منابع خبری شنبه بعد از ظهر به وقت تهران گزارش دادند که تایوان به دنبال تحویل زود هنگام ۶۶ فروند جنگنده «اف-۱۶ » و بیش از ۱۰۰ موشک دوربرد «ای جی ام -۱۵۸ » ساخت آمریکا با قابلیت حمله به چین است.

به نوشته وبگاه «تایوان نیوز» تایوان قرارداد خرید جنگنده‌های اف-۱۶ را سال ۲۰۱۹ امضا کرد با این حال، نشان دادن قدرت اخیر چین در ارسال ده‌ها هواپیمای جنگی به منطقه پدافند هوایی تایوان  (ADIZ)  ضرورت دستیابی به سیستم های تسلیحاتی جدید را افزایش داده است.

به گفته منابع آگاه، مقام‌های تایوان با ایالات متحده تماس گرفته‌اند تا تحویل هواپیماهای اف-۱۶ زودتر آغاز شود. در حالی که بحرین، اسلواکی و بلغارستان نیز این نوع جنگنده‌ها را سفارش داده‌اند، تایوان با تهدید فوری‌تری روبرو است و به احتمال زیاد این جنگنده‌های پیشرفته را زودتر دریافت می کند.

علاوه بر این، تایوان مذاکرات خود را با ایالات متحده در زمینه خرید موشک‌های هوا به سطح ای جی ام -۱۵۸ آغاز کرده است. این موشک‌های کروز می‌توانند به اهداف ۳۷۰ کیلومتری از جمله تاسیسات نظامی در سواحل چین ضربه بزنند. گفته می‌شود که تایوان بودجه‌ای بالغ بر یک میلیارد دلار برای خرید بیش از ۱۰۰ موشک آماده کرده است.

منابع خبری در روزهای اخیر از رخنه مجدد چند فروند جنگنده  و هواپیمای تجسسی نیروی هوایی چین به منطقه پدافندی تایوان خبر دادند.

به گفته وزارت دفاع تایوان، سه فروند جنگنده «جی-۱۶» و یک فروند هواپیمای تجسسی و ضد زیر دریایی «وای-۸» روز یکشنبه به منطقه پدافندی این جزیره رخنه کردند. وزارت دفاع تایوان بدون اشاره به ذکر جزئیات بیشتری از این ماجرا، مدعی رهگیری این جنگنده‌ها و جت چینی شد.

طی چند سال گذشته، نیروی هوایی چین به عنوان وسیله ای برای ارسال پیام به تایوان مبنی بر اینکه چین ادعای استقلال این جزیره را به رسمیت نمی‌شناسد، به منطقه شناسایی هوایی پدافند هوایی تایوان پرواز می‌کند. چین در پی اثبات این مهم است  که هرگونه تصور از توانایی این منطقه پدافندی باطل است.

در تحلیلی که اخیرا در این زمینه منتشر شده، آمده است، اگر چین تصمیم بگیرد به تایوان حمله کند، فرض کار این است که این کشور ارزیابی گسترده‌ای از شانس پیروزی خود را مبتنی بر اطلاعات انجام داده است. چین می‌تواند پادگان‌ها و محل استقرار هر یگان اصلی رزمی زمینی تایوان را با دقت مشخص کند.

این کار را با هر هواپیمای دارای قابلیت جنگی در موجودی تایوان انجام می‌داد. چین قادر است پایگاه‌های لجستیکی مورد استفاده تایوان را در خط مقدم شناسایی کند. همه اینها در معرض بمباران گسترده نیروهای هوایی و موشکی بالستیک چین قرار خواهند گرفت. سپس هر یگان بازمانده از تایوان با وظیفه دلهره آور دفع یک حمله گسترده روبرو خواهد شد که احتمالاً شامل ترکیبی از نیروهای دوزیست و حمله هوایی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    1 1
    143 فروند اف ۱۶ + ۱۰۳ فروند جنگنده AIDC تایوانی که کپی اف ۱۶ هست و با کمک آمریکا ساخته شده داره تو ناوگانش . بمب هایی که تو جنگنده حمل می کنند مثل جیدم + موشک هوا به هوا هم داره ( البته این نوع موشک خاص هستش و گرنه موشک های امرام و.. ۲۰۰ هزار دلار ارزش دارند ) . شنیده شده اف ۱۵ هم آمریکا میخواد در اختیارش بزاره . فقط می‌مونه اف ۳۵ . اینم کشور های نزدیکش از جمله گوام ( برخی منابع دیدم گفته بودن آمریکا مخفیانه اف ۳۵ ها و بمب افکن های استراتژیک هاش رو تو گوام مستقر کرده که در صورت نیاز همش در اختیار تایوان بزاره ) و همینطور کره جنوبی و سنگاپور و استرالیا و بقیه اف ۳۵ دارند که کمکش کنند . تایوان نباید مثل اوکراین بشه و امیدوارم اگر خدایی نکرده جنگ هم صورت میگیره بعدش منجر به صلح با چین و استقلال بشه .
  • Argaseb IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    3 2
    خداکند که چین حمله کند به تايوان و آمریکا برا دفاع از تايوان بیاد و چین رو آمریکا رو کم کنه ...... تمام
    • عباس IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      1 2
      عمرآ چین بتونه روی آمریکا را کم کنه ، برای اینکه آمریکا وقتی پشت تایوان در بیاد خواه ناخواه کشورهایی که هم پیمان هستند با آمریکا مثل ؛ کره جنوبی ، ژاپن ، استرالیا ، سنگاپور ، هند و ناتو به کمک آمریکا خواهند آمد و کشورهایی هم که هم پیمان هستند با چین مثل ؛ کره شمالی ، روسیه و ایران هم به کمک چین خواهند رفت که اون وقت جنگ جهانی سوم طبق پیش بینی هایی که در چند قرن پیش شده چین برنده جنگ جهانی سوم خواهد بود . پیش بینی مسترآداموس اگه درست یادم باشه .
    • . IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      1 1
      به این سادگی هم نیست آقایون در صورت جنگ چین و تایوان امریکا و روسیه و استرالیا و کره جنوبی و شمالی و ژاپن و اندونزی و چه بسا نیوزیلند و مالزی هم وارد جنگ شوند
  • حسن IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    0 0
    مستر آدامووووس!!!!!!یا خدا
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    2 0
    تایوان هرگز رنگ جنگنده های آمریکایی رو نمیبینه چون خود آمریکا تحویلشان نمیدهد یعنی جراتش رو ندارد چون میداند این اقدام یعنی شروع جنگ با چین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس