اوج گیری خشونت‌های جنسیتی در اروپا

همزمان با بازگشت تدریجی زندگی به حالت عادی در اروپا بعد از محدودیت های کرونایی، روند خشونت علیه زنان بار دیگر اوج گرفته است.

به گزارش مشرق، زندگی در اروپا در حالی به حالت عادی باز می‌گردد که خشونت مرگبار علیه زنان بار دیگر در این قاره روند افزایشی به خود گرفته است؛ دلیل این امر این است که سوء استفاده کنندگان، فرصت خشونت علیه زنان را در طول قرنطینه کرونا تجربه کرده اند.

به گزارش «فرانس ۲۴»، حال چهره‌های جدیدی در این قاره خبرساز شده اند مانند چاهینز؛ یک زن فرانسوی که توسط همسر سابقش زنده سوزانده شد و یا ۵ زنی که در بهار در طول ۳ هفته در سوئد کشته شدند.

در معدود کشورهای اروپایی که آمار رسمی ۲۰۲۱ برای آنها در دسترس است، ارقام غیرقابل انکار است؛ به عنوان مثال، در اسپانیا از زمان پایان وضعیت فوق العاده کرونایی در ماه می، هر ۳ روز یک زن کشته می‌شود، در حالی که پیش از پایان وضعیت فوق العاده کرونایی به طور متوسط یک زن در هر هفته کشته می‌شد.

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی یک سازمان غیر دولتی، در بلژیک ۱۳ زن از پایان ماه آوریل تاکنون کشته شده اند و این در حالی است که در کل سال ۲۰۲۰ میلادی ۲۴ زن در این کشور کشته شده اند.

در فرانسه ۵۶ زن در طول سال جاری کشته شده اند که این رقم برای مدت مشابه سال پیش ۴۶ نفر بوده است.

«ویکتوریا روسل»، سرپرست گروه ویژه دولت اسپانیا در برابر خشونت جنسیتی می گوید «با دستیابی زنان به آزادی بیشتر، متجاوزان احساس می‌کنند کنترل خود را از دست داده اند و با خشونت شدیدتر، نسبت به این موضوع واکنش نشان می‌دهند.»

وی در ادامه گفت «در مورد روند فزاینده‌ای که در ماه‌های اخیر شاهد آن بودیم، ما می بینیم که چگونه کاهش محدودیت‌های همه گیری ویروس کرونا خشونت علیه زنان را آشکار کرده است.»

در سال ۲۰۰۴ اسپانیا اولین کشور در اروپا بود که قانونی را تصویب کرد که به طور خاص خشونت خانگی را سرکوب می‌کرد و جنسیت قربانی را عامل تشدیدکننده موارد تجاوز می‌دانست؛ با افزایش اخیر خشونت‌های مرگبار در اسپانیا، «پدرو سانچز»، نخست وزیر این کشور بار دیگر تمایل خود را برای پایان دادن به موضوعی، که او آن را «آفت زن ستیزی» توصیف کرده، یکبار برای همیشه اعلام کرده است

در سراسر اروپا قرنطینه‌ها تشخیص موارد خشونت خانگی را دشوار کرده است. قربانیان که مجبور بودند در خانه با متجاوزان خود بمانند، موقعیت کمی را برای دریافت کمک داشته اند.

آمارهای وزارت برابری اسپانیا نشان می‌دهد که در طول ۳ ماه قرنطینه این کشور در آغاز همه گیری، درخواست‌ها برای کمک ۵۸ درصد در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است. همچنین درخواست‌های آنلاین قربانیان در این مدت ۴۵۸ درصد افزایش را تجربه کرده است.

این امر نشان می‌دهد که چگونه زنان حتی قادر به تماس تلفنی از خانه‌های خود برای درخواست کمک نبوده اند.

همین موضوع در ایتالیا و آلمان نیز صادق بود؛ در انگلیس یک سازمان غیر دولتی عنوان کرده که تماس‌ها برای درخواست کمک در رابطه با خشونت خانگی علیه زنان بین بهار ۲۰۲۰ تا فوریه ۲۰۲۱ تقریباً ۲ برابر شده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    0 0
    «ویکتوریا روسل»، سرپرست گروه ویژه دولت اسپانیا در برابر خشونت جنسیتی می گوید «با دستیابی زنان به آزادی بیشتر، متجاوزان احساس می‌کنند کنترل خود را از دست داده اند و با خشونت شدیدتر، نسبت به این موضوع واکنش نشان می‌دهند.» ترجمه حرفهایش این است که قبول دارد نتیجه بی بندو باری و لباسهای برهنه و محرک چیزی جز افزایش آمار تجاوز نیست. اما حاضر نیست بپذیرد خود زنان مقصر اصلی هستند و با این لباسها پیام تحریک آمیز برای مردان ارسال می کنند.
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    0 0
    ببین زنها چه بلایی سر شوهرها و دوست پسراشون آوردن که طرف روانی شده همچین کارهایی کرده!!!! ( هروقت زنه مرده رو میکشه همینو میگن، گفتم شاید الان هم خانمها با این نتیجه گیری موافق باشن !!! )

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس