کد خبر 1286227
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
انفجار قندهار

کارشناس مسائل سیاسی و دبیرکل حزب ملت افغانستان چرایی افزایش حملات به شیعیان پس از تسلط طالبان بر افغانستان را بررسی کرد.

به گزارش مشرق، «جعفر مهدوی» دبیرکل حزب ملت افغانستان با اشاره به افزایش حملات علیه شیعیان پس از تسلط طالبان بر این کشور گفت که «طراحان خارجی داعش» از این حملات چندین هدف را دنبال می‌کنند.

وی در تشریح چرایی افزایش این حملات افزود که طراحان خارجی از این طریق تلاش دارند طالبان را در تامین امنیت مردم ناتوان نشان دهد و از این طریق بر آنها فشار آورد تا توافقنامه جدیدی را برای همکاری‌های امنیتی بپذیرد.

مهدوی افزود که طراحان داعش همچنین تلاش می‌کنند که با افزایش حملات، شیعیان را برای واکنش نظامی و کلید خوردن پروژه سوریه‌سازی افغانستان تحریک کنند.

دبیرکل حزب ملت افغانستان گفت که تشدید حملات به شیعیان همچنین هشدار به برخی قدرت‌ها برای اجتناب از ورود به افغانستان است.

عصر روز گذشته دستکم وقوع دو انفجار در «امام بارگاه فاطمیه» مسجد جامع شیعیان قندهار در حوزه اول امنیتی این شهر  62  شهید و بیش از 60 زخمی برجا گذاشت.

این انفجارها را گروه تروریستی داعش به عهده گرفت.

«سعید خوستی» سخنگوی وزارت کشور طالبان در واکنش به این انفجارها اظهار داشت: «در انفجار امروز در مسجد «امام بارگاه» شیعیان در قندهار تعدادی از هموطنان ما کشته و زخمی شده‌اند».

وی گفته بود که عاملان این جنایات به سزایشان خواهند رسید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یک افغانستانی IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    2 5
    جعفر مهدوی یکی از سیاستمداران هزاره هست که جدیدا دیدار های زیادی با طالبان دارد و در تلاش هست تا یک پست و مقامی در دولت طالبان بدست بیاورد.این صحبت ها از طرف طالبان به این شخص دیکته شده است. در ضمن طوری این جناب میگوید که بعد از روی کار آمدن طالبان حملات افزایش یافته انگار که قبل از طالبان قتل عام و سربریدن شیعیان توسط همین گروه ها از جمله گروه حقانی انجام نمی گرفت. حنگ شیعه و سنی دروغ هست.طالبان نماینده اهل سنت نیست. تعداد زیادی از سنی ها در افغانستان بر علیه طالبان حاضرند که سلاح بردارند.
  • علی رضا IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    1 1
    طالبان پیدا و پنهان نوکر وهابیت است!
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    2 2
    حداقل براي ماله كشيدن بر جنايات طالبان حق مزدوري خود را بگيريد! فقط وقتي از خواب غفلت بيدار مي شويد كه جنايتكاران طالب بعد از نسل كشي شيعيان و ايراني تباران تاجيك پشت مرزهاي شرقي ما خيمه زده باشند.
  • سینا IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    4 0
    من سوالم اینه چرا در مقابل گفتن نام عامل اصلی تمام جنایت یک دهه اخیر خاورمیانه رودربایستی داریم؟ چه کسی باعث بدبختی مردم مصر شد؟بدبختی مردم لیبی؟ بدبختی مردم تونس؟ جنایات فجیع در سوریه و عراق؟ کسی جز تفکر پست اخوان المنافقین و اردوغان جانی این ناصبی پلید؟ اون هم با پول قطر؟ این صدام زمان ما که دستش الان به خون مردم افغانستان هم سرخ شد. ما فقط از چندتا کفتار معروف اسم می‌بریم یعنی: آمریکا، اسراییل پلید و سعودی خبیث و نمی‌دانم آگاهانه و یا ناآگاهانه رد دست پلیدترین موجود روزگار ما یعنی اردوغان ناصبی رو در شکل‌گیری جنایت‌ها نادیده می‌گیریم. بله جایی که گرگ جنایت را شروع می‌کند کفتارها جمع می‌شوند اما نباید اشتباه کنیم و تنها کفتارها را ببینیم، عامل آغاز تمام جنایت‌ها در عالم اسلام بی تردید این سفاک سفاح است و آن لاشخورها به دنبال این جانی حرکت می‌کنند. پس تا این ناصبی خبیث بخواهد با پول قطر جولان دهد، مسلمین روی آرامش نخواهند دید، دیروز مصر و سوریه امروز افغانستان و فردا قره‌باغ ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس