آمریکا: امسال بیش از ۵۹۰ میلیون دلار باج به هکرها پرداخت شده است

یک گزارش جدید وزارت خزانه داری آمریکا نشان داد که در شش ماه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی قربانیان حملات باج‌افزار مجبور به پرداخت ۵۹۰ میلیون دلار باج به هکرها شده‌اند.

به گزارش مشرق، یافته‌های اعلام شده بخشی از گزارش شبکه جرایم مالی وزارت خزانه داری آمریکا است که نشان می‌دهد بر اساس گزارش‌های ثبت شده از فعالیت‌های مشکوک سایبری در نیمه نخست سال ۲۰۲۱، باج‌افزار یک تهدید در حال رشد برای بخشهای مالی، کسب و کار و جامعه آمریکا است.

به گزارش تارنمای هیل، بر اساس این گزارش در شش ماه نخست سال جاری میلادی، ۴۵۰ مورد پرداخت باج از سوی قربانیان به هکرها گزارش شده  و نرخ فعالیت‌های مشکوک سایبری در این دوره در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

در همین حال باج پرداخت شده نیز در مقایسه با سال گذشته بسیار افزایش داشته است. در کل سال ۲۰۲۰ قربانیان باج‌افزار ۴۱۶ میلیون دلار پرداخت کرده‌اند.

والی آدیمو معاون وزیر خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد عاملان باج‌افزار جنایتکارانی هستند که به دلیل شکاف در رژیم‌های پیروی از قانون در زنجیره ارزهای مجازی جهانی فعال می‌شوند.

این گزارش نشان داد که استفاده از رمزارز بیت کوین متداول‌ترین روش پرداخت مطالبات یک باج‌افزار است و این امر نگرانی مقامات آمریکایی در مورد روش پرداخت باج‌افزارها را افزایش داده است.

 به گزارش مشرق، پیش از این جو بایدن رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد مشاوران ارشد امنیت ملی این کشور از مقامات بلند پایه ۳۰ کشور برای شرکت در جلسه مبارزه با باج‌افزارها و خطر روز افزون جرایم سایبری دعوت خواهند کرد.

پس از وقوع چندین حمله سایبری در آمریکا در سال جاری که منجر به اختلالاتی در در شبکه غذا و نیروی این کشور شد، دولت بایدن رسیدگی و پاسخ به این حملات را به بالاترین سطح دولت آمریکا محول کرد.

شرکت تولید کننده گوشت آمریکا به نام "جی بی‌اس" مجبور شد ۱۱ میلیون دلار به هکرهایی که با باج‌افزار به سیستم‌های آن حمله کرده بودند پول پرداخت کند. آمریکا هکرهای مستقر در روسیه را به انجام این حمله متهم کرده بود.

همچنین شرکت خط لوله به نام "کلونیال پایپ لاین" مجبور شد به هکرها ۵ میلیون دلار باج پرداخت کند تا حملات به سیستم‌های خود را متوقف کند.

این دو شرکت آمریکایی باج خواسته شده را به شکل رمز ارز بیت کویین پرداخت کردند.

نرم‌افزار باج‌افزار با رمزگذاری داده‌های قربانیان کار می‌کند. به طور معمول هکرها در ازای دریافت صدها هزار یا حتی میلیون‌ها دلار باج، یک کلید برای باز کردن سیستم هک شده در اختیار قربانی قرار می‌دهند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس