برنامه‌ریزی برای تامین ۱۰ هزار مگاوات برق کشور از سلول‌های خورشیدی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: افزایش تولید ۳۵ هزار مگاوات برق برای کشور طی ۴ سال آینده برنامه‌ریزی شده که تامین ۱۰ هزار مگاوات آن از سلول‌های خورشیدی است.

به گزارش مشرق، سید«رضا فاطمی‌امین» شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از ۲ طرح صنعتی خمین افزود: سوگیری جهانی در تامین انرژی سال‌های اخیر به‌دلیل ارزش بالای گاز و فرآورده نفتی و جبران بخشی از کمبود انرژی الکتریکی و حراست از محیط زیست از طریق سلول‌های خورشیدی است.

وی گفت: واحد تولید پنل‌های خورشیدی در خمین ظرفیت تولید بیش از یک‌هزار مگاوات در سال را دارد.

وزیر صنعت و معدن و تجارت بیان کرد: این واحد در زمینی به وسعت ۳۱ هکتار مستقر شده که در راستای فعالیتش به ۱۰۰ هکتار دیگر زمین نیاز دارد و با حمایت دولت تا یک ماه آتی مجوز شهرک خصوصی به آن داده می‌شود.

فاطمی‌ امین افزود: واحد تولید پنل‌های خورشیدی خمین از کانون‌های بزرگ مقیاس و خوب کشور و استان مرکزی در تولید انرژی الکتریکی است و زنجیره کاملی از بخش‌های تولید پنل‌های خورشیدی در آن برنامه‌ریزی شده است‌.

وی در ادامه با اشاره به بازدید از واحد پتروشیمی خمین گفت: شکل نگرفتن صنایع پایین دستی حوزه پتروشیمی موجب می‌شود که محصولات این صنعت نیمه‌خام صادر شود.

وزیر صنعت،  معدن و تجارت گفت: پلی پروپیلن محصول ارزشمند پتروشیمی است و سالانه ۹۰۰ هزار تن از این محصول در کشور تولید می‌شود که با نیاز بازار داخلی همخوانی دارد.

فاطمی‌امین بیان کرد: این واحد تولیدی سبب ایجاد ارزش افزوده و اشتغال می‌شود.

وزیر صمت در سفر یک‌روزه به جنوب استان مرکزی روز جمعه ضمن شرکت در آئین اختتامیه نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه محلات، با حضور در شهرستان‌های دلیجان و خمین از چندین طرح صنعتی از جمله خودروسازی سایپای خمین و ظرفیت‌های پرورش گل و گیاه بازدید کرد.

عملیات اجرایی پتروشیمی خمین سال ۹۶ و واحد تولید سلول‌های خورشیدی خمین نیز در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در سال ۹۷ کلید خورد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    1 2
    دوست عزیز ظرفیت تولید کشور تا الان ۲۵۹ مگاوات پنل در سال بوده این کارخانه ها چقدر تونستند پنل بفروشن؟؟؟
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    0 2
    ۱۰ هزار مگاوات؟! مال این حرفا نیستین
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    3 0
    وقتی کویر بین تهران قم. یا قم کاشان. یا....دارید چرا زمین های کشاورزی و دیم را برای ساخت نیروگاه برق خورشیدی تعیین میکنید ؟ باید از زمینی برای ساخت نیروگاه برق خورشیدی بهره برد که مصرف کشاورزی نداشته باشد. وگرنه در اینده همین چند کیلو حبوبات هم نخواهیم داشت و باید برق بفروشیم تا حبوبات وارد کنیم. کلی از زمین های کشاورزی را که ویلا کرده ایم و از محصول خبری نیست الباقی زمین های کشاورزی را هم به کارخانه و نیروگاه تبدیل نکنید.
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    2 0
    وزارت نیرو برنامه ریزی کرد و لامپ های برق پر مصرف را جمع اوری کرد ولی کولرهای گازی های پر مصرف را فراموش کرده اند. باید برای جلوگیری از نصب کولر گازی در محل هایی که هوای شرجی ندارد فِکری کرد. وگرنه هرچه نیروگاه بسازید بازهم مشکل داریم
  • علی انصاری مقدم IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    1 0
    سلام ایده های خوبی هست هم در بخش برق وهم آب ولی مسولین فقط جاهایی را که پارتی دارند مد نظر دارند منطقه ما هم ظرفیت ،سلولها خورشیدی را دارد وهم نیروگاهها بادی را دارد که وظیفه بادشکن وکنترل فرسایش خاک را انجام می دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس