ائتلاف فتح: آمریکا در پشت پرده بازگرداندن داعش به دیالی عراق است

«عدی الخدران» یکی از سران ائتلاف الفتح می گوید که آمریکا هسته های داعش را به نوار ملتهب شرق عراق در استان های دیالی و صلاح الدین بازگردانده است.

به گزارش مشرق، الخدران در گفت و گو با رسانه های عراقی تصریح کرده است «نوار مرزی اداری بین دو استان دیالی و صلاح الدین همچنان تهدید امنیتی شدیدی در سایه حضور فعال و آشکار هسته های تروریستی داعش در روستاها و مناطق همجوار صلاح الدین و دیالی مانند المطیبیجة وجود دارد.

وی افزود: حمایت آمریکا در پشت پرده بازگشت هسته های داعش به این مناطق و واشنگتن خواهان آشوب سازی در بخش های مختلف عراق است زیرا به دستورکارهای بعد از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور کمک می کند.

الخدران ادامه داد: آمریکا ثبات در عراق را نمی خواهد و از هیچ ابزاری برای ایجاد بحران نمی گذرد.

پیش تر در اوایل مردادماه ۱۴۰۰ در جریان دفع حمله تروریست های داعش به مراکز ایست و بازرسی در «نفط خانه» (شمال شرق دیالی)، نزدیک مرزهای ایران و عراق به دست الحشد الشعبی، «قاسم الکریطی» یکی از فرماندهان الحشد الشعبی خبر داد، دوربین های حرارتی فیلم هایی ضبط کرده اند که نشان می دهد بالگردهای آمریکایی عناصر تروریستی داعش را در استان صلاح الدین و مرز دیالی پیاده کرده اند.

این در حالی است که بهانه آمریکا برای ادامه حضور در عراق مبارزه با داعش است.

الکریطی گفت: آمریکا هیچ جدیتی در مبارزه با داعش ندارد. آمریکا نه تنها با داعش مبارزه نمی کند بلکه از تروریست ها حمایت می کند؛ این واقعیت را دوربین های حرارتی در استان صلاح الدین ثبت کرده اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس