اردوغان: گروه‌های تروریستی در سوریه از حمایت آمریکا برخوردارند

رییس جمهور ترکیه روز جمعه گفت که گروه‌های تروریستی در سوریه از حمایت آمریکا برخوردارند.

به گزارش مشرق از خبرگزاری آناتولی ترکیه، رجب طیب اردوغان افزود: در سوریه با حمایت نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا، حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) و نیروهای کُرد تقویت می شوند.

رییس جمهور ترکیه اضافه کرد: در مرحله آتی، مبارزه ما با آن ها به صورت کاملا متفاوت ادامه خواهد داشت. ما با سازمان های تروریستی مورد حمایت آمریکا و نیروهای نظام سوریه مبارزه خواهیم کرد و در این مورد مصمم هستیم.

پیش تر مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه گفته بود که واشنگتن  سلاح در اختیار گروه های مسلح کُرد قرار می‌دهد.

وزیر خارجه ترکیه گفته بود که آنچه را که لازم است ما در سوریه انجام می‌دهیم.

"رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه روز دوشنبه آمادگی خود را برای مهار تهدیدها علیه نیروهای ترکیه در شمال سوریه را اعلام کرد.

اخیرا وزارت کشور ترکیه اعلام کرد که در حمله به یک خودروی زرهی نظامیان (متجاوز) این کشور در شمال حلب سوریه یک نظامی ترک کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند. طبق این بیانیه، نیروهای کُرد دموکراتیک سوریه با موشک هدایت شونده، خودروی زرهی (نظامیان متجاوزان) ترکیه را در حد فاصل شهر "مارع" و "اعزاز" در شمال حلب هدف قرار دادند.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به این سو در ۲ عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف و به اشغال خود درآورده است.

آنکارا در ۲۵ مهرماه ۹۸ نیز برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه و الحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد سوریه پنج روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • US ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    3 1
    بیخیال بابا همشون در خیابانهای استانبول عکس سلفی دارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس