جنبش النجباء: نقش نماینده ویژه سازمان ملل در عراق مشکوک است

فراس الیاسر عضو دفتر سیاسی جنبش النجباء عراق در توییتی از نقش مبهم و مشکوک جنین پلاسخارت نماینده ویژه سازمان ملل در عراق گفت.

به گزارش مشرق، در توییت الیاسر آمده است که خبرهای رسیده از ورود برت مک گورک (نماینده امنیت ملی آمریکا در امور غرب آسیا و شمال آفریقا) به عراق حساسیت ها را درباره آنچه در تاریکخانه ها در حال انجام است بر می انگیزد. ما نگران دخالت آمریکا در تحقق کامل بازی با نتایج انتخابات پارلمانی هستیم.

به گفته عضو جنبش النجباء، این دخالت آمریکا می تواند بر ثبات داخلی عراق اثر منفی بگذارد.

الیاسر درباره نقش مداخله گرانه نماینده سازمان ملل در عراق نیز هشدار داد و نوشت: بخصوص اینکه پلاسخارت و نقش او در عراق ابهام آمیز است.

او از کمیسیون عالی انتخابات عراق خواسته است تسلیم فشارها نشود و راه فتنه در عراق را سد کند.

پیشتر و پس از بازشماری دستی بخشی از آرای انتخابات پارلمانی عراق و تغییراتی در تعداد نمایندگان راه یافته به پارلمان، قرار بود بخشی دیگر از صندوق های باقیمانده شمارش شوند، که برخی ناظران خبر دادند نماینده سازمان ملل مانع شمارش دستی آرا شده است.

حسین مونس نماینده جنبش حقوق اعلام کرد که ناظران او را از به مدت یک ساعت از محل شمارش آرا (سرباز گمنام بغداد) اخراج شده اند.

ویدیوهایی نیز در شبکه های اجتماعی عراقی و جریان های معترض به نتایج انتخابات منتشر شد که گفته می شود نشان دهنده ممانعت نمایندگی سازمان ملل از ورود نمایندگان برخی جریان های سیاسی معترض و همزمان، اجازه ورود به فرستادگان برخی جریان های سیاسی دیگر بود.

به گفته معترضان، جنین پلاسخارت نماینده ویژه سازمان ملل در عراق با شمارش دستی ۳ هزار و ۱۵۸ صندوق باقیمانده مخالفت کرده و خواستار شمارش الکترونیکی آرا شده است.

سمیر عبید نویسنده و تحلیل گر سیاسی عراقی در توییتی نوشت: «خانم پلاسخارت با چه حقی دو جنایت را درباره عراقی ها مرتکب شدی؟ اول، زمانی که وزیر دفاع هلند بودی و جنگنده های هلندی دهها غیر نظامی عراقی را کشتند، آن حادثه را انکار کردی و بلافاصله بعد از آن از وزارت دفاع کنار گذاشته شدی؛ دوم، سکوت اکنون (در کسوت نماینده سازمان ملل) درباره تقلب در انتخابات.»

کمیسیون عالی انتخابات عراق نیز می گوید: تنها ۱۴۰ صندوق از مجموع حدود ۳ هزار و ۶۰۰ صندوق را که هنوز نتایج آن از طریق ماهواره دریافت نشده، شمارش دستی و نتیجه را در طول یک هفته اعلام  خواهد کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • CA ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    0 0
    فرماندار جدید عراقه این؟
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    0 0
    سفارت آمریکا را بگیرید تموم. هی حرف می زنید. همه فتنه ها از جاسوسخانه آمریکاست. ریشه رو قطع کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس