کد خبر 1285582
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵
ارتش لبنان: با هیچ فرد مسلحی مماشات نخواهیم کرد

ارتش لبنان در واکنش به درگیری‌های مسلحانه در بیروت، اعلام کرد با هیچ فرد مسلحی مماشات نخواهد شد و نیروهای ارتش در همه جا مستقر می‌شوند.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، ارتش لبنان در بیانیه‌ای در واکنش به درگیری‌های مسلحانه در بیروت، اعلام کرد: «برخی از مناطق را برای یافتن افرادی که تیراندازی کردند، تفتیش کردیم و تاکنون ۹ نفر از دو طرف ازجمله یک سوری را بازداشت کرده‌ایم.»

این در حالی است که یک منبع بلندپایه در ارتش لبنان به المیادین اعلام کرده است که تعداد افراد تحت بازداشت ارتش ۸ نفر بوده و یکی از آن‌ها به آماده سازی برای اجرای اتفاقات امروز در منطقه الطیونه اعتراف کرده است.

در ادامه بیانیه ارتش لبنان آمده است: «با افرادی از دو طرف برای مهار اوضاع و جلوگیری از وقوع فتنه در تماس هستیم.»

در بیانیه ارتش لبنان همچنین آمده است: «با هیچ فرد مسلح مماشات نخواهیم کرد و نیروهایمان برای جلوگیری از درگیری‌های مجدد در همه جا مستقر می‌شوند.»

بازداشت گروهی وابسته به حزب القوات اللبنانیه توسط ارتش لبنان

شبکه تلویزیونی المنار به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که ارتش لبنان گروهی وابسته به حزب القوات اللبنانیه را در منطقه "جبل" بازداشت کرده است.

این گروه همراه با مهمات و تجهیزات خود به دستور رهبران خود مبنی بر آماده باش کامل، در این منطقه مستقر شده بودند.

نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان در مصاحبه با روزنامه النهار این کشور بعد از درگیری‌های مسلحانه امروز (پنجشنبه) در بیروت و کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر، از مردم این کشور عذرخواهی کرد.

میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان نیز در واکنش به درگیری‌های مسلحانه در بیروت تأکید کرد بازگشت به زبان سلاح غیرقابل قبول است و نمی‌توان اختلافات را در خیابان حل کرد.

ساعاتی پیش در پی تظاهرات مسالمت‌آمیز حامیان جنبش امل و حزب‌الله در مقابل دادگستری لبنان تک‌تیراندازهایی که در ساختمان‌های اطراف مستقر شده بودند به سوی مردم تیراندازی کردند که بر اثر آن تاکنون دست‌کم ۶ تن بر اثر اصابت گلوله به سر و قلب جان خود را از دست داده‌اند و بیش از ۳۰ تن دیگر نیز زخمی شده و به بیمارستان رفته‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس