کد خبر 1285425
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴
لبنان بیروت

منابع خبری از چندین کشته و زخمی در تیراندازی‌های اطراف کاخ دادگستری لبنان خبر دادند. در پی این حادثه نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان خواستار جلسه اضطراری شد.

به گزارش مشرق، منابع لبنانی گزارش دادند که به دنبال تیراندازی افراد ناشناس به سمت جمعیت مردمی که در حال حرکت به سمت ساختمان دادگستری بودند ارتش همچنان به استقرار گسترده نیروهای خود در منطقه «الطیونه» در نزدیکی این ساختمان ادامه می‌دهد.

استقرار ارتش در مناطق درگیری

در پی این حادثه، خودروهای زرهی ارتش در مناطق داخلی در دو منطقه الشیاح و عین الرمانه در بیروت مستقر شدند.

بیشتر بخوانید:

شهادت زن لبنانی در تیراندازی امروز بیروت

منابع خبری گزارش دادند که در پی استقرار نیروهای ارتش در مناطق درگیری در بیروت، آرامش به این منطقه بازگشته است.

منابع خبری گزارش دادند که آرامش در منطقه درگیری در "الطیونه" برقرار است و ارتش به خبرنگاران اجازه رفت و آمد در این منطقه را داده است.

تلاش ارتش برای ورود به ساختمان محل استقرار تیراندازان مسلح

بر اساس این گزارش، ارتش لبنان تلاش دارد وارد ساختمانی شود که تک‌تیراندازها در آن حضور دارند و از آنجا اقدام به تیراندازی می‌کنند.

منابع خبری منطقه گزارش دادند که  درهای داخلی و خارجی این ساختمان قفل است و ارتش با احتیاط پیشروی می‌کند.

ارتش لبنان پشت درهای ساختمان تک‌تیراندازان، خود را برای ورود به این ساختمان آماده می‌کند. شبکه المیادین لبنان گزارش داد که نیروهای ارتش منتظرند تا همه اقدامات لازم تکمیل شده و بعد از آن وارد این ساختمان شوند.

منابع خبری گزارش دادند که در جریان این تیراندازی چندین نفر کشته و زخمی شدند. البته ممکن است آمار کشته و زخمی‌های این حادثه بیشتر باشد.

۶کشته و بیش از ۳۳ زخمی

شبکه خبری الجزیره قطر گزارش داد که در جریان این تیراندازی در دو منطقه الشیاح و عین الرمانه در بیروت، دست کم ۶ نفر کشته و ۳۳ نفر زخمی شدند.

صلیب سرخ لبنان نیز شمار حمله مسلحانه در بیروت را شش کشته و بیش از ۳۰ زخمی اعلام کرد.

صلیب سرخ لبنان همچنین اعلام کرد که چهار تیم پزشکی برای درمان مصدومین و انتقال آنها به بیمارستان به منطقه الطیونه رفته‌اند.

بر این اساس اقدامات ارتش برای دستگیری افرادی که به سمت مردم تیراندازی می‌کردند همچنان ادامه دارد و گزارش‌ها نشان می‌دهد که یک تک تیرانداز مسئول این حوادث بوده است.

شناسایی هویت ۱۰ تن از عاملان درگیری مسلحانه

شبکه المنار لبنان نیز بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده، گزارش داد که هویت ۱۰ تن از افراد تحریک‌کننده و مشارکت‌کننده در کمین منطقه «الطیونه» نزد دستگاه‌های امنیتی لبنان تقریبا مشخص شده است.

در همین حال لبنانی‌ها که پلاکاردهایی با شعارهای ضد آمریکایی در دست داشتند وارد کاخ دادگستری شده و تصمیمات غیر قانونی «طارق بیطار» بازپرس قضایی پرونده انفجار بندر بیروت را محکوم می‌کنند.

در پی این حادثه، «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان از همه خواست آرامش خود را حفظ کرده و به هر دلیلی وارد فتنه نشوند.

وی همچنین به ارتباطات خود با «ژوزف عون» فرمانده ارتش در خصوص اطلاع از اقداماتی که ارتش برای برقراری ثبات در منطقه الطیونه و دستگیری عاملان جنایتی که با تلفات همراه بوده ادامه می‌دهد. ارتباط وی با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در این خصوص نیز ادامه دارد.

نخست وزیر لبنان همچنین با «بسام مولوی» وزیر کشور و «موریس سلیم» وزیر دفاع در زمینه آخرین وضعیت منطقه الطیونه در ارتباط بوده و خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت مرکزی درباره این وضعیت شد.

گفت‌وگوی تلفنی میشل عون با میقاتی برای پیگیری حادثه

«میشل عون» رئیس جمهوری لبنان نیز در تماس با نخست وزیر، وزیر کشور، وزیر دفاع و فرمانده ارتش بوده و اوضاع امنیتی منطقه الطیونه را پیگیری می‌کند.

هنوز مشخص نیست که چه کسانی به سمت تجمع کنندگان تیراندازی کرده‌اند. ارتش لبنان در بیانیه‌ای وقوع این تیراندازی را تأیید کرده و گفته است که شناسایی هویت عاملان حمله در دست بررسی است.

شبکه المیادین در این باره به نقل از تظاهرات کنندگان گزارش داد: «در حالی که به طور مسالمت‌آمیز تجمع کرده بودیم، به یکباره با تیراندازی مواجه شدیم.» تیراندازی از بالای ساختمان‌های اطراف رخ داد. همزمان با تیراندازی‌ها، صدای انفجار نیز در نزدیکی کاخ دادگستری شنیده شده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس