کد خبر 1285370
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
کدام دانشجویان ۱۵ آبان مجاز به ورود به دانشگاه نیستند

معاون دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به نحوه آموزش دانشجویان از ۱۵ آبان و شرط حضور دانشجویان، آخرین وضعیت واکسیناسیون در این دانشگاه را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، سعید حبیبا، معاون دانشجویی دانشگاه تهران، درباره حضوری شدن آموزش از آبان ماه توضیح داد و گفت: پیش شرط ورود دانشجویان به دانشگاه تهران و خوابگاه‌ها، تزریق دو دوز واکسن است.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه بسیاری از دانشجویان در اواخر شهریور واکسن تزریق کرده اند، اظهار داشت: با احتساب بازه زمانی ۳ ماهه، دوز دوم واکسن این دانشجویان در آذرماه باید تزریق شود.

بیشتر بخوانید:

ستاد اجرایی بازگشایی کامل دانشگاه‌ها تشکیل شد

وی ادامه داد: با توجه به اظهارات وزیر علوم، نقطه عطف آموزش حضوری در دانشگاه تهران آبان ماه است اما در حال بررسی هستیم که ببینیم چه تعداد از دانشجویان دو دز واکسن را دریافت کرده اند.

حبیبا با بیان این مطلب که بسیاری از دانشجویان دانشگاه تهران به خاطر نوع واکسن آسترازنکا که تزریق کرده اند، گفت: بنابراین با توجه به این موضوع، نمی‌توانیم پذیرای این دسته از دانشجویان در دانشگاه و در خوابگاه‌ها که به صورت اشتراکی هستند و خطر ابتلاء در این محیط افزایش می‌یابد، باشیم.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران تصریح کرد: متأسفانه یکی از معماهای ما در حال حاضر همین است که نمی‌دانیم چه تعداد از دانشجویان دانشگاه تهران، واکسن آسترازنکا زده اند چرا که دانشجویان ساکن در شهرستان‌ها در شهرهای خودشان واکسن تزریق کرده اند؛ در همین راستا در حال نامه نگاری با ستاد کرونا هستیم که آمار این دانشجویان را از آن‌ها استخراج کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر در ورود این دسته از دانشجویان سخت گیری نکنیم ولی حتماً در اسکان آنها در خوابگاه‌ها سخت گیری خواهیم داشت. در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در خوابگاه‌های دانشگاه ساکن هستند ولی مدیریت ۱۰-۱۲ هزار دانشجو در خوابگاه بسیار سخت‌تر است و پروتکل‌ها باید سخت گیرانه تر رعایت شود.

حبیبا افزود: در حال حاضر در هر اتاق خوابگاهی یک یا دو نفر ساکن هستند و حتی اگر آموزش دانشجویان حضوری شود، براساس پروتکل‌های ابلاغی در هر اتاق حداکثر ۴ نفر بیشتر نباید ساکن باشند؛ این در حالی است که پیش از این در هر اتاق ۵ یا ۶ نفر هم حضور داشته اند.

به گفته معاون دانشجویی دانشگاه تهران حدود ۱۰ هزار نفر از دانشجویان دز اول و دوم خود را در دانشگاه تزریق کرده اند و حدود ۱۱ هزار نفر از اساتید، کارکنان و خانواده‌هایشان در دانشگاه تهران واکسینه شده اند.

وی افزود: در حال حاضر تزریق دوم (واکسن سینوفارم) در دانشگاه تهران در حال انجام است و فکر می‌کنیم تا چند روز آینده تمام کسانی که دوز اول را در دانشگاه تزریق کرده اند، دوز دوم خود را دریافت کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    33 4
    هرکس واکسن زده دوباره گرفته حتی فوتم داشتید .فردا خوابگاهارو بازکنید فقط یه نفربمیره میدونین چه سروصدایی به خاطرکارای احمقانتون میشه ؟ عجله هیچ وقت خوب نیست
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    8 1
    دلیل باز نشدن دانشگاه ها و خوابگاه ها کرونا نیست . کرونا اتفاقا بهانه خوبی شده
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      4 2
      دقیقا کرونا بهانه است.
  • IR ۰۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    0 0
    میتونید این معمای به ظاهر سخت رو به جای نامه نگاری به جاهای دیگه از طریق خود دانشجو بررسی کنید با خود اظهاری و خب ارسال اسکن کارت واکسن به همین سادگی، مخاطبان شما دانشجو هستند و مسائل رو می‌فهمند احترام به شعور مخاطب مهمه
  • نمیگم IR ۰۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    1 0
    بابا دانشگاهارو باز نکنین باتغلب خوب بود دیگه درس میخوندیم
  • حمید IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    68 0
    من که آسترازنکا نزدم ولی می شه توضیح بدید که چرا می گید کسایی که آسترازنکا زدن، خطرناکن و دیگران را مبتلا می کنن؟
    • NL ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
      0 1
      آسترازنکا بهترین واکسن موجود در ایران هست که با گدایی از این و اون تهیه شده هر جا گیر اوردید از دستش ندید من فقط یه شب تب و لرز داشتم همین!
    • رضا IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
      0 0
      نه به خاطر تاثیرش نمی گن .برای فاصله بین دو دوز میگن که فک کنم ۳ ماهه باید باشه
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
      0 1
      بهترین واکسن برکته من حتی تب هم نکردم مثل واکسن کزاز فقط بازودرد
    • . IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
      1 0
      تنها واکسن ایران که فوتی داشته آسترازنکا بوده خارجی ها از خداشون هم باشه این آشغالای ژنتیکی رو به ما بفروشن
  • ف IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    7 0
    هر روز از باز شدن مدارس و دانشگاهها با حرف های تکراری خبر میزارین .... واقعا خودتون هم خسته نمیشین؟؟ به فکر سرگرم شدن مردم با مدل خبرها نباشین و نگران هم نباشین مردم به حد کافی مشغله فکری دارن... جمع کنید دیگه
  • محسن IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    1 0
    دقیقا پارسال همین موقع امار کشته ها همین بوده نمیدوتم چرا پارسال وضعیت قرمز بود ولی الان زرده . یجای کار می لنگه
  • زهرا IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    2 1
    من ک اصلا واکسن نزدم و تو این ۲ سال هم کرونا نگرفتم طبق صحبتی که داشتین که کلاسا مجازی هست و نت دادین انتخاب واحد مجازی کردم اگه قرار باشه یهویی و بی برنامه اعلام کنید حضوریه تاسف باره چون شاغلم و درس و میزارم کنار یکم برنامه ریزی هم خوب چیزیه اول فکر کنید و به توافق برسید بین خودتون بعد یه چیزی و مطرح اعلام کنید مردم که مسخره شماها نیستن
  • مهدیار IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    2 1
    مگه ما دانشجوها جونمون رو از سر راه آوردیم که چوب بی فکری و بی کفایتی های شمارو بخوریم؟؟!! گناه ما چیه که شدیم بازیچه سیاست های احمقانه و مذخرف شما؟؟!!
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    0 0
    سلام به مشگلات دانشجویان و خانواده‌ای محترم اونا و بورکراسی اضافی در مهمان شدن و انتقال پایان بدید دانشجو سال ۹۹شهر خودش دانشگاه بوده الان جای دیگه باید بره ظرفیت ببرید بالا و اینقدر مردم رو اذیت نکنید سربازی اینترنتم همینطور
  • کاربر گرامی IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    2 0
    سلام چقدر مزخرف و بی منطق کسانی که واکسن زدن از چی میترسن؟ اگر واکسن زدید که در مقابل کرونا ایمن بشید از چی می‌ترسید دیگه! خودشون هم نمیدونن دارن چکار میکنن ما که واکسن نمی‌زنیم باید از واکسن زده ها بترسیم چون نه دیگه ماسک میزنن نه چیزی و رعایت میکنن ما که از اولشم رعایت کردیم چیزیمونم نشده از شما باید ترسید که فکر می‌کنید واکسن بزنید چیزیتون نمیشه و با نادانی ماسک هاتونم در آوردید گذاشتید کنار.من که واکسن نمیزنم حتی اگر شده درسم و ادامه ندم.مدرکی که توی این کشور یک ذره ارزش نداره همون بهتر که درهای دانشگاه ها تخته بشه.فعلا که چند ساله مناصب و جایگاه های اجتماعی بین یک عده ی مشخص در گردش هست و ما هم اسیر شدیم این وسط فقط شهریه پرداخت میکنیم و هیچ اموزش و خدمتی هم دریافت نمی‌کنیم جالبه که تهدید هم میکنن واکسن نزنید راتون نمیدیم! ندید. اینقدرررر آدم بوده دو دوز واکسن زده کرونا گرفته فوت شده نمونه اش همین آقای عزت الله مهرآوران الحمدلله که خدا هست و امام دوازدهم هم به زودی تشریف فرما خواهند شد ان شاءالله
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    0 0
    برای اینکه دانشگاها حضوری بشه نه به حرف دانشجوها گوش میدن نه مردم پس زور الکی نزنین همون جور که از کنکوریای ۹۹با اون علم شنگه کنکور گرفتن بقیشم میشه فهمید که این دولت چقد برا حرف مردمی که دارن از گشنگی میمیرن گوش میده درضمن در پاسخ به دوستانی که فکر میکنن واکسنی که بعدش آدمو مریض کنه به درد نمیخوره میگم که اطلاع داشته باشن اتفاقا از نظر علمی چون واکسن ها ویروس های ضعیف یا کشده شده هستن بعد از تزریق یکمی علائم بیماری رو در فرد ایجاد میکنن که این نشون دهنده اینکه بدن داره دربرابر اون نوع از بیماری سلول های مخصوص خاطره رو میسازه تا وقتی دفعه بعد واقعا بیمار شیم بتون از بدن دفاع کنه حالا شمایی که میگی من برکت زدم هیچیم نشد احتمالش هست که سیستم ایمنی قوی ای داشته باشی یا اونی که میگه آستارا زینکا زدم مریض شدم یا سیستم ایمنی بدنش ضعیفه که خوب قطعا به نفعش شد که واکسنو زد یاهم به این خاطره که این واکسنه توش آب نیست و واقعا واکسنه,😄

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس