هشدار صنعاء به متجاوزان برای هدر رفتن فرصت‌های صلح

رییس شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی به مناسبت پنجاه و هشتمین سالروز انقلاب ۱۴ اکتبر این کشور، به متجاوزان نسبت به پیامدهای هدر رفتن فرصت‌های صلح هشدار داد.

به گزارش مشرق از المسیره، مهدی مشاط روز چهارشنبه به شدت در مورد خطر ادامه تجاوز و محاصره یمن و پیامدهای نادیده گرفتن درخواست‌های صادقانه برای صلح و هدر دادن فرصت‌های صلح هشدار داد.

وی گفت: صنعاء همیشه علاقمند به صلح بوده و خواهد بود و یکی از مهمترین عوامل صلح و امنیت در منطقه و دنیا، ثبات امنیت حمل و نقل دریایی در دریای سرخ است.

رییس شورای عالی سیاسی یمن افزود: از دشمنان در ائتلاف می‌خواهیم که به وعده‌های دروغین آمریکا و انگلیس اعتماد نکنند.

مشاط با تاکید بر اینکه دولت نجات ملی، نماینده قانونی و واقعی یمن است، بیان کرد: هر وجب از خاک کشور ما که اشغال باشد از لوث اشغالگران آزاد خواهد شد.

وی اظهار داشت: ما امروز در خط مقدم مقابله با تروریسم القاعده و گروه تروریستی داعش برای دفاع از امنیت مردم ما و همه دنیا قرار داریم.

این مقام یمنی از متجاوزان خواست که برای پایان دادن به تجاوز، محاصره و اشغالگری و از بین بردن پیامدهای این جنگ ظالمانه ابتکاری صادقانه و عملی داشته باشند و به حاکمیت و استقلال یمن و امنیت و ثبات آن احترام بگذارند.

رییس شورای عالی سیاسی یمن اضافه کرد: ما آمادگی کامل خود برای صلح فراگیر و دائمی و ورود به تعهدات متقابل برای از بین بردن نگرانی‌ها و تقویت منافع مشروع دو طرف تاکید می‌کنیم.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در یک قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس