ظریف

محمد علی شعبانی گاندوی انگلیسی درآخرین یادداشت خود نوشته است که ظریف برای دولت های خارجی پیغام فرستاده است! مخاطب پیام ظریف چه کسی است؟

سرویس سیاست مشرق- قبل از آنکه وزیر امور خارجه وارد اتاق مخصوص مذاکرات شود؛ نماینده فرانسه به‌سرعت خود را به ظریف رسانده و می‌گوید: آقای وزیر این بار همه‌چیز را تمام می‌کنیم و شما با دست‌پر به کشورتان بازمی‌گردید! همین چند کلمه کافی است تا ظریف با خیال راحت و دلی قرص وارد سالن برگزاری اجلاس شده و بدون تعلل بگوید: ما به دنبال راه‌حل‌های صلح‌آمیز هستیم؛ شاید این بار فرصت آخر برای دیدار باشد، پرونده ما را اگر به شورای امنیت بفرستید، نتیجه‌اش بهتر از کره شمالی نمی‌شود.

اروپایی‌ها درخواست اولیه ظریف را پذیرفته و آماده امضای تفاهم می‌شوند؛ اما جان ساورز مدیر اداره اطلاعات مخفی بریتانیا (MI۶) که در پشت سر وزیر خارجه انگلیس نشسته در گوش فیلیپ هموند مکالمه کوتاهی کرده و پس‌ازآن انگلیس‌ها درخواست تنفس می‌دهند، پس از بازگشت دوباره به سالن سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان به صورت هماهنگ پیشنهاد قبلی ایران را رد کرده و طرح جدیدی را مطرح می‌کنند! [۱] فردای آن روز حسن روحانی در جلسه هیئت دولت با لحنی آرام اعلام می‌کند که اروپا ۶۰ روز فرصت دارد برنامه جدیدی برای غنی‌سازی ایران ارائه دهد، این جمله به این معنا بود که تیم مذاکره‌کننده دولت با فشار انگلیسی‌ها از برنامه و اهداف اصلی خود دور و تسلیم خواسته غربی‌ها شده است. ظریف بعدها اعتراف می‌کند که قبل از امضاء برجام بارها  خطوط قرمز رهبر انقلاب را رد کرده است! البته عراقچی معاون وزیر خارجه؛ گفته‌های رئیس خود را محکم‌کاری کرده و ادعا می‌کند اگر از خطوط قرمز رد نمی‌شدیم غربی‌ها حاضر به توافق با ایران نبودند. این ماجرا بعدها خسارات سنگین به کشور زد.

رمزگشایی از پیغام رازآلود ظریف/ وکیل مدافع آمریکایی‌ها در تهران برای چه کسی پیام می‌فرستد؟

جان ساورز سرجاسوس انگلیسی در مذاکرات پاریس

باند نیویورکی‌ها پیغام فرستاد!

یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید: «آب راکد مانده همیشه چاله را پیدا می‌کند»، این اصطلاح جالب درباره ظریف و رفقایش به شکل عجیبی صادق است! درست از روزی که سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرده است که انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجه اروپا قرار است به تهران سفر کند، به‌یک‌باره باند نیویورکی‌ها فعال‌شده و برای طرف غربی پالس‌های جالب‌توجه ارسال می‌کند. ظریف که قرار بود به دانشگاه رفته و تنها کار تحقیقاتی مشغول شود؛ به ناگهان دوباره به صحنه آمده و در یک جلسه کلاب هاوسی به دعوت خانواده هاشمی رفسنجانی می‌گوید: به هر تدبیری که شده جمهوری اسلامی ایران باید برجام را حفظ کند؛ وزیر سابق خارجه در ادامه در اظهاراتی شگفت‌انگیز به دولت سیزدهم هشدار می‌دهد که اگر از برجام خارج شود عواقب سنگینی پیش روی اوست.

رمزگشایی از پیغام رازآلود ظریف/ وکیل مدافع آمریکایی‌ها در تهران برای چه کسی پیام می‌فرستد؟

شاید لازم است یک‌بار دیگر جمله ظریف را بخوانیم. او نه به‌طرف غربی بلکه به مقامات دیپلماتیک کشورمان با لحنی سخت و سنگین هشدار می‌دهد که برجام را حفظ کند. تراژدی عظیمی است، گویی ظریف فراموش کرده یک شهروند ایرانی است و باید از منافع ملی کشورش دفاع کند؛ حتی اگر آن به ضرر او تمام شود! وزیر سابق خارجه در سخنرانی اینترنتی خود چنان هیجان‌زده می‌شود که انگار نماینده شعبه حزب دموکرات آمریکا در تهران است و ایران هم در دوره قاجاریه قرار دارد.

البته این فقط ظریف نیست که برای آمریکایی‌ها در تهران بازارگرمی می‌کند، حسن روحانی نیز پس از مدت‌ها سکوت خبری به ناگهان فعال شد و پس از حمایت تلویحی از نقش آمریکا در افغانستان این بار سالگرد تأسیس شورای عالی امنیت ملی را بهانه کرده و در یک توییت نوشته است که باید به صلح جهانی بپیوندیم. او نوشته است که دو بار با بی‌طرفی فعال از جنگ با آمریکایی‌ها عبور کرده‌ایم. رئیس‌جمهور سابق گفته است که خارج شدن از ذیل فصل هفتم منشور شورای امنیت تدبیر او بوده است. البته این بار اول نیست که حسن روحانی ادعا کرده است که با «برجام» سایه جنگ را از سر کشور برداشته است.

رمزگشایی از پیغام رازآلود ظریف/ وکیل مدافع آمریکایی‌ها در تهران برای چه کسی پیام می‌فرستد؟

در حالی روحانی باافتخار هرچه‌تمام‌تر برجام را عامل عدم بروز جنگ در منطقه معرفی کرده است که خود آمریکایی‌ها نیز این ادعا مضحک را باور ندارند. ژنرال کنت مکنزی فرمانده سازمان تروریستی سنتکام چندی پیش در جلسه استماع کنگره سخنانی به زبان آورد که برای بسیاری از ناظران تازگی داشت. وی با اشاره به قدرت جمهوری اسلامی ایران و در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا برتری هوایی خود را در خاورمیانه ازدست‌داده است، گفت: استفاده گسترده ایران از پهپادهای کوچک و متوسط برای عملیات‌های شناسایی و هجومی و نیز دسترسی آن‌ها با جدیدترین نقطه زن‌های بالستیک بدین معناست که برای اولین بار از زمان جنگ شبه‌جزیره کره (اوایل دهه ۱۹۵۰ میلادی) برتری هوایی خود را ازدست‌داده‌ایم.

دو پیغام برای یک مخاطب انگلیسی

بار دیگر به اتاق مذاکرات ایران با نمایندگان اتحادیه اروپا در فرانسه برویم؛ هم‌زمان که تیم ایرانی با تروئیکا مشغول مذاکره است، در ساختمان روبروی هتل تیم مشترک امنیتی سازمان سیا و موساد مشغول شنود مکالمات است. درست درحالی‌که فقط یک امضا تا رسیدن به خواسته‌های تهران باقی‌مانده، نماینده انگلیس مذاکرات را متوقف کرده و پس از بازگشت به میز، تفاهم قبلی کنار گذاشته‌شده و خواسته‌های جدید مطرح می‌شود. تیم ایرانی نیز موبه‌مو هر آنچه غربی‌ها دیکته کرده‌اند را می‌پذیرد! هنوز از محتوای مذاکرات مخفی در آن تنفس نیم‌ساعته کسی خبر ندارد؛ اما این را خوب می‌دانیم که نماینده انگلیس تنها یک سرپل ارتباطی بوده و آنچه در پاریس روی آن توافق شد(و بعدها فونداسیون برجام را شکل داد) با گرای آمریکایی‌ها شکل گرفته است.

درحالی‌که ایران با اقدامات مقتدرانه تا به امروز طرف غربی را معطل کرده و اجازه زیاده‌خواهی به آن‌ها را نداده است، حسن روحانی و ظریف با ارسال چند پیام رازآلود آمریکایی‌ها را شارژ روحی کرده و به آن‌ها وعده می‌دهند که اگر از مواضع خود کوتاه نیایند؛ جمهوری اسلامی ایران عقب‌نشینی خواهد کرد! پیام‌های روحانی و ظریف از بازگشت احتمالی ایران به میز مذاکره در وین آن‌قدر مهم است که جاسوس فراری مقیم لندن به تجلیل از آن پرداخته است.

محمدعلی شعبانی عضو نفوذی باند نیویورکی‌ها دراین‌باره نوشته است: آخرین مواضع ظریف هم مخاطبان داخلی دارد و هم مخاطبان خارجی! شعبانی در ادامه می‌گوید: ظریف با این دست سخنان و وسط کشیدن پای پوتین به ماجرا به غربی‌ها این‌گونه سیگنال داده است که خیالتان راحت باشد؛ اگرچه اعضای جدید وزارت خارجه مواضع سخت می‌گیرند؛ اما اگر شما از خواسته‌های خود پا پس نکشید؛ می‌توان به نتیجه لازم رسید! لازم به ذکر است که محمدعلی شعبانی پس از همکاری مستمر با تیم مذاکره‌کننده ظریف با اقدامات هوشیارانه سربازان گم نام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه شناسایی و حذف‌شد و اخیراً از طریق یک وب‌سایت به تحلیل رویدادهای دیپلماتیک منطقه می‌پردازد.

رمزگشایی از پیغام رازآلود ظریف/ وکیل مدافع آمریکایی‌ها در تهران برای چه کسی پیام می‌فرستد؟

یادداشت جاسوس انگلیسی در وب سایت امواج مدیا

البته این دست اقدامات چنان شور شده است که احمد زیدآبادی یکی از عناصر  شناخته شده اصلاح طلب در وصف آن می‌گوید: «فکر می‌کنم حسن روحانی دچار توهم شده است، ایران یا باید برای بازگشت به برجام و لغو تحریم‌های خود تضمین جدی به آمریکایی‌ها بدهد که در خصوص سیاست منطقه‌ای و توان موشکی تجدیدنظر خواهد کرد و یا اینکه کاخ سفید بازگشت به برجام و لغو تحریم‌ها را منوط به برجام جدید و حل هر سه پرونده عمده ایران خواهد کرد که نتیجهٔ عملی هر دو نهایتاً یکسان است. بنابراین بازگشت فوری و بدون قید و شرط بایدن به برجام و لغو تحریم‌ها بی‌توجه به سایر مشکلات فی‌مابین، تصور یا توهمی است که حسن روحانی به آن دامن می‌زند» [۲].

سناریو مذاکرات وین چگونه پیش خواهد رفت؟

هم‌زمان با اعلام آمادگی مجدد طرف غربی برای ازسرگیری مذاکرات وین؛ وزیر امور خارجهٔ رژیم صهیونیستی برای انجام یک سفر سه‌روزه عازم واشنگتن شد. وب‌سایت وزارت امور خارجه فرانسه در شرح این دیدار نوشته است که یائیر لاپید با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار می‌کند. هماهنگی مثلث  آمریکایی - صهیونیستی با یکدیگر، نشان از آن دارد که آرایش دشمن تغییر کرده است. اگر تا پیش‌ازاین اروپا نقش محلل و آمریکایی‌ها نقش بازوهای فشار را بازی می‌کردند؛ این بار به‌صورت علنی کارت رژیم صهیونیستی نیز روی میز قرارگرفته است. آن‌ها برای گرفتن امتیاز بیشتر روی عوامل نفوذی خود در داخل نیز حساب ویژه بازکرده‌اند.

رمزگشایی از پیغام رازآلود ظریف/ وکیل مدافع آمریکایی‌ها در تهران برای چه کسی پیام می‌فرستد؟

 در چنین وضعیتی استراتژی «ضربه در برابر ضربه» می‌تواند جمهوری اسلامی ایران را در برابر رقیب بیمه کند. همزمان با تحرکات دشمن، جمهوری اسلامی نیز تدابیر پیشروانه‌ای در سطوح مختلف از جمله جهش در فناوری هسته‌ای در دستورکار خواهد داشت.

 در ماه‌های اخیر فشار دشمن از مرزهای غربی به شرق و شمال غربی منتقل‌شده است، آن‌ها با شلوغ کردن محیط پیرامونی ایران به دنبال آن هستند تا ما در روز موعود و در مذاکره نهایی دچار خطای محاسباتی کند! ایران نشان داده است که با صبر و آرامش راهبردی خود، در زمان مناسب اقدامات غافلگیرکننده ای را روی میز می‌گذارد.

 

[۱] راز سربه‌مهر/ ظریف

[۲] http://irdiplomacy.ir/fa/news/۱۹۹۸۱۸۱

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 112
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • وحید IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    15 71
    سلام امیدوارم در گزارش بعدی داستان مهیج تری رو سر هم کنید و آرزوی شفای عاجل
    • قریشی IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      56 5
      از این به بعد دوران اصلاح طلبان به سر رسیده
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      9 27
      اقا برجام بده خیانته ننگنامست توسط سرویس های جاسوسی دشمن به ما تحمیل شده خوب چرا دولت جهادیتون ازش خارج نمیشه؟ این پرت و پلاهایی که مینویسید به دولت انقلابی خودتون برمیگرده که این خیانت نامه رو دو دستی بهش چسبیده
    • ق IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      3 3
      آقای جمهوری اسلامی اگر میخواهید با یک تیر هزاران نشان بزنید،برای شروع کافیست ظریف و حسن فریدون را با افشا کردن تمام پشت پرده هایشان از اول انقلاب تا کنون بازخواست کنید!
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      16 3
      من یه سوال از شما می پرسم خیلی هم ساده است . مگر قرار نبود با وجود برجام گشایش اقتصادی و رفع تحریم ها در زندگی مردم اتفاق بیافتد .اگر این طور هستش پس چرا دلار 3هزار تومان با برجام ده برابر شد و به نزدیک 30 هزار تومان رسید و سفره مردم یک دهم شد و جیب ها کوچک تر شدند . غیر از این کارایی برجام را برای من بی سواد توضیح دهید بعد اگر من اشتباه می کنم برجام را قاب بگیرید و با افتخار هر شب این سند طلایی را زیر بالشتتان بگذارید که کسی احیانا از شما نروباید
    • US ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      5 3
      فاجعه بارتر اینکه جواد ظریف هنوز نفهمیده که معنی کلمه انگلیسی با تلفظ "لیفت" در متن برجام چه بوده است. در کلیپ صوتی که اخیرا از ظریف در کلاب هاوس منتشر شد نشان داده میشود ظریف همچنان تصور میکند کلمه "لیفت" به معنای (پایان دادن و خاتمه دادن بطور دائم ) است وهنوز نفهمیده این کلمه به معنای (معلق نگاه داشتن و یا موقتا متوقف کردن) است. وندی شرمن در کتابش با تحقیر ظریف به خاطر عدم فهم زبان انگلیسی به معنای واقعی این کلمه اشاره کرده و نوشته زمانی که متوجه میشوند طرف ایرانی معنی درست این کلمه را نمیداند از این کلمه در متن برجام استفاده میکنند و شرمن دلیل باقی ماندن تحریم ها در متن برجام را همین نکته ذکر میکند. یعنی دسته گل ظریف و تیمش فقط منحصر به ندیدن کلمه با تلفظ "ساسپند" (آنهم وقتی چندین مرتبه تکرار شده) نمی باشد. خدا وکیلی انسان متحیر میشود از این حجم از بیسوادی و خیانت و در نهایت پررویی نجومی!!!
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    34 3
    حسن و جواد ، دوباره فعال شدن ولی کور خوندن، فرمون از دست اینا در اومده، شرمنده ان که نتونستن کشورو دو دستی توسینی تقدیم دشمن کنن،
  • آریا IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    12 0
    هرکس که اندکی از مسائل سیاسی اطلاع داشته باشد با خواندن این مطلب با این سئوال مواجه می‌شود که یا ادعای شما دروغ است و یا با اینها مماشات میشود
    • FR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      1 1
      هر کس هم این نظر شما را بخواند با سادگی فکر میکند سیاست خیلی ساده است ! آنهم در زمانه ای که « دمکراسی » جهانی در واقع حقیقت را گروگان گرفته است ...
  • حسن IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    18 1
    بنظر شما مفهوم خیانت چیست چرا نیروهای امنیتی به اینا هشدار نمی دهند
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    15 3
    روحانی و ظریف به جای محاکمه رسانه ها و احزاب هرروز مخ مردم را میخورند
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    35 7
    بنظر شما با ظریف چه کنیم؟
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      36 10
      زبان و انگشتانش را ببریم . خیلی دروغ گفته
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      9 11
      بندازیم بالا ...
    • SE ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      48 6
      با برجام دفن کنیم
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      6 0
      با یه تریلی تو راه فرودگاه بفرستیمش
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      8 0
      باید ببینیم تو امریکا با چنین موجوداتی چه کار میکنند ؟
    • دروغ کرونا IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      9 1
      دیپورتش کنیم به آمریکا؟؟؟ همونجایی که ازش اومده.
    • سید IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      0 0
      خواب بی تعبیری بیش نیست!
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      8 0
      بندازیمش تو خلا
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      8 1
      ظریفه یه .... چیکارش کنید هیچی ! مجازاتای دنیا براش کمه هشتاد میلیون ایرانیو بدبخت کرده فقط باید خدا اون دنیا مجازاتش کنه
    • بختیاری IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      8 2
      علیاحضرت بسلامت باد.! این حضرات همچون شاهان مقتدر قاجار تاابد ریافت کننده الطاف ملت هستند.( تنها دلیلی که باعث شد بعداز حسن اخبارو چک کنم خبر دستگیری ومحاکمه خائنین وطن فروش خاک برسر هست ودیگر هیچ!)
    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      3 5
      مطمئن باش که جانشینان ظریف، امروز فردا خانواده تو رو می اندازن بالا !!! البته بالای ایستگاه اتوبوس اونجا زندگی کنی. بالا انداختن ظریف طلبت.
    • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      1 11
      بوسش کنیم
    • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      4 14
      شما روتون از سنگ پاي قزوين بيشتره اگه تو اين سه ماه يه كار مثبت كردين جلوي گروني يه قلم جنسو تونستين بگيرين
    • قریشی IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      15 1
      سزای وطن فروش اعدام است
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      2 7
      از دکتر ظریف کبیر باید طی یک مراسم تاریخی و بی همتا تقدیر و تشکر به عمل بیاد
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      3 0
      دستگیرش کنیم
  • اصغر IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    4 16
    این گاندو خود سازنده گان فلیم هست و کسی که طراح آن بوده با بودجه کشور دنبال توهمات ذهنی خود هست که میخواهد به جامعه تحمیل کند این سیاست نیست این حقه بازی است ظریف یکی از قدرتمندترین وزیران خارجه جهان بود شما چشم دیدن او را ندارید این هم یک نوع مرض است که چگونه محبوبیت آنرا در بین مردم از بین ببریم
    • کمیل IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      1 2
      سلام علیکم فکرکنم یاتواین هشت سال خواب بودی یاببخشیداینومی گم یاهمون دیوی توکلاه قرمزی هستی که همچی روبرعکس می نویسه یاکه ازاسرائیل ودولت های غربی هستی وبرای مزدوریت حقوق می گیری
    • محمد IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      4 1
      غلط کرده با تو
    • GB ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      1 2
      آره همه ی این سرویس های جاسوسی توهمه ، فقط تو خوبی.
    • محمدرضا IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      1 6
      موافقم. تبلیغ علیه وزیر کشور خیلی بد است.
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    61 12
    روحانی و ظریف در خصوص عملکردشان محاکمه شوند .
    • دادا IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      12 2
      هر دو باید بازخواست بشوند روحانی و ظریف تا درس عبرتی به سایر مذاکره کنندگان باشد
    • محمد IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      11 1
      به تعویق انداختن محاکمه میشه مثل ماجرای کرسنت . شده آش نخورده و دهن سوخته زنگنه رو که قرار بود به خاطر تبانی کرسنت محاکمه کنند محاکمه نکردند و پست هم تو دولت روحانی بهش دادن خودش شد سندی علیه ایران برای محکوم کردنمون.حالا این ماجرای ظریف هم شده کرسنت 2 ولی با اسم متفاوتی به نام برجام.
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      2 8
      هر وقت رئیسی بابت عملکردش سوالپیچ شد
  • احسان صادقی IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    34 12
    سلام برای چی مذاکره کنیم؟ برای تعلیق تحریم ها؟؟؟ برجام نمرده بود که به لطف اعتراف ظریف مرد. مذاکره با غرب اصلا ارزش وقت گذاشتن نداره
    • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      2 9
      خانوم يا اقاي صادقي شما كه متخصصي بفرما چيكار كنيم
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      3 0
      خانوم یاآقای صادقی؟احسان ازکی اسم زن شده؟همین دیگه متن برجامم همینطوری خوندین نتیجش این شد
  • حسن ایمانی IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    6 9
    باسلام واحترام دوستان گرامی مذاکره کنندگان را نترسانید کسی که مذاکره می کند حتما به نفع کشورش خواهد بود 40سال است دیر وارد مذاکره می شوید وهر بار چیزهای بیشتری را می بازید این شرایط مذاکره مخشوص شما وکره شمالی است که عادی بودن را برای مدتها باخته اند ومدام درتنش به سر می برند کمی خوب فکر کنید
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    11 2
    با تشکر از نشر اخبار . با این اوصاف آیا ظریف باید استاد دانشگاه باشد ؟ اصلا این بی وطن ها جایشان ایران نیست . یا محاکمه کنید یا از کشور اخراج کنید تا در غربت بمیرند .
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    6 4
    چقدر طولانی می نویسید .خسته شدم.نصفه خواندم. قصه می گید
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    9 1
    این رفتارهای ضدملی از اثرات محاکمه نکردن عبرت آموز نفوذی هاست
  • ali IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    7 2
    عجیبه خیلی خیلی عجیبه اقای روحانی دم از شجاعت میزنه!!!!!
  • محمد IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    12 1
    وقتی نظام هیچی بهشون نمیگه و کاریشون نداره و خطوط قرمزو رد میکنن بازم هیچی نمیشه
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    10 2
    اف بر ظریف ، روحانی و دولتشون
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    18 6
    بهترین راه ادامه جنگ اقتصادی است نه منتظر نتایج صلح اقتصادی غربی ها از مذاکره به این نتیجه می رسند طرف میز ما چی شده که مذاکره را انتخاب گرده حمله بهترین دفاع ومنجمله خفه کردن منافقین داخلی با محاکمه
    • پيمان IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      7 5
      مردم له شدند شما از ما بهتران خيلي وقته كه فرسنگ ها با زندگي عادي مردم فاصله گرفته ايد به حال شما چه فرقي مي كند گوشت كيلويي چنده ؟مردم عادي در سيب زميني پيازشان ماندند به مدد تحريم هاي كاغذ پاره و ايستادن در مقابل كل دنيا.
  • قربانعلی NL ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    28 8
    دوباره داستان سرایی شروع شد، اگر خیانت کردند محاکمه کنید و اگر نمیکنید یعنی در اصل مشکلی نیست و این مقالات یعنی استفاده سیاسی حزبی.
    • محمد IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      5 1
      به تعویق انداختن محاکمه میشه مثل ماجرای کرسنت . شده آش نخورده و دهن سوخته زنگنه خائن رو که قرار بود به خاطر تبانی کرسنت محاکمه کنند محاکمه نکردند و پست هم تو دولت روحانی بهش دادن خودش شد سندی علیه ایران برای محکوم کردنمون.حالا این ماجرای ظریف هم شده کرسنت 2 ولی با اسم متفاوتی به نام برجام.
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      1 1
      تو نمیدونی اینجا ایرانه .
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    1 4
    غیور شجاع متدین امین وقتی حمایت باشه اما نظارت و برخورد دستگاهای نظارتی ضعیف باشه چه انتظاری دارید؟ استدلال منتقدین کم اهمیت باشه ...
  • حسن IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    2 6
    الان هم مطمئنا برجام را خواهید پذیرفت و قطعا خط قرمزهای بیشتری را زیر پا خواهید گذاشت چون راهی جز این ندارید . این حرفهاتون هم مصرف داخلی برای مشتی ابله داره که در دل خودتون بهشون میخندید . درود بر ظریف درود بر عقلانیت
  • علی IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    34 5
    اینها تا محاکمه وبازخواست نشوند همچنان هزینه تراشی خواهند کرد.
    • هالو IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      3 2
      با فرو کردن کله توی برف کاری از پیش نمبرید لطفا اظهارات مخالف را نیز نمایش دهید
  • SE ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    12 0
    ملت و نظام و انقلاب اسیر خانواده های رفسنجانی و خاتمی و روحانی و ظریف و عراقچی و نیویورکیها و لندنیها و پاریسیها است.
  • صادق IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    3 1
    نظام باید حق هر گونه اظهار نظر ارسال پالس را از طرف رئیس جمهور اسبق و وزیر خارجه اش وکلیه اعضا تیم مذاکره کننده دول سابق را بگیرد تا نتوانند آب در آسیاب دشمن بریزند
  • NL ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    رمزش چهار تا 1 است.برای ون وری ها هم اسکرین فرستاده شده.خخخخخخخخخخ
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    3 1
    باید اجازه محاکمه انها داده شود
  • رحمت عیدی IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    3 0
    چند نکته مهم:1_ظریف و تیم برجامی دولت تدبیر نتنها از معاهده ننگین برجام ناراحت پشیمان نیستند بلکه همچنان مُصر هستند برا دامه ان تا کامل شدنش2_اعتراف ظریف دقیقا پالسی بود برای افکار عمومی که ما دانسته با ندانسته یا خوانده و نخوانده میدانستیم که متن نهایی برجام همان بود و نهایتا بهترین حالت هم همان بود در مقابل 5+1 و پیام این پالس برای طرف خارجی این بود که افکار عمومی اقناع شده خیالتان راحت به پافشاری بر گرفتن امتیازهای استراتژیک و حیاتی موشکی و منطقه ای ادامه دهید به همان منوال برجام3_جناب ظریف نه تنها کنار نکشیده بلکه بواسطه مهره های وفادارش در امور خارجه از تمام امور و اصرار امور خارجه خبر داشته و دارد و نوعی جاسوسی امور خارجه را برای غربیها میکند بدون تعارف 4_جریان غربگرا ریشه و حامی فلدر و بانفوذی همچون جریان نفوذ دارد کمی خوشخیالی است فکرد کردن به محاکمه انها مثالش ماندن عباس عراقچی(قهرمان ملی پرتاب خودکار) در امور خارجه باز هم بدون تعارف، واین صد بار اول باید مطالبه جدی مردمی باسد تا مسئولان مربوطه اقدام به محاکمه کنند که باید ابتدا مردم کاملا توجیه شده حتی از عواقب تلاشهای جریان غربگرا برای مقابله با محاکمه
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    1 1
    من معتقدم ظریف رو همینطور که رها هست رهاش کنیم ولی ملت ایران از ظریف وگروهش هرگز نخواهند گذشت
  • منصور TR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 2
    مگر برجام قطعنامه های فصل ۷ منشور ملل متحد را فسخ نکرد ، بنابراین قطعنامه های حمله به ایران فسخ شد واین حربه را از استکبار گرفت و اگر ترامپ دیوانه زیر قول نمیزد بار دیگر تحریمها برقرار نمیشد وهمانطور که باعث شهادت شهید سلیمانی شد، به ایران حمله نظامی نمیکرد.
  • ایرانی IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    3 4
    فقط و فقط دنبال توهمات خودتون هستین
    • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      2 0
      البته وقتی وقتمون اضافه میاددنبال توهمیم.نه اینکه بابرجام آنچنان رونق اقتصادی شدهر۶ماه ی بارازکل دکورخونمون خسته میشیم عوضش میکنیم وقت برامون نمونده
  • محمد IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    4 1
    سلام. تحلیل جالبی است. اما این تیم جدید هم همیشه مواضع ظریف را تایید کرده است. همینطور که از سخنگوی وزارت امورخارجه می شنویم
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    7 1
    تا مادامیکه این جماعت محاکمه و زندانی نشوند آش همین آش است و کاسه همین کاسه
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      2 1
      دیگه باید فهمیده باشی که: چاقو دسته خودش رو نمیبره
  • علی IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    5 1
    ظریف که عبارت suspend را با move اشتباه گرفته بود و تا هفته پیش فکر میکرد قرار تحریمها طبق برجام برداشته بشه اما.... بنظرم بهتره ظریف رو از صحنه روزگار move کنیم تا دیگه ازین اشتباهها نکنه و ملت رو به خاک سیاه ننشونه
    • محمود IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      1 0
      حكم كار بر" على " قطعى و قابل اجرا است يا اينكه حكم بدوى و حق تجديد نظر است ؟
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      0 0
      آقامحمود،حکم قطعی وقابل اجراست. ۸سال دیگه نیای بگی بچه هااشتباه به عرضت رسونده بودن
  • نصرت IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 2
    شیخ حسن روحانی نما و ظریف حراف، در این مملکت جایگاه بالایی دارند
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    4 1
    گاندو قبل از هر کاری بگوید عراقچی چرا در دولت سیزدهم دعوت به همکاری شده اینقدر وقاهت ار دولت سیزدهم افتضاحه ما به کی رای یدهیم تا از شر این خائنین نجات پیدا کنیم
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    2 2
    همه را با گرانی وبیکاری غمگین کنید وجنگ را ادامه دهید تا سرمایه داران شاد وسرحال باشند
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    3 1
    اصلاح طلبان تدبیر و امیدی در تمام دستگاههای اجرایی کشور جز خسارت و دریافت های نجومی هیچ آورده ای نداشته اند همه با هم باید بازخواست شوند از آقای رئیسی عاجزانه درخواست می کنیم از بکارگیری این جماعت در دولت و اجرا جدا خودداری نمایند..
    • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      1 1
      اینها با هم بده ، بستون ، دارند .
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 2
    از این ملعونها تیتر نزنید
  • هادی IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    2 1
    روحانی و ظریف و نامردهای دیگر وابسته به اینها اگر بازخواست نشن ، اعتماد در کشور ( به دولت ، قوه قضاییه و مقننه )از بین خواهد رفت بفهمین اینون
  • سعید IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    1 3
    احمد زید آبادی در مطلبی در روزنامه اعتماد با عنوان «چرایی استقبال سرد عراقی ها از انتخابات پارلمانی» به بررسی انتخابات در عراق پرداخته و در طعنه ای آشکار نظام انتخاباتی عراق را کاملا آزادانه و بدون تبعیض و محدودیت معرفی کرده، و صد البته که مشخص است که این طعنه ها به نظام جمهوری اسلامی ایران است و قضیه تایید صلاحیت نامزدها . بد نیست تحلیلی هم پیرامون این خبر بنویسید .
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    2 0
    رمز گشاییاز یک خیانت پنهان
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    3 1
    تو این کشور کسی نیست ان سکه هارا از این ها پس بلگیره
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      1 1
      تو چه قدر جالبی
  • أندى IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    1 3
    برجسته ترين وزير امور خارجه در طول ٤٢ سالى كه از پيروزى انقلاب ميگذرد. محمد جواب ظريف مه فشانى كرد.
    • سميه ط.... IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      1 2
      اگر از ديده كوته نظران افتاده است نيست عّم صحبت صاحب نظرى او را بس
  • س م ح IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    4 0
    خدايا سكرات مرگ را بر منافقين ارزاني بدار
  • محمد IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    4 0
    باسلام مقاله متین و مستدلی بود با این تفاوت که زریف و فریدون راههای پنهان هم برای ارسال پیغام به آمریکایی ها دارند و فقط مصاحبه و کلاب هوس نیست بنابراین به نظر میرسد مخاطب شان بیشتر مسئولین کشور است که میخواهند آنها را بازهم بترسانند ولی این بار بعید است
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    5 0
    برنامه اصلى كدخدا تسلط برتمام جهان است وهركارى كه انجام ميدهد ازقبيل اخراج ازدهكده تحريم كودتا حمله نظامى و٠٠٠ درجهت نرمال سازى كشورهاى غير نرمال تا تحقق هدف است ازنظر كدخدا كشورما حتى با برجامهاى ا و٢ و٣و٠٠٠تاتجزيه به چند كشورمتخاصم نرمال نمى شود بى خود پى سراب نرويد دوراست سرأب دراين باديه هشدار تا قول بيابان نفريبد به سرابت
  • اشنا IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    5 0
    روحانی و ظریف باید بازخواست شوند و بکلی پرونده ی اصلاح طلبان و اعتدالیون و لاریجانی ها از قدرت برای همیشه بسته شود
  • قاصدک IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    4 2
    بهترین راه اینه که بمب هسته ای داشته باشیم ، تنها با تکیه بر قدرت داخلی هستش که میتونیم حرفها مونو به کرسی بنشونیم . این قانون طبیعته که میگه در نظام هستی رو ، رو قوی بودن را طلب کن که ضعیف پایمال است .
  • DE ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    4 0
    روحانی و ظریف باید مانند سران فتنه گر در حصر قرار بگیرن و ممنوع التصویر و مصاحبه شوند تا روز بازخواست همه سرمایه های اسرائیل و امریکا فرا برسد
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    1 4
    دوستان مشرقي از اين همه دروغگويي خسته نمي شيد
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      2 0
      متن که جلوی روی همه قرارداره اگرتوراست میگفتی دروغاشوجدامیکردی می نوشتی،ماهم ارشادمی شدیم.فقط قصدت فحش دادن بوده وبس
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    1 0
    من نمیدونم چه تفکری که هر کی میاد پشت میز میشینه گند گاری میکنه بعد یک سری ها دنبال رمز گشایی هستند آب ریخته دیگه جمع نمیشه پس نهادهای نظارتی وحفاظتی امنیتی اطلاعاتی سرویس‌های جاسوسی بیسیم چیها سیاستمداران اقتصاددانان نهادهای مدنی نیروهای انتظامی کجای معادله هستند مگه رهبر عزیز نگفت نکنید این کارو
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    1 6
    ظریف با کفایت ترین وزیر امور خارجه بعد ار انقلاب بود. دلواپسان که نانشان در تحریم و دشمنی با دنیاست در طول 8 ساعت آنقدر تهمت و دروغ گفتند تا نتواند رابطه و تعامل درستی که به نفع ملت را انحام دهدکشور از این وضعیت اقتصادی بحرانی نجات دهند
  • امیر IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    3 1
    درد و بلای هر چی مردم این سرزمین خدایی بخوره تو سرت شیخ حسن با اون ظریف البته دیگر همپالانی هایتان هم کنارش که هنوز هم بی‌شرمانه و بی‌شرمانه طلبکارید . راستی بپرس ببین شرف یعنی چی
  • ریاضی IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    5 0
    اگر می دانستید ظریف و روحانی نامرد است چرا ۸ سال عمر ملت را هدر دادید و استیضاح نکردید؟
  • ع.ا.ق.م IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    9 1
    یکی به این حسن..و جواد ظ.. حالی کند.در حال حاضرشما هیچ کاره مملکت هستید و مثل بقیه مردم عادی می باشید.لطفا چه با قصد و چه بی قصد در امور کلان و ریز مملکت ما مردم دخالت نکنید.ماشاء ا...پسرهای خوب و حرف گوش کن.مدرسه ها و دانشگاهها باز شده و برید در سهاتونو خوب بخونید.تا خردادتجدید و مردودنشوید.
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    2 0
    آقای شریعتمداری برجام را « یک جسد متعفن» دانسته اند چرا بوی تعفن آن را تحمل می کنید و دورش نشسته اید و در بدی آن سخن می کنید.
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    1 0
    اینجا کشور« مصلحت نیست » هست و انتظار محاکمه روحانی و ظریف رو نداشته باشین / فقط مردم عادی اگه یه خبط و جرمی مرتکب بشن باید تاوان پس بدن /
  • FR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    5 1
    انشالله دولت این بار کاری میکند که برای همیشه عوامل خیانت کار دشمن در داخل و اربابان خارجی شان کیش و مات شوند
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    2 0
    رئیسی چرا به عراقچی پست داد
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      0 0
      اقاى رئيسى حد اقل با ١٠ نفر مشورت كرد و انتصاب صورت گرفت. فقط يك اشتباه بزرگش اين بود كه باتو مشورت نكرد. قطعا دسترسى بتو نداشت
  • محمد IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    طرح سایت برگردونید به قبل دیگه فقط بلدین خراب کنید این طرح رو اعصابه
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    2 0
    حسن و وزیر خارجه خودپرستش باید بازخواست شوند.
  • علی IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    بازی افغانستان وطالبان واذربابجان واردوغان همه درراستای فریب وفشاربرایراندربرجام هست
  • قربانی IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    1 0
    با سلام و درود وضعیت امروز ایران و امریکا هر دو نسبت به سال 2015 که برجام امضاء شد فرق کرده است 1- قدرت اقتصاد چین چهار نعل و باسرعت روز افزون به اقتصاد آمریکا نزدیک میشود . 2- زمانی قدرت اقتصادی آمریکا متکی به قدرت نظامی آن بود ولی حالا قدرت نظامی خوره قدرت اقتصادی آمریکاست . 3- زمانی آمریکا رفتار اسرائیل را مهندسی میکرد و استفاده میکرد امروز اسرائیلی ها رفتار آمریکاییها را مهندسی میکنند و آمریکا را غارت میکنند . 4- امروز آمریکا تازه از افغانستان فرار کرده است و محاصره ترک خورده ایران شکافی قابل توجه برداشته است . و ترکها هم عمیقتر و بزرگتر شده اند 5- ایران راهها و شراکای جدیدی برای ارتباطات اقتصادی برگزیده و از اهرمهای جدیدی استفاده میکند . 6- امروز ایران هم پیمانان منطقه ای آن قدرت بیشتری پیدا کرده اند . 7- امروز داعش سرزمینی ندارد که آمریکا و متحدانش آنرا برسمیت بشناسند
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    1 0
    ظریف اشتباه کرده
  • علی IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    1 2
    کامنتها رو که خوندم متوجه شدم که تو کشور چقد رجال سیاسی داریم،بهتون قول میدم نودونه و نه دهم درصد از کسانی که درباره ی برجام کامنت گذاشتن اصلا نمیدونن برجام چیه
  • RU ۰۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    1 3
    من در اینکه اقدامات ظریف که تماما در راستای منافع ملی بوده شک دارم که مرید غرب باشد اما در مورد شماها اطمینان دارم که نوکران روس هستید
  • DE ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 1
    «تهدید کردند اگر تهران نتواند به توافق هسته‌ای بازگردد، واشنگتن نیز همه گزینه‌ها را در نظر می‌گیرد.»، تنها یک تهدید تو خالی است. استعمار غرب همیشه «همه گزینه‌ها را در نظر می‌گیرد».
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    1 0
    ظریف و عباس عراقچی باید فورا سکه ها را پس بدهند و از ملت عذرخواهی بکنند
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    0 0
    توی عکس بالا این یارو کیه که ظریف خودش را دولا کرده ؟ علی برکت الله .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس